A Wilier nem először tesz kísérletet mozgó tagot helyezni országúti kerékpárba – a még nagyobb komfort elérése érdekében. A válallat előző próbálkozását meglehetősen nagy siker koronázta. A Cento10 NDR ugyanis minden létező elismerést és díjat besöpört, amit be lehetett, valószínűleg ekkora sikert maga a Wilier sem prognosztizált a modell megalkotásakor.
Nem kellett sokat várni a folytatásra sem: a Wilier Granturismo SLR – ennyit elöljáróban is elárulhatok – méltó folytatása lett a dicső elődnek, népszerűsége így teljességgel megalapozottnak tekinthető.
A Granturismo SLR egy csúcskategóriás, szuperkomfortos, tárcsafékes országúti kerékpár. A Granturismo SLR váza a HUS-MOD csúcskategóriás karbon szövetéből készült Liquid Crystal Polymer technológiával kiegészítve, amely a patinás olasz gyártó által használt legdrágább karbon szövet, és amely egyszerre szavatolja a komfortot és hajtáshatékonyságot. A váz tömege (mozgó taggal együtt) mindösszesen 1 100 grammot nyom a mérlegen M-es méretben. A Grantursimo SLR is – a többi csúcsmodellhez hasonlóan – Easy fit spacer-eket használ, teljes kábelintegrációval rendelkezik, tárcsafékes, BB386 szupermerev középrész szabvánnyal bír és a geometriája is tartalmaz jókora meglepetéseket...
... mert hogy a geometria célja – és igen: van ilyenje – egy komfortos versenygeometria megalkotása volt, amely egyszerre hatékony és mindeközben éteri komfortot kínál. Magyarán, egyszerre támogatja a sebességet és azt, hogy hihetetlen kényelemben legyen részünk kerékpározás közben.
A kormány is az egyik csúcs: a Wilier Zero Bar egy minden igényt kielégítő teljes kábelintegrációra tervezett hyperkönnyű, integrált karbon kormány, amely tökéletesen kiegészíti ezt a minden ízében egyedi, olasz országútit.
A Granturismo SLR a Wilier országúti endurance divíziójának vitathatalan csúcsa, amely minden elemében méltó lett ehhez a titulushoz.
A kerékpár lelke tulajdonképpen az Actiflex 2.0 névre hallgató, a vázban működő mozgó tag/konzol. Az Actiflex 2.0 a Cento10 NDR-ben szolgálatot teljesítő Actiflex teljesen átdolgozott verziója, amely lehetővé teszi a hátsókerék akár 0,5 cm-es függőleges irányú mozgását. Az Actiflex 2.0 a felsőcső hátsó része és a támvillák felső becsatlakozásának találkozásánál fejti ki áldásos hatását.
A konstrukció annak a fényében különösen zseniális, hogy láttunk már hasonló próbálkozásokat más prémium márkák tolmácsolásában. Ezek voltak a Pinarello, a Trek, és a Specialized. Azt gondolom, ezen megoldások egyike sem váltotta be a hozzájuk fűzött reményeket, köszönhetően bonyolultságuknak, vagy éppen az alapvetően rossz konstrukciójuknak. Mert – és én ültem mindegyik előbb említett gyártó vonatkozó modelljén legalább egyszer – ezek egyike sem volt igazán jó konstrukció, ennek köszönhetően ezen gyártók zöme kivezette az ilyen, mozgó taggal rendelkező országúti kerékpárjait a gyártásból. A Wilier ezzel szemben épített egy még jobbat.
A Granturismo SLR nagyságrendileg 3 000 000 Ft-tól indul Ultegra Di2, vagy SRAM Force eTAP bluetooth-os rendszerű, vezeték nélküli elektromos szettel és Miche Syntium Aero kerekekkel. Természetesen, drágább szettekkel és komoly karbon kerekekkel már más az árfekvés, azonban figyelembe véve a kerékpár tudását, design-ját és azt a színvonalat, amit kerékpározás közben nyújt - ez kifejezetten jó ár/érték aránynak tekinthető.
A Wilier Granturismo SLR egy csúcskategóriás karbon vázas, tárcsafékes, és teljes kábélintegrációval ellátott szupergyors endurance országúti kerékpár, amely a legigényesebb hobbikerékpárosoknak készült, azoknak, akik egyszerre a sebesség megszállottjai, és egyszerre keresik a magzati lét kényelmét.
Mindezt egy valóban különleges köntösben és élménnyel megfűszerezve. Díjesélyes - nagyon ajánljuk.
Follow us for special offers, exclusive products and information!