Dogma F8 Disk – a Pinarello új kerékpárja tárcsafékes verzióban

A 2016-os kollekcióból bemutatásra kerültek sokkal kedvezőbb árú modellek is, mint a Dogma F8. Ilyenek például a : Gan RS, Gan S, Gan és Gan Disk

A Pinarello bemutatta a Dogma F8 Disk kerékpárját – azt a kerékpárt, amelyet a Team Sky csapata használ ebben az évben. Olaszországban leleplezték a sokkal kedvezőbb árú kerékpárok teljes sorát, amelyek mindegyike a Dogma F8-ra épült.

A Pinarello cég csúcs kerékpárját, a Dogma F8-at, 2014 májusában mutattak be, amit azóta is a Team Sky csapata használ. A Dogma 65.1-et váltotta, amely tárcsafékes verzióban is elérhető, és a Pinarello hű maradt magához azáltal, hogy a Dogma F8-at is elérhetővé tette tárcsafékkel.

Ez nem meglepő, hiszen a tárcsafékek egyre nagyobb teret követelnek maguknak már pár éve, de ami a meglepőbb, hogy a tárcsafékes országúti kerékpárok használatához a Nemzetközi Kerékpáros Szövetség (UCI) is hozzájárult. A profi csapatoknak lehetőségük lesz két tetszőleges versenyen tárcsafékes kerékpárt használni idén augusztusban és szeptemberben, míg 2016-ban a teljes szezonban annak érdekében, hogy 2017-ben hivatalosan is bevezethessék a tárcsafékes országúti kerékpárokat.

Érthető, hogy ezek alapján a World Tour csapatokat szponzoráló cégek palettáján megtalálható legalább egy tárcsafékes profi országúti kerékpár, amely a Pinarello esetében a Dogma F8 Disk. Az olasz mesterek azt mondják, hogy a kerékpár fő karakterisztikája maradt a régi, nevezetesen a geometria, a váz anyaga, aerodinamikussága és merevsége, de képes fogadni a Shimano FlatMount sztenderd hidraulikus tárcsaféket, míg adapterek segítségével más rendszerekkel is kompatibilissé tehető.

A Dogma F8 Disk bemutatásával egy időben leleplezte a Pinarello a Gan RS, Gan S és Gan Disk kerékpárjait is, bár sok részletet nem tudhattunk meg róluk.

A Gan család modelljei a Dogma F8-on alapulnak, ugyanazt az aerodinamikus váz profilt alkalmazzák, mint a csúcs gépen, de olcsóbb karbonszövet felhasználásával a kedvezőbb ár érdekében. Míg a Dogma F8 Toray 11001K karbonszövetből készült, ami hozzájárul a 860 gramm tömegű és a Dogma 65.1-hez képest 12%-kal merevebb vázhoz, addig a Gan Rs T900-as, a Gan S T700-as, míg a belépő szintű Gan T600-as karbonszövetből készült.

Az olcsóbb karbonszövet felhasználásával a Pinarello feláldozta a merevség-súly arányt, de így tudta csökkenteni a kerékpárok árait. Hogy mennyibe fog így kerülni azt már tudjuk, de további részletekért  megkerestük a Pinarello céget. Akárhogy is, a Gan RS, Gan S és Gan modellek mindegyike a kúpos „FlatBack’ aero cső profillal rendelkezik, amit a Dogma F8-hoz fejlesztettek, továbbá vázon belül futnak a bovdenek és a vázba rejtett nyeregcsőbilincs is megtalálható. Mindhárom vázat elfogadta a(z) UCI.

Végezetül a Gran Disk sokkal kedvezőbb árú, mint a Dogma F8 Disk. Ugyanazzal a váz profillal rendelkezik, mint a Dogma F8 Disk, a Shimano FlatMount tárcsafék sztenderdjét alkalmazza, csak T600-as karbonszövetből készül.

Mindezek után következzen a Pinarello Dogma K8-S, amely a Flandriai Körversenyen debütált. Elég ha csak sir Bradley Wiggins és csapattársai által használt kerékpárokra visszaemlékezni, ahol egy mini felfüggesztést építettek a nyeregcső alá a kényelem növelése érdekében. A Dogma F8-hoz hasonlóan a 990 grammos váz szintén Toray 11001K karbonszövetből készült, és a váz szintén aero profilú, de a felfüggesztés segítségével 50%-kal tudták növelni a kerékpár kényelmi faktorát a Pinarello korábbi „endurance” DogmaK kerékpárjához képest.

Website: Pinarello

error: Content is protected !!