Blog - Technika

A VILÁG ÖSSZES BAJNOKI CÍME EGY MONDATBAN – PINARELLO MAAT ITALIA MODELLBEMUTATÓ

Vannak dolgok, amelyekről nem azért ír az ember, hogy óriási eladásokat generáljon. Vannak dolgok, amelyeket nem érdekből, hanem a szerelem tüzétől felhevült szívvel teszünk. „Mert szép az, ami érdek nélkül tetszik” - és ha Kant Mester szerint ez a definíciója annak, amikor az ember csak úgy el van ájulva valamitől, akkor a Pinarello MAAT Italia bizonyosan egy gyönyörű dolog.

Mert, hogy ez nem egy tömegtermék, az egészen biztos. Mint ahogy az is, hogy bármennyire is átitatja az olasz vér ezt a csodálatos pályakerékpár vázat, a legtöbb ember elsétál mellette a webáruházunk virtuális piacterén és meg sem nézi... pedig érdemes volna. Csak amúgy érdek nélkül.

Mikor Fausto Pinarello a Párizsi Olimpia előtt bemutatta az olasz válogatott pályakerékpárjait, én még egy külön napi hírt is szenteltem ennek. Ugyanis, olasz pályakerékpárosként indulni egy olimpián – többek mellett – már azért is megtiszteltetés, mert az ember a feneke alá kap egy ilyet, mint amelyről ez az írás szól. Nem tudom nem észrevenni, hogy ez a kerékpár milyen mélységesen az olasz nemzeti identitás része, és hogy a Pinarello – aki harminc éve szponzorálja az olasz női és férfi pályakerékpár válogatottat – mennyire komolyan veszi ezt a szakágat és ezeket a kétkerekű műalkotásokat.

Ennél fényesebben már csak ez a kerékpár és Filippo Ganna mindenkor kitüntetett személye jelzi számunkra az előbbi mondat igazságtartalmát. A pályakerékpár sportra mindig azt mondják, hogy a kerékpársportok királya, és megmondom őszintén, ránézve cikkem főhősére, nem is tudnék ezzel az állítással vitába szállni. 

PINARELLO MAAT ITALIA – AVAGY A PÁLYAKERÉKPÁRSPORT, MINT KEDVENC KÍSÉRLETI LABOR 

A Pinarello MAAT Italia a Bradley Wiggins egyórás világcsúcsára kifejlesztett Pinarello Bolide HR váz számos dizájnjegyét átvette, amely a pályán elsősorban az állóképességi és sprintversenyzők platformjaként szolgál.

A Dogma F-hez hasonlóan a MAAT Italia is radikálisan aszimmetrikus vázkialakítással és a legerősebbek számára tervezett erővonalakkal rendelkezik, amelyek a Pinarello szerint „optimálisan ellensúlyozzák a hajtás során keletkező aszimmetrikus erőket, hogy szimmetrikus viselkedést biztosítsanak a kerékpározás során”.

Az öt méretben kapható MAAT Italia minden méretvariánsánál a szokásosnál hosszabb a felső cső, hogy maximalizálja a versenyzők lehetőségeit az UCI szabályokon belül.

Mivel az UCI a közelmúltban eltörölte a vázcsövekre vonatkozó 3:1 (hossz/szélesség) szabályt, a Pinarello újratervezte a villát, a fejcsövet és a támvillákat, hogy maximalizálja méretüket és aerodinamