Ez a történet sem a Wilier Garda Hybrid-nél kezdődött. A piac egyik első elektromos országúti kerékpárja a Wilier Cento1 Hybrid volt, amely nem csak az első fecskék között repült be a köztudatba, hanem egyben a legkönnyebb is volt megjelenése pillanatában. Ezt a jó szokását a Wilier a mai napig megtartotta, hiszen köztudomásúlag a Wilier legerősebb és leginnovatívabb gyártók közé tartozik elektromos gravel és országúti kerékpárok terén. Is.
Ennek élő bizonyítéka, hogy az utána következő két elektromos high end pedelec országútijuk, a Cento10 Hybrid, illetve most a Filante Hybrid is a legkönnyebb az egész piacon. Több „Év Kerékpárja”, illetve innovációs díjat is nyertek ezek a pedelec-ek, ami már önmagában sok mindent elmond a legendás liliomos gyártó lelkesedéséről jelen tárgykörben.
A nagysikerű Cento1 Hybrid után keletkező űrt érezhető volt, hogyan érdemes betölteni. Nagy változtatásokra nem szorult a szóban forgó sikermodell az alapkoncepciót illetően, azonban a számos trendforduló, amely az elmúlt években végbe ment, már kikövetelte azt, hogy ne pusztán egy ráncfelvarrás történjen, hanem egy teljesen, alapoktól újragondolt modellel rukkoljanak elő az olaszok.
Új geometria, új karbonszövet, új felszereltségek, teljes kábelintegráció, és egy teljesen megújult külső – és meg is érkeztünk írásom főhőséhez, a Wilier Garda Hybrid-hez.
A Wilier Garda Hybrid egy NH-MOD high modulus carbon vázra épül, amely egyszerre könnyebb, komfortosabb és hatékonyabb, mint a Mitsubishi 46TON UD karbonszövete, amelyből az elődmodell készült. Geometriáját tekintve kisebb változások történtek, de alapvetően el lehet mondani, hogy egy all around/endurance geometriával van dolgunk, amely egy kifejezetten komfortos országúti kerékpározást tesz lehetővé.
Felszereltség tekintetében választhatunk a Shimano 105 2x12-es mechanikus, illetve a 105 Di2 szintúgy 2x12-es elektromos verziója között. Kerekek terén pedig, a Wilier remek, HY-NDR28AC névre hallgató kerekei jelentik a választékot.
A Garda Hybrid a bevált és megbízható Mahle X35+ rásegítését használja 250 W-os motorral, amely a hátsó agyba van behelyezve, míg az akkumulátor az alsócsőben található.
Ezzel a mindennemű mászás többé nem akadály. Ehelyett valódi mintateremtő lett. Egy új perspektíva, egy új módja annak, hogy lásd a világot, és fedezz fel egy új dimenziót: mégpedig a stresszmentes pedálozás örömét.
A motor 40 Nm nyomatékot ad le a hátsó kerék tengelye mentén, ami zökkenőmentes, sima hajtást eredményez, amely egyébként a legjobb teljesítményt nyújtja 15 és 25 km/h közötti sebességnél, különösen emelkedőn. A rendszer teljes tömege 3,5 kg.
A kormányra szerelt iWoc One gombnak köszönhetően ellenőrizheti az akkumulátor töltöttségi szintjét és aktiválhatja a három asszisztensi szintet, valamint deaktiválhatja is a rendszert. Ez mind kéznél van a hüvelykujjánál - a legnagyobb kerékpáros biztonság érdekében.
Az alsócsőbe épített 250 Wh-s akkumulátor több mint 1000 méteres szintemelkedést kínál. A 208 Wh-s kulacs alakú hatótávolság-növelő pótakkumulátorral párosítva további 1000 méter szintemelkedést lehet hozzáadni.
A Wilier Garda Hybrid egy igazán kiváló középkategóriás választás az országúti pedelec-ek piacán, amely egyszerre könnyű, innovatív, kényelmes és – nem utolsósorban – rendkívül jól néz ki. Abszolút méltó utódja a mára már legendássá lett Cento1 Hybrid-nek. S az sem uolsó szempont, hogy elég jó az ára is, főleg, ha jobban megnézzük, milyen kiváló csomagot kapunk a pénzünkért.
Follow us for special offers, exclusive products and information!