Blog - Technika

Parisz herceg végső dicsősége

Aki valamiért nem olvasta volna az Iliászt, az is minden bizonnyal látta Wolfgang Petersen 2004-es Trója című remekművét. Elfogultságom kár volna leplezni: a Tróját minden túlzás nélkül minden idők egyik legjobb történelmi témájú blockbuster-ének tartom, amelyhez a közel tökéletes történetvezetésen és a pazar animációs segédlettel megjelenített látványvilágon túl a Pitt-Bannon-Kruger-O’Toole-Cox quintett (és még sokan mások…) játéka is erősen hozzájárul.

Nos, azonban most nem róluk lesz szó - hanem Orlando Bloom-ról. Gyömöszöljük vissza a hányózacskókat, messze még a földet érés! Bloom játszotta az inkriminált filmalkotásban Parisz herceget, akihez, azt hiszem, sikerült a legtökéletesebben passzoló színészi karaktert megtalálnia a rendezőnek. A filmben – Homérosz eredeti eposzától ezen a ponton erősen eltérve – Parisz herceg fejlődéstörténete és az aköré építkező konfliktusgóc a történet egyik szálának fő mozgatórugója. A szégyenteljesen jellemtelen és gyáva Paris lesz az, aki végül megöli, és ezzel beteljesíti a mindaddig legyőzhetetlen hérosz, Akhilleusz sorsát – a történet végén pedig ő menekíti ki Trója népét a lángoló falak közül, Trója kardjával a kezében.

Azt hiszem, most valami ilyesmivel próbálkozik a Pinarello is.

MERT MI ILYET IS TUDUNK

S ha még Orlando Bloom-nak is sikerülhetett, akkor joggal vetődik fel a kérdés: másnak miért ne sikerülhetne? Valószínűleg, így volt ezzel a Pinarello is, amikor eredeti, minden pólusából versenyszellemet árasztó megközelítéséből kellett valami olyat kisajtolnia, ami nem csak azoknak az érdeklődését keltheti fel, akik mindenhol és mindenáron győzni akarnak – hanem azokét is, akik egyszerűen csak szeretnék élvezni a kerékpározást - annak minden kompetícióból eredő nyűgje nélkül. Gondolkodtak, törték a fejüket, majd terveztek egy olyan kerékpárt, amely valóban kényelmes, többféle felhasználási területre is tökéletesen megfelelő, elképesztően csinos, jó az ára - és még akár könnyedebb versenyek megnyerésére is alkalmas. Szóval, terveztek egy olyan karakterű országúti kerékpárt, amely eleddig egyáltalán nem az ő profiljuk volt, hiszen ez éppenséggel nem arra való, hogy háromhetes ProTour versenyeket nyerjen vele a szerencsés kiválasztott. Majd, mindezek után elnevezték Paris-nak – a város után, amelyhez a legnagyobb dicsőségeik köthetőek, és amely néven – a Prince-hez hasonlóan - legendás modellek sora látott már napvilágot. Mintha csak ez volna a világ legtermészetesebb dolga. Il lavoro fatto. Molto-molto bene.

… AKKOR MI IS EZ TULAJDONKÉPPEN?

A Pinarello Paris egy kizárólag tárcsafékes kivitelben kapható, Torayca T600 UD high modulus karbon vázas, all around országúti kerékpár. Alapkarakterisztikáját tekintve, a Paris a Dogma F12 és a Prince családok princípiumai közül sok mindennel rendelkezik: konkáv alsócső, aszimmetrikus vázkialakítás, olasz menetes középrész, Fork Flap és még sok minden más. Geometriáját tekintve, a Paris is kilenc méretvariációval bír, de a Prince-től eltérően itt jóval kényelmesebb szögekről és komfortosabbra hangolt csőhosszokról beszélhetünk. Természetesen, a Paris sem egy trekking kerékpár – szóval, ez egy országúti kerékpár, amely sok "konkurens" márka hasonló elnevezésű trekking geometriás szörnyszülöttjével ellentétben, 100%-ban megtartotta országúti jellegét, és azon belül kínál nagyobb mértékű komfortot, úgy hogy az országútis életérzés közben maximális mértékben megmarad. Nem akar megölni, de kompromisszumot nem ismerő kalandvágy szunnyad benne, a többi pedig, csak rajtad áll.

A FORMANYELV, MINT VÉGSŐ ÜTŐKÁRTYA

A Pinarello Paris is Dogma F12-Dogma F formanyelvi kultúrájának bölcsőjében született, ez tagadhatatlan. Nyilván nem olyan, mint a két fentebb említett modell, és a Prince is más, de onnan jött – ha akarná, sem tudná letagadni. Ez a formanyelv és design-iskola olyannyira sikeres, hogy a Dogma F12, majd a Prince-család megjelenése után több ország márkaképviselete külön kérte a Pinarello-t, hogy ha egy mód van rá, ne változtasson radikális mértékben a design-on, mert ez most jó így.

A Paris ettől függetlenül nem Audi: ezt az all around országúti kerékpárt jól meg lehet különböztetni a legendás olasz gyártó többi modelljétől, mégis tagadhatatlanul valaminek az egyenes folytatása, vagy éppen következménye. S ez a valami, azt hiszem, nagyon jó dolog.

 

VÉGSZÓ

Összességében véve, a Pinarello Paris a mindenki országúti kerékpárja, aki szereti ezt a sportot, érti ezt a sportot és tudja értékelni a jobbat.

A Paris egy dicsőséges eposz újabb állomása, és nincs megállás. A kérdés csak az, hogyha a Pinarello ebben a szegmensben is a legjobb, akkor mi marad másoknak… ?

follow us!

Follow us for special offers, exclusive products and information!