Blog - Technika

Wilier Montegrappa - Wilier Cento1 Air összehasonlító teszt egy vásárló szemével

Mindig érdekes egy külső szemlélő véleménye szeretett szakmánk bizonyos szegmenseiről. Fontos, hogy olyasvalaki alkosson véleményt, akinek van tapasztalata, és lehetőleg elfogulatlan, s kire illene ez a leírás jobban, mint a vásárlóra?

"Amikor országútira akartam áttérni kb. 1 évig nézegettem a különböző márkák palettáját. Hogy miért Wilier-t választottam? Egyszerű a válasz: Mert Wilier adja a legjobb ár/érték arányban a legjobb minőséget a beugró kategóriás kerékpárokból. Én teljesen ledöbbentem, amikor bowden vezetést a vázban láttam meg. Hol adnak manapság ilyen árkategóriában ilyen országúti kerékpárt? Én egy Tiagra 4700-es szettel kaptam meg a gépet a Wilier Montegrappámat, a színösszetétel is nagyon tetszett - rögtön beleszerettem. 

Tapasztalatok: Az első tekerésnél tudtam, hogy jól választottam. Szépen gyorsul, és megfelelően nyeli el az útegyenletlenséget, azért itt féltem egy kicsit, mert jól tudjuk, hogy a hazai utak nem annyira jó minőségüek, és itt jön a Wilier zsenialítása, egy „beugró” bicajba karbon villa? Ha megnézitek a konkurens cégeket, mindenhol aluminimum villával adják, és ráadásul drágábban. A Tiagra 4700-es szett teszi a dolgát, nem kattog, nem csattog. Hegynek felfelé is próbálgattam a váltást nem csattogott, és nem ugrált. A vázgeometriája csúcs szuper, főleg akkor jön ki, amikor lejtőn gurulunk le 50-60 km/h-s tempóban. Nem dobálja a szél ide-oda. A fékek rendesen blokkolnak még 60 km/h-s sebességnél is. Gyorsan reagál a hirtelen kormány mozdulatokra, ezt le lehet tesztelni egy vasárnap délelőtt, a Szilas-patak mentén, amikor sokan tekernek. Én 2,5 félévet hajtottam, ez alatt az idő alatt, csak a lánc karbantartását kellett megcsinálnom. Nagyon tudom ajánlani azoknak az embernek, akik most akarnak az „országútizásba” belevágni, senki nem fogja megbánni. 

 

Cento1Air/Montegrappa

Ha egyszerűen akarok fogalmazni, akkor az ember egy álma teljesül, amikor felül rá. Amikor ez megtörtént 2,5 évig egy Montegrappát hajtottam. Nekem az volt az első „szerelem”, és ha ő az volt, akkor a Cento1 Air a „Nagy Ő”. Ahogy elhoztam a Biondon Bike Kerékpárüzletből, nem bírtam ki, hogy ne menjek egy kört, pedig 4 fokot mutatott a hőmérő. Azonnal megbarátkoztunk, és mai napig is azok vagyunk.

Tapasztalatok: Iszonyatos gyorsulás, és merevség jellemzi. Megtartja a wattot, amit a pedálra fejtesz ki, sőt néha már úgy érezem, hogy helyettem teker

Az edzések és a hegyi menet sokkal könnyebben megy, mint az előző olasz csodával - a Montegrappa-al. A Cento1 Air-t piros-fehér összetételbe vettem meg, és full 105-os szettel, ami már az új R7000-t képviseli. Az utcán mindenki megnézi, és megcsodálja. A Montegrappa Tiagra 4700-es szettel volt felszerelve, itt a különbségét rögtön észrevettem. A váltás sokkal finomabb, illetve a hajtás kiegyensúlyozott. A vázgeometria nagyon jól sikerült, lefele a lejtőn lehet hallani, ahogy süvít a szél az alsó csővőn, így arra késztet, hogy még gyorsabban tekerd. A döntés a kanyarban nagyon kiegyensúlyozott, illetve olyan érzés, mikor egy íven mész. Nagyon jó az irányítása, azonnal reagál minden egyes kormány mozdulatra, ez kompenzálja, azt a kevés hátrányt, hogy erősebb oldalszélnél egy picit kibillenti a biciklit. Engem nem zavar, mivel magasperemű kereket használok/használtam a Montegrappán is, ott már megszoktam, ezeket a mozgásokat, mozdulatokat.  A középrész nagyon merev, Dobogókőn nem hallottam csattogást a hajtásból és a váltóból sem. Érezhető, hogy Shimano-nál is fejlesztenek, mert a Tiagra 4700-es szépen „muzsikált” az emelkedőn, addig 105-ös csöndesen segíti a munkánkat a pontosságával.  

Ami nagyon megfogott meg a Cento1 Air-ben, hogy Montegrappa is elnyelte az út egyenlőtlenséget, de itt, nagy különbséget éreztem a két típus között. Nem éreztem semmilyen rázkódást, koppanást, még akkor sem, amikor repesztettem lefelé a váci mészkő dombról. Aki ismeri ezt a helyet, jól tudja, hogy mennyire rossz az út.

A fékek nagyon ott vannak a top-on, itt megint csak előnybe részesítem a 105-ös féket. Gyorsan reagálnak, és hamar blokkolnak. Ez az a pont, ahol meg kellett tanulom a fékek újra használatát, mert 1-1 esetben meglepetést okozott. Én nagyon megszerettem ezt a bicajt, el se tudom képzelni ma már, hogy mást tekerjek. "

follow us!

Follow us for special offers, exclusive products and information!