A versenykultúrába merevedett Pinarello most úgy döntött belevág az endurance kategóriába, és ha már így alakult, ebből is igyekezett a legjobbat megcsinálni. S hogy sikerült-e? Az alábbiakban – attól tartok - erre keressük a választ.
A legendás luxusgyártó megbontotta a megbonthatatlannak hitt ötletét, miszerint a mindenkori Dogma-széria alatt úgynevezett all around országúti kerékpárokat igyekszik kínálni. Tehát, olyanokat, amelyek maximálják a kerékpározás élményét, de azért versenyfelhasználásra is tökéletesen alkalmasak. Nos, ennek van vége. Van előbbi és van utóbbi, van Pinarello országúti kerékpár versenyre, és van Pinarello országúti endurance felszanálásra.
El is képzelem a jelenetet, ahogy Fausto Pinarello-t egy reggel megvilágosodott állapotában éri az ébredés: mi lenne, ha mostantól csak Dogmákat kínálnánk? Milyen jó is volna… mindenhol csak Dogma… és F… mert, hiszen a Fausto F-el kezdődik! Ez az, megvan! Dogma F! Minden modellünket Dogma F-nek fogják hívni és olyan is lesz! Mármint olyan, mint egy Dogma F. Juhéjj! Totál ready to race, hajoljanak azok a derekak, elő a zsebkendőket, mert olyan gyönyörű lesz, hogy el sem lehet majd állítani a könnyfolyamokat… Fausto Dogmája: hangtalan suhanás és érzéki vonalak, ez a Pinarello végső soron, nem?
Aztán egyik pillanatról a másikra legörbült a szája, lehajtotta a fejét - mintha eszébe jutott volna az elképzelése és a valóság közt húzódó szakadéknyi disszonancia… Na, jó, akkor maradjon a Dogma F, aztán tervezzünk más Pinarello országútikat, amelyeket csak simán nevezzük el F-nek (hiszen a Fausto F-el kezdődik!) és pakoljunk utána számokat. S mindegyik fessen úgy, mint a Dogma F, érzésre is legyen olyan és ámuljon, aki csak meglátja – ez az! Ezen a ponton mintha visszatért volna egy darab az ébredéskori jó kedvéből. Azonban közben mintha valami hiányérzettel vegyes felismerés fészkelte volna be magát a véget érni nem akaró Dogma-flow-ba: és mi lesz azokkal, akik szeretnének Pinarello-t, de a Batman-pozícióban való önérzetes hasalás mégsem egy vállalható secanrio számukra? Ekkora empátialöket már elindítja rendszerint a brainstormingot, és ez most sem volt másképp: ha már van F-szériánk, akkor mi lenne, ha lenne egy másik, egy dedikáltan komfortvonal is… legyen mondjuk… nem is tudom… X? S ha már a munkát ilyen magas szinten elvégezte, vissza is feküdt aludni…
Lett. A Pinarello a totális versenyflottája, az F-széria mellé, csinált egy ízig-vérig komfortvonalat X-széria elnevezéssel, és itt az endurance-t próbálta a szó szoros értelmében kezelni. Semmi all around, semmi Paris-utánérzés, semmi burkolt – vagy kevéssé burkolt - Dogma F-esség és úgy általában véve semmi sallang: csak endurance és csak Pinarello.
Az X-széria tehát, minden elemében Pinarello és minden elemében endurance. A tervezéskor ezt a kettőt tartották szem előtt és ennek rendeltek alá mindent. Ennek megfelelően
választottak karbon szövetet, geometriát és vázkarakterisztikai jellemzőket is.
Alapvetően két verzió létezik az X-szériában: Pinarello X1 és Pinarello X3. A vázszerkezet ugyanaz a két modellnél, a színek és a felszereltségek indokolják a számozásbeli különbséget. Ez a Pinarello váz a Torayca T600 UD karbon szövetéből készül, mely szavatolja az éteri kényelmet és a hihetetlen tartósságot. Vázkarakterisztikai jellemzők terén a már jól ismert Pinarello-jegyek köszönnek vissza: aszimmetrikus váz, TiCR Technology (teljes kábelintegráció), Onda villa, Fork Flap, FlatBack profile, konkáv alsócső, szupertartós olaszmenetes középrész és még nagyon sok minden más. A kerékpár természetesen csak tárcsafékkel érhető el, mint most már szinte minden Pinarello kerékpár.
Amiről részletesebben érdemes beszélni, az a geometria táblázat. Alább látható az X-széria geometria táblázata. A Paris-éval összehasonlítva azonnal szembeötlik a különbség. A Paris is egy kényelmesebb geometriával rendelkező kerékpár volt, de a Pinarello X egyértelműen lelépte. Maradt a 9-féle méret, a variációk közötti kicsi és egyenletes ugrások, de most már egyértelműen az endurance irányába indult el a tervezés. Illetve nem csak elindult, hanem az egész koncepció ennek a jegyében született.
Érdekes megfigyelni a támvillák elrendezését is, és összehasonlítani egy versenygeometriás Pinarello-val – mondjuk egy F7-el, vagy egy F9-el. Még a Pinarello F-széria esetében egyértelműen a Dogma F-el megegyező, totálisan aerodinamikus, szupermerev megoldással találkozhatunk, addig a Pinarello X-családnál ezek a villák visszafelé hajlanak („homorulnak”), ezzel is elősegítve az út felől érkező rezgések csillapítását illetve a minél magasabb szintű komfortot.
Formanyelv tekintetében egyébként ez a széria is hamisítatlan Pinarello, minden olyan formanyelvi elemmel rendelkezik ugyanis, amelytől ez a márka az, ami. Szóval, nem tudná letagadni megálmodóit az X-széria, mert az egész annyira jellegzetesen Pinarello, amennyire valami csak jellegzetesen Pinarello lehet.
Az X-széria 2023-ban két verzióban elérhető. Az egyik a Pinarello X1.
A Pinarello X1 Shimano 105-el és Shimano RS171 kerkekkel érhető el 3 790 €-s akciós áron - Pearl White és Shiny Black színben.
A Pinarello X3 Shimano 105 Di2-val és Fulcrum Racing 800 DB kerekekkel vásárolható meg 5 690 €-ért cserébe, illetve Sram Rival eTap AXS-el és ugyancsak Fulcrum Racing 800 DB kerékszettel - 6 090 €-ért. Mind a két felszereltségi verzió Deep Black és Keen Red színvariációkban érhető el.
A Pinarello X1 és X3 egy kiváló választás azoknak, akik szeretnék megtapasztalni és birtokba venni az
igazi Pinarello életérzést – de nem óhajtják a Pinarello által a versenyszériáknál megkövetelt üléspozíciót, és az ott tapasztalható követelményeknek sem kívánnak megfelelni.
A X1 árával is kirívóan jó választás, mert ennyi pénzért ilyen szintű vázat, ilyet tervezőmunkával, kidolgozottsággal és élménnyel bizonyosan nem lehet kapni a piacon. S ha hozzávesszük, hogy mennyire gyönyörű és sokoldalúan használható, nem hiszem, hogy sok mindenki konkurálni tudna vele.
Szívből tudjuk ajánlani.
Follow us for special offers, exclusive products and information!