Blog - Technika

ÚJ FOTÓ A PÁRNÁD ALATT – PINARELLO F-SZÉRIA MODELLBEMUTATÓ

Van olyan, hogy a régiből elmúlik valami. Talán a varázs. Mint egy fotó, amit az ember a párnája alatt dédelget valakiről, és szinte észrevétlenül együtt gyűrődik, avul és öregszik a valósággal. Aztán, amikor az ember szembesülni kénytelen a helyzettel, a sokat dédelgetett kép elveszti a varázserejét. A megoldás pedig, épp úgy jön, ahogy a probléma: elérkezik az idő, jön az új szerelem, új fotóval és a párna ismét megtelik élettel.

Kezdjük egy találós kérdéssel! Mi az: ismerjük, de mégsem, mindenki vágyik rá, pedig, senki sem érti igazán? Ez nagyjából a Pinarello Dogma F alatti versenydivíziójának problématérképe. Egy olyan teljesítményorientált országúti családról van szó, amely azokat az igényeket hivatott kielégíteni, amelyeket a legendás, a pinarelloság mindenkori kvintesszenciájának is nyugodtan tekinthető Dogma F egész egyszerűen az ára miatt nem képes.

Úgy is fogalmazhatnánk, hogy országúti kerékpárok terén a Pinarello F-szériája azoknak készült, akik mindennél jobban vágynak egy Dogma F-re, de annak a valóban borsos árát vagy nem tudják, vagy nem óhajtják megfizetni. S ekkor jön képbe az F-család, amely a legújabb Dogma F-hez kísértetiesen hasonló karakterisztikával, geometriával és – nem utolsósorban - misszióval rendelkezik. Ezek teljes egészében teljesítményorientált országúti kerékpárok, különböző műszaki és árszínvonalon. Tulajdonképpen, úgy álmodták meg ezt a divíziót, hogy egy valóban széles vásárlóközönség találhassa meg a számításait a legendás olasz luxusgyártó szóban forgó kínálatában.

Persze, sok kérdés megfogalmazódik az emberben. Először is, ez miben különbözik az előző Pinarello F-családtól? Mennyire széles az a közönség, akinek szól? Miben különböznek ezek a modellek egymástól és melyik modell kinek ajánlható? Megannyi fontos kérdés, de ígérem, az írásom végére, mindenre fény derül és még az is lehet, hogy közösen feloldjuk a problématérképet is…

ÚJ NEVEZÉKTAN PINARELLO-MÓDRA

A Pinarello megfogadta, hogy többet nem bajlódik a nevekkel, és modelleket vált, de nevezéket nem. Ez a vállalás első blikkre jó ötletnek tűnt, mondjuk, egészen addig, amíg az első generáció futott valamiből. Aztán, mikor jött a második, fejvakarás vette kezdetét, és nem mindig egyértelmű, hogy ebből a slamasztikából miképp mászunk ki… Tulajdonképpen, arról van szó, hogy egy kiválóan átgondolt struktúra mentén fejleszt a Pinarello, és ehhez a struktúrához egy szinte változtatások nélküli nevezéktan tartozik, a mindenkori új modellek, illetve a vonatkozó fejlesztések, pedig ezen koncepcióhoz igazodnak.

Már nagyon sokszor leírtuk, de ismételni sosem árt. Szóval, a Pinarello minden felhasználási területre két családot kínál. A versenyzésre, illetve teljesítményorientált felhasználásra kínált divizióit mindig „F” betűvel jelöli (F, mint Fausto). Az endurance, illetve komfort-fókusszal rendelkező palettáit pedig, „X”-el látja el (X, mint cross). Nincs ez másképp a Pinarello országúti kerékpárok között sem, jelen írásunkban a vadonatúj Pinarello F-szériáról lesz szó!

Egy divizió csúcsa mindig a „Dogma” névvel ellátott modell, amely nem pusztán zászlóshajó funkciót hivatott betölteni, de egyfajta sűrítménye is mindannak, amit a Pinarello magáról gondol, és amit el szeretne mondani neked. Országúti versenydivízióban a csúcsok csúcsa a Pinarello Dogma F, alatta pedig, kihagyjuk a „Dogma” szót, és az „F” betű után mindig egy páratlan szám következik, amely jelzi a modell műszaki és árszínvonalát (minél magasabb ez a szám, annál finomabb darabbal van dolgunk).

