Amikor az idő az egyetlen ellenfél, minden részlet számít. Szükséged van a fejedre, a lábaidra és nem mellesleg egy olyan kerékpárra, amely minden energiádat sebességre tudja átkonvertálni. A tested előrenyúlt, tekinteted a horizontra szegeződik és valahol eggyé válik az aero kormánnyal... A lábaid visznek előre. Ember és kerékpár: a dinamizmus szimbiózisa. A sebesség szárnyakat ad, a levegő áramlása fokozatosan nehezedik rád...
A Wilier Turbine SLR leköti a versenyző mozgási energiáját, és mechanikai energiává alakítja azt át. A váz középső és hátsó része karcsúbb sziluettekkel rendelkezik, mint az előző generációs Turbine. De mi az eredmény? Példának okáért, hogy a váz 300 grammal könnyebb lett. A kisebb tömeg pedig, jobb gyorsulást jelent minden rezdülésnél.
A Turbine SLR a Wilier Innovációs Laboratóriumának egyik zászlóshajója. CFD szimulációk, szélcsatorna tesztek, velodrom tesztek, országúti tesztek - egészen a prototípus bemutatkozásáig, amely a 2022-es Giro d'Italia budapesti egyéni időfutamán, a Team Astana mellől indult világhódító útjára.
Az talán köztudomású, hogy minden kerékpárgyártó vállalatnak az időfutam kerékpárok jelentik a legnagyobb kihívást. Ezek a legnagyobb szabású project-ek, magyarán ezek járnak a legnagyobb invesztítummal pénzügyi, időbéli, szakmai és talán minden egyéb felmerülő szempont alapján is. Ennek következtében, talán az sem meglepő, hogy egy ilyen munka végeredménye rendszerint hosszú évekig velünk marad, sokszor nem is egy ráncfelvarráson átesik, mire egy új hasonlóba belekezdenének.
Ez persze, logikus. Talán, egy gyártó sincs, ahol az a befektetett energia, pénz és idő, amit beleinvesztálnak egy ilyen project-be, közvetlenül valaha megtérülne, hiszen egyfelől, rendszerint nagyon drága termékekről van szó, másfelől – valljuk be – akárhonnan is nézzük, ez egy rétegműfaj.
S ezen a ponton felmerül a kérdés: akkor vajon miért csinálják? Ez is magától értetődő, ha belegondolunk. Az egyik ok, hogy az a prémium gyártó, akinek nincs – legalább egy - ilyenje, nem igazán komolyan vehető, a másik pedig, hogy ezeket a fejlesztéseket szemrebbenés nélkül felhasználják más modelleknél is – nyilván egy országúti high end modell megalkotásakor nem jönnek rosszul azok a kész aerodinamikai fejlesztések, amelyeket egy ilyen TT modellnél már megcsináltak.
Ugyanis, a tápléléklánc úgy fest, hogy egy fejlesztési irány mindig egy TT bike-al kezdődik, aztán jön az országúti high end, utána pedig, mennek ugyanezek alacsonyabb kategóriákba, míg le nem csorog a legaljáig – legalábbis részben. S mire ez megtörténik, már készül az új időfutam modell terve, és kezdődik az egész folyamat előlről.
Az első konkrétabb emléke mindenkinek a Wilier Twin Foil lehet. Ez a 2000-es évek végén a legendás liliomos gyártó időfutam csúcsterméke volt. Akkoriban, ez egy revelációszerű élmény volt – már esztétikai megjelenését tekintve is – sok hullám, érdekes formák tömkelege, kis tömeg és brutál merevség, továbbá, mindehhez tartozott még egy a korát messze megelőző kormányszerkezet is. Majd ezt követően, érkezett ennek az erősen ráncfellvart verziója, a Twin Blade, amely a 2010-es évek első felében debütált és nem sokkal később készült belőle egy jelentősen barátságosabb árcédulával és egyszerűbb kormányszerkezettel, illetve kiegészítőkkel rendelkező verzió, az volt a Blade.
Ez a két modell hosszú évekig változatlan formában ment, majd jött egy teljesen új platform, ő pedig, a Wilier Turbine névre hallgatott. A Turbine - sok minden más mellett – azért volt egy korszakos modell, mert ez volt az első teljes kábelintegrációval rendelkező időfutam kerékpár, amely ráadásul több elemében kifejezetten triatlonos setup-al rendelkezett. Itt azért megjegyezném, hogy a Wilier volt az, aki országúton is az első volt teljes kábelintegráció terén (is), hiszen a 2015-ben megjelent Cento10 Air előtt még soha senki nem jött ki ilyen kerékpárral. Zárójel bezár.
Majd mindezek után, megjelent a Turbine erősen ráncfelvarrt utódja, és nomen est omen, ez a Turbine SLR névre hallgat és ő volna írásom főszereplője.
A Wilier Turbine SLR a Wilier Innovációs Laboratóriumának és az Astana csapat teljesítménymenedzserei közötti folyamatos kapcsolattartásnak az eredménye. A projektet a professzionális kerékpárosok igényeinek kielégítésére találták ki, akiknek egyre gyakrabban kell szembenézniük az időfutamversenyek kihívásaival - a kanyarokkal, irányváltásokkal és emelkedőkkel teli útvonalakon.
A Turbine SLR egy tárcsafékes, HUS-MOD + Liquid Crystal ultra high modulus karbon vázas időfutam és triatlon kerékpár, amely nem csak anyaghasználatában, de kidolgozottságában is a legmagasabb színvonalat hozza.
Vázkarakterisztikai jellemzők terén is minden kerek: totális kábelintegráció, aszimmetrikus vázkialakítás, a BB386-os középrész szabvány és mindenek feletti aerodinamika. A Turbine SLR váz az egyik legmerevebb a piacon kaphatóak közül és a tömeg + aerodinamikai mutatókban is az egyik piacvezető – példának okáért az elődmodell Turbinéhez képest 11%-al jobbak az aerodinamikai mutatói.
A kormány és a karbon aero-függelékek teljesen át lettek alakítva. A kábelelvezetés totálisan integrált, és minden egyes alkatrész monocoque carbon konstrukció – illesztések, illetve ragasztások nélkül. A 380 mm-es középső, középső kormányrúd két hosszabbítást tartalmaz, amelyek két különböző szélességben helyezhetőek el: 125 és 140 mm. Mindegyik hosszabbító elem 0 és 75 mm között állítható a 40, 20, 10 és 5 mm-es triatlon-csomagnak köszönhetően.
Továbbra is, az elődmodell esetében már ismert három vázméretet kínálja a legendás liliomos gyártó: XS/S, M és L/XL. A versenyzőiktől kapott visszajelzéseknek is köszönhetően az új Turbine SLR a Turbine geometriájának egy az egyben megfelel. Mert ugye, ha valami közel tökéletes, miért változtatnának rajta?
A Wilier Turbine SLR nem tagadta meg elődjét, hanem a legjobbat tette vele, amit csak lehetett: továbbfejlesztette és megtartotta annak alapjait – hiszen az már bevált.
Egy nagyszabású project eredményeképpen jött létre ez a kiváló triatlon és időfutam kerékpár, amely a két felhasználás közül bármelykre alkalmas, és még csomagokat is lehet választani hozzájuk.
Az olasz legenda megint kitett magáért, reméljük, szponzorált versenyzőik ezt is épp olyan megelégedéssel használják majd, mint elődjét.
Follow us for special offers, exclusive products and information!