Wilier Cento1 Hybrid – az olasz villanyos aszfaltszaggató

Megjelent az új Wilier Cento1 Hybrid, a világ egyik legkönnyebb e-road bike-ja

cento1_hybrid_wilier

Új trend:

Tudtuk, hogy idén a Wilier nagy dobásra készül, így is lett. Nyáron a Wilier első e-road bike-ját teszteltük, a Wilier Cento1 Hybrid-et – festői környezetben a Monte Grappa-n, a kedvelt Giro-s hegy lábánál elhelyezkedő dombokon. Pinarello Nytro-t már ismertük az üzletből, hiszen adtunk el ilyen terméket, tavaly az elektromos Wilier MTB-ket próbálhattuk ki, tehát nem ismeretlen műfajt kóstolgattunk.

Ellenzők:

Sok a negatív, konzervatív ellenvélemény az elektromos kerékpárokat illetően. Számomra is furcsa volt ex-versenyzőként, hogy egy humán erőforrással hajtható járművet, miért kell kisrobogóvá alakítani, hiszen így elvész a kihívás, az emberi teljesítmény.

Értelem:

De, és itt jön egy hatalmas DE. Az ember öregszik, beteg lesz, nagyobb a családja, többet dolgozik, esetleg meghízik, kevesebb idő jut a sportra vagy mindez együtt történik meg vele. Mihez kezdjen? Mondjon le hőn szeretett sportjáról? Ne menjen fel többet a Zoncola-nra Giro-t nézni a haverokkal? Edzettlenségre hivatkozva keressen kibúvót a közös megmérettetések elől állandóan? Én végig jártam ezt a poklot és tudom, milyen elveszíteni a régi évi 25.000 km megtétele utáni hatalmat. Ma már örülök, hogy ha heti 4x 40 km-t tudok edzeni és evvel bizony nem veszed fel a versenyt a csapattársakkal, akik szépen gyűjtögetik a verseny kilométereket. Sokat gondolkodtam mi lehet a megoldás.

Teszt:

A Wilier Cento1 Hybrid tesztje óta tudom. Kell egy ilyen bringa! Hogy ne maradjak ki a közösségi életből, hogy ne kelljen szégyen-szemre 10 percet várni rám a hegytetőn.

A teszt alatt épp egy meredek dombon szuszogtunk felfelé, mert az ellenkező híresztelésekkel szemben, a Wilier Cento1 Hybrid-et is hajtani kell. Mire egy pálcika testalkatú holland dealer segítő szándékkal odaszól nekünk: Nyomjátok át piros jelzésre, hiszen az a maximum rásegítést jelzi. Mire mi összeröhögtünk, már rég abban vagyunk haver és így megy ilyen nehezen. Amit mi nehéznek éreztünk, az azért 20 km/h volt a 16%-os emelkedőn, amit magunktól egyértelműen nem tudtunk volna produkálni.

Tech:

A Wilier Cento1 Hybrid súlya 11,9 kg, ami másfél kilóval könnyebb, mint a Pinarello Nytro-ja. Mi a Shimano Ultegra Disc-es változatát próbáltuk ki, mely természetesen átütő tengelyes volt. A Wilier endurance kényelmes vázgeometriával alkotta meg a csoda bringáját. Négy vázméretben elérhető: S, M, L, XL – és két színben.

Az Ebikemotion motorját a hátsó agyban helyezték el. 3 erősségi módot tud. A battery 100 km-t és 1 500 m szintet tud menni egy feltöltéssel. Természetesen, ha sokat használjuk a kerékpárt rásegítés nélkül útközben, akkor ennek a többszörösét is.

Apple ios, Android és kerékpár computer kompatibilis a Wilier Cento1 Hybrid. Bluetoth-t is tud fogadni, ami egyedülálló képességgel ruházza fel a gépet. Beprogramozható például, hogy amint elérjük a 140-es pulzust, akkor azonnal automatikusan segítsen rá a motor. Az Ebikemotion app-ja letölthető, mind a dealer, mind a vevő számára. A kék színű ezek közül a dealer-eké, a fehér, pedig a felhasználóé.
Ez az applikáció bringalopás ellen is véd, hiszen a dealer láthatja egy térképen, hogy éppen merre tart a kerékpár, hívhatja a rendőrséget, akik lefülelik a tolvajt.

cento1hybrid_ga_3

A Wilier Cento1 Hybrid mellett szól továbbá, hogy rendkívül könnyű szervizelni a battery-t és 2 év garanciát ad rá a gyártó.

A felsőcsövön elhelyezett gomb rózsaszínen világít, ha valami nem stimmel az elektronikával, például szétcsúsztak a kábelek. Zöld, az eco mód, narancs a trail, piros a boost mód a Hybrid-en.

Kinek ajánljuk?

A tesztek során kiderült, hogy egy 100 kg súllyal bíró edzetlen ember is fel tud menni a Monte Grappa nevű hegyre (mindössze 32 km hosszú dombocska) akár 42 C fokos melegben a Wilier Cento1 Hybrid nyergében.

A Wilier Cento1 Hybrid elektromos road bike, tehát kielégíti a kevésbé sportos üzletemberek minden igényét és a kütyümániás bringások fantáziáját is messze felülmúlja.

Az árát tekintve 1 319 990 Ft-tól indul Ultegra szettel koskormánnyal, illetve 1 199 990 Ft-tól 105-ös szettel és egyenes kormánnyal – ami messze a piac legkedvezőbb ajánlata ebben a kategóriában is.

error: Content is protected !!