Nos, az előző fél évtizedben a legendás olasz luxusgyártó ebben a struktúrában fejlesztett, ezekhez az elnevezésekhez ragaszkodik, és a törekvéseiket láthatólag siker koronázta – következésképpen, jobb lesz, ha megszokjuk ezeket az elnevezéseket, mert hamarosan sokunk mindennapjainak kitörölhetetlen részévé válnak - majd azt is elfelejtjük, hogy valaha ez nem így volt.

MILYEN LETT AZ ÚJ PINARELLO F-CSALÁD, ÉS MIBEN KÜLÖNBÖZIK AZ ELŐZŐTŐL?

Az eddig futó Pinarello F-palettával kapcsolatban mindig az volt az érzésem, hogy a koncepcióban valami nincs kész. S itt most természetesen nem a kerékpárokra gondolok, hanem az előbbiekben ecsetelt nevezéktan és a modellpalletta kapcsolatára próbáltam utalni. Valahogy nem állt össze a kép számomra, miszerint a modellpaletta hogyan kapcsolódik a nevezékekhez pontosan, illetve hogyan lesz ez egy nagy egész? Volt ebben a kapcsolatrendszerben valami aszimmetrikus.

A jó hír, hogy most ezt tökéletesen megoldották, sőt, nem csak ezt.

No, de mik a különbségek? Az alapkoncepció, ugye, az, hogy a Dogma F karakterisztikáját és megoldásait kellett levinni egy alacsonyabb árszegmensbe – jobban mondva: alacsonyabb árszegmensekbe.

A geometria rendkívül hasonló a Dogma F-éhez, csak míg a Dogma F-nél 11 méretből választhatunk, addig az F-széria esetében 9 féle méretvariáns létezik. Geometria és karakterisztika tekintetében viszont már kétfelé kell választanunk az F-családot, ugyanis míg az F1 a 2024-ig futó első generációs Dogma F jegyeit és karakterét viszi tovább változatlan formában, addig az F3, F5, F7 és F9 modellek az új második generációs Dogma F jegyeit követik.

Az előbbit már jól ismerjük, hiszen már a 2025-ös modellpalettán is találkozhattunk vele (mindössze új színek jelentek meg az eddigiek mellé), az utóbbi négy modell esetében ellenben szignifikáns változásokról számolhatunk be – foglalkozzunk tehát, most velük! Az F3, F5, F7 és F9 modellek – mint említettem – az új Dogma F karakterjegyeit hordozzák. Tehát, itt is találkozhatunk a mélyebb fejcsővel, az Aero Keel elnevezésű megnagyobbított középkonzol-rendszerrel, amely bár valamivel kisebb lett, mint amit a Dogma F esetében láthatunk, de a formavilág és a koncepcionális hasonlóság ettől még nyilvánvaló. Ezeknél a modelleknél is elrejtették a nyeregcső-lezáró rendszert, itt is ovális villanyakkal találkozhatunk, hiszen a Dogma F aero formavilágát viszik tovább, és 8 mm-el keskenyebb lett a váz szemből-nézetből. Idetartozik természetesen az E-TiCR kábelelvezetési rendszer, amelyet már szintúgy ismerhetünk a második generációs Dogma F-ből, akárcsak az új kialakítású konkáv alsócsövet, vagy az elődmodellekhez képest egy pici fogyókúrára fogott csőátmérőket. Itt van egy upset is a pinarello F-széria javára: hiszen ezek a kerékpárok már 32 mm-es gumit tudnak fogadni.

Ami ellenben még különbség a Pinarello F3, F5, F7 és F9 – illetve a Dogma F között, az először is a felhasznált karbonszövet, a lezárt átötőtengelyek hiánya, a támvillák a Dogma F-hez képest is alacsonyabban való bekötése az ülőcsőbe, és természetesen a már fentebb említett geometria.

