A Wilier Rave SL a legendás liliomos gyártó alacsonyabb árfekvésű performansza az all in one kategóriában. Ez a kategória a wilieres értelmezése annak, hogy egy kerékpár egyszerre legyen alkalmas országúti és gravel felhasználásra is. Az alacsonyabb árfekvés arra utal, hogy van egy csúcsmodell is ebben a szegmensben - ez a Rave SLR. Ez utóbbi egy high end modell, ennek megfelelő árcédulával, a feladat jelen írás főszereplője esetében nem volt kevesebb, minthogy ezt hogyan is lehetne töredékáron, az SLR modellhez hasonlatos minőségben előállítani. A Rave SLR-ről modellbemutatót itt írtunk már, a Rave SL-ről pedig, itt.
A Rave SL tesztje komolyabb felkészülést igényelt, mint azt általában megszokhattam, hiszen ki kell egyet próbálnom gravel setup-al és országútra megálmodott szerelékkel is. A rákészülés mértéke annyira elvonta a figyelmemet, hogy fényképeket sem készítettem - de ez mit sem von le az élményből, amelyben részem lehetett, úgyhogy ezt csak amolyan lábjegyzetként itthagyom.
Az első tesztpéldány egy Shimano 105 Di2-vel Miche Syntium kerekekkel szereltverzió volt, a 178 cm-es magasságomhoz L-es méretben. Míg a gravel setup-os Rave SL egy szintén L-es méretű, 1x12-es Shimano GRX-el és úgyszintén Miche Syntium kerekkel összeállított verzió volt.
ez egy nagyon csinos bringa. Ezzel a metál bronz-barna festéssel, ahogy megcsillant rajta a napfény, igazi kuriózum - nehéz is volna bármi mással összekeverni. A formavilága alapvetően klasszikus, de mégis van benne valami olaszos csavar, valami különös báj, ami képes magával ragadni az embert. A geometriája egy igazi klasszikus olasz országúti kerékpárt idéz, nyoma sincs a világmegváltó - aztán végül méltán feledésbe merülő - csőhosszoknak és szögeknek, hiszen a Wilier 120 éves gyártóként nyilvánvalóan úgy van vele, hogy amit már egyszer kitaláltak és működött, azt minek újrafeltalálni: a kerék az úgy jó, ahogy van, akárcsak a spanyolviasz.
Persze, az ígéret itt az, hogy a szóban forgó modell egyszerre alkalmas országúti és gravel kerékpározásra is, és hogy ez a sokoldalúság mindenki számára érezhető módon jelenik meg, így ezen a szemüvegen keresztül, és ezzel az igénnyel kellett a tesztnek nekiállnom. Nézzük, mit mutat a mérleg!
Először az országúti verziókerült a kezembe, így azt próbáltam ki. Egy 70 km-es távot választottam, kezdésként a Margit-szigettel, majd utána vegyesen jobb és rosszabb utakkal megtűzdelve. Az első benyomásoma geometriát veszi gorcső alá: ez alapvetően egy teljesítményorientált geometria, és nem endurance. Ez persze, már e geometria táblázat szemrevételezése után is viszonylag evidens, de a menettapasztalatok abszolút megerősítik az iménti mnegállapítást. Teljesítményorientált geometria, de nem ráz, nem kényelmetlen, nem volt kellemetlen még tényleg pocsék minőségű aszfalton sem, amelyből azért akadt néhány szakasz utam során a Pilis útvesztőiben.
A Rave SL vázszett abszolút jól vizsgázott, nem éreztem egyszer sem túl keménynek, de túl rugalmasnak sem. Igazából, országúti felhasználásra (a hat bar-ra felfújt 28 mm-es Vittoria Rubino gumikkal) abszolút ideális volt, egy alapvetően teljesítményorientált felhasználás keretei között, de teljesen kellemesnek mondható élménykerékpározásra is! A Shimano 105 Di2 szett tette a dolgát, teljesen hézagmentesen, észrevétlenül, amiképp ez elvárható és ugyanez volt elmondható a Miche Syntium kerekekről is.
A Wilier Rave SL gravel setup-al egy teljesen másik kerékpár, ezt nyugodtan ki lehet mondani. Nem csak a másik szett és gumipárosítás miatt, hanem mert egészen másképp viselkedik az eltérő körülmények közepette, mint az országúti szerelékkel ellátott Rave SL. Alapjáraton, azt éreztem, hogy ez a kerékpár országútra van kitalálva elsősorban, és megmondom őszintén, ez a geometriáján is látszik. Országúton, országúti szerelékkel a Wilier Rave SL egy teljesértékű kerékpár akár örömkerékpározásra, akár kisebb túrákra, de még versenyzésre is alkalmas. Gravel felhasználásra sem rossz, de arra azért lennénke más ötleteim. Ennek a legfőbb oka, azt gondolom, a geometria, amely alapjaiban véve egy all around/ready to race országúti találmány, és bár valóban megvan a hely a szélesebb gumiknak, de attól még a geometriája elsősorban országútra predesztinálja a Rave SL-t. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy gravel kerékpárként nem használható, mert dehogyisnem, csupán annyit állítok, hogy primér felhasználását tekintve ez a kerékpár országútra való, és ott elevenedik meg minden, amit szerettem, és tetszett benne.
Ejtsünk néhány szót a felszereltséről: a Shimano GRX 1x12-es alkatrészcsaládja - amely az egyik kedvencem - a szokásos tökéletes működést produkálta, épp, ahogy elvártam tőle. A Miche Graff XL kerekek jólvizsgáztak, ezek is hozták, amely ebben a kategóriában elvárható, nem ráztak, de kellő merevséget adtak menet közben - a 3,5 bar-ra felfújt Vittoria Terreno Dry 40 mm-es gumijai pedig egész egyszerűen pazarok voltak tulajdonképpen minden körülményrendszer között.
A Wilier Rave SL tehát, valóban egy rendkívü sokoldalú koskormányos bringa, amely országúton abszolút nyerő, többféle stílusú kerékpározáshoz is alkalmas, de ha valaki szeretné gravel-ezni is lehet vele - de azért azt tudjuk róla, hogy elsősorban nem arra való, arra ott van a Jena, az Adlar, vagy a Jaroon. A Rave SL egy igazi középkategóriás választás, kiváló árcédulával, csinos külsővel, sokoldalú felhasználási opciókkal azoknak, akik elvárják a nagyon magas minőséget, és szeretik az olaszos életérzést.
Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!