Amely geometriára vissza is térek egy pillanat erejéig. Először is, a 9 vs 11-féle méret úgy jön ki, hogy a Dogma F esetében van 62-es méret, míg az F-széria új paripáinál nincs, illetve létezik 54-es és 55-ös variáns a Dogmánál, míg az új F-széria most ecsetelt négy tagjánál 54,5-ös méret van helyettük.

A többi méretben nagyon hasonló a Pinarello F3, F5, F7 és F9 a Dogma F-hez, leszámítva az 56-ost, amelyet egy kicsit átterveztek az eddigiekhez képest.

NÉZZÜK A PINARELLO F-SZÉRIA TAGJAIT EGYENKÉNT – MUTATKOZZATOK BE SZÉPEN!

A Pinarello F-család hivatalosan 5 tagból áll. Nos, ez igazából csak három modell, és amikor a nevezéktan és a valóság között őrlődik az ember, akkor ilyesfajta kihívásokra gondol…

A Pinarello F1 egy különálló modell. A Pinarello F3 és F5 is különálló modellek, de a két kerékpár tulajdonképpen teljesen ugyanaz, a különbség (a festésen kívül) mindössze annyi, hogy az F3-ban alumínium kerék van, az F5-ben pedig, karbon.  Az F7 és az F9 is különálló modellek, de az a két kerékpár is teljesen megyegyezik egymással, a különbség mindössze a szettben van, az F7-hez Ultegra Di2-t/SRAM Force AXS-t, míg az F9-hez Dura Ace Di2-t/SRAM Red AXS-t kapunk. Magyarán van az F1, aztán van az F3/F5, vegül az F7/F9. Ez igazából három modell, és nem öt.

Nézzük, tehát őket egyesével!

PINARELLO F9

A Pinarello F9 a Dogma F utáni legmagasabb szintű Pinarello, amely nem pusztán egy karbon vázas, tárcsafékes, prémium országúti kerékpár. TorayCa T900 UD ultra high modolus carbon, aszimmetrikus hátsórész, TiCR Technology - és szinte minden, ami csak közelebb hozhatja a szakági etalon Dogma F-hez. Az F9 az egyik leggyönyörűbb olasz országúti kerékpár, amely külsejét tekintve majdnem teljesen megegyezik a már említett Dogma F-el. 

Az F9-ről minden információ itt érhető el

PINARELLO F7

A kis Dogma eljövetele. A Pinarello F7 a Dogma F utáni egyik legmagasabb szintű Pinarello országúti kerékpár, amelynek a váza tökéletesen megegyezik az F9-el: TorayCa T900 UD ultra high modolus carbon, aszimmetrikus hátsórész, tárcsafék, TiCR Technology - és minden, amit csak a csúcskategória tudhat. A különbséget az F9-hez képest kizárólag a groupset jelenti. 

Az F7-ről minden információ itt érhető el

PINARELLO F5

A második legkisebb Dogma F hasonmás. A Pinarello F5 egy merészen pazar vonalakat felvonultató tárcsafékes, karbon vázas országúti kerékpár. Az F9 és az F7 kedvezőbb árú verziója, amely az F3-al a kerekeket leszámítva teljesen megegyezik. TorayCa T700 UD high modulus karbon, aszimmetrikus hátsórész, TiCR Technology és elképesztően gyönyörű olasz design. 

Az F5-ről minden információ itt érhető el

PINARELLO F3

A második legkisebb Dogma F hasonmás - alumínium kerékkel. A Pinarello F3 egy merészen pazar vonalakat felvonultató tárcsafékes, karbon vázas országúti kerékpár. Az F9 és az F7 kedvezőbb árú verziója, amely az F5-el a kerekeket leszámítva teljesen megegyezik. TorayCa T700 UD high modulus karbon, aszimmetrikus hátsórész, TiCR Technology és elképesztően gyönyörű olasz design. 

Az F3-ról minden információ itt érhető el

PINARELLO F1

A bébi Dogma megérkezett! Pici árcédula és félreérthetetlen Dogma F utánérzés. A Pinarello F1 egy merészen pazar vonalakat felvonultató tárcsafékes, karbon vázas, ready to race országúti kerékpár. Ő a Pinarello F-szériájának legkedvezőbb árú verziója: TorayCa T600 UD high modulus karbon, aszimmetrikus hátsórész, TiCR Technology és megemészthetetlenül gyönyörű Pinarello-design. Az F1 egy virtuózan tökéletes Pinarello-performansz, olcsó sallangok nélkül - végre sokaknak.

Az F1-ről minden információ itt érhető el


ÁLOM-KIVITEL, ÁRAK ÉS REZÜMÉ – A KÖZÉPOSZTÁLY DOGMÁI

Muszáj kitérnem arra a tényre, hogy ezek a kerékpárok gyönyörűek. Tényleg csodálatosan szépek. Egyik-másik verzió megjelenése komolyan vetekszik egy Dogma F-ével. Mindeközben, azt is meg kell jegyeznünk, hogy a köznyelvi értelemben vett ár/érték arányban ez a divízió most már komoly potenciált képvisel. Olyannyira, hogy – és sosem gondoltam volna, hogy ezt valaha leírom – de egyik másik Pinarello F-variánsnak kifejezetten jó az ára! Ezt azért emelem ki, mert egy ilyen presztizsű, és ilyen versenykultúrával rendelkező luxugyártó esetében egyszerűen nem elvárható szempont az, hogy alacsony ára legyen. Egyáltalán nem. Az elvárás az, hogy a legmagasabb minőséget kínálja, a legkiemelkedőbb formakultúrával karöltve. Az pedig, hogy sokba kerül, mindennek a velerájója. Viszont, itt vannak olyan modellek, amelyek árban is kifejezetten versenyképesek a jóval alacsonyabb polcon lévő gyártók hasonló célra kínált modelljeivel – és mondanom sem kell, hogy egy Pinarello esetében nagyon nem azt a színvonalat kapod, mint amazoknál…

Egyetlen kérdés megválaszolása maradt már csak: kinek valóak a Pinarello F-széria kerékpárjai, és kinek való a Dogma F? 

A Dogma F nem pusztán a kvinteszenciája mindennek, ami Pinarello, hanem az országúti kerékpározás első számú státuszszimbóluma. Az ő célközönsége nagyon magas egzisztenciális és kulturális preferenciákkal rendelkezik, és egész egyszerűen a legjobbat akarja. Nincsenek álmatlan éjszakái az ár/érték arány kérdései körül, mert úgy gondolja, hogy az élet nem ár/érték arány, hanem szenvedély, súlyos egymásutánban megélt élmények láncolata, és állandó versenyfutás az idővel, ami előbb-utóbb mindannyiunkat utolér... Épp ezért szerinte túl rövid az élet ahhoz, hogy az ember mindent patikamérlegen méricskéljen, és ahhoz is túl rövid, hogy egy olyan élménytől megfossza magát, amit egy új Dogma F jelent… 

A F-széria vásárlóközönsége racionálisabb szempontokat is figyelembe vesz. Ő is szeretne valami nagyon hasonlót, mint az előbb bemutatott vásárló, de nem 6-7 millió forintért – esetleg még többért. Neki is megvan az igénye és a vágya szépségre és kompromisszummentes minőségre, a kerékpáros kultúrára, és mindarra, amit a Pinarello kínál és szavatol. Ő is szeretne ilyen élményeket megélni. S valaki most nagyon megértette ezt az igényt: ezek lettek a középosztály Dogmái.

Itt nem is kérdés, hogy a Pinarello azokra céloz, akik vágynának egy Dogma F-re, de nem akarnak, vagy egész egyszerűen nem tudnak ennyi pénzt előszedni annak birtoklása érdekében. S most a Pinarello különösen jól számolt, mert nem pusztán egy bivalyerős divíziót hozott össze pazar technikai tartalommal és külcsínnel, hanem árban is odatette ezt a családot, hogy én őszintén csodálkoznék, ha nem ez volna a vállalat történetének egyik nagy sikertörténete. S ennek nem tudunk eléggé örülni, azt hiszem.

Összességében véve, megint van új fénykép sokak párnája alatt, a divízió 1,2 millió fotintos akciós ártól elérhető, de minden szegmensben kínál valamit az olasz álomgyár, amely számodra, dedikáltan érdekes lehet. 

Álmokra fel!

kövess minket!

Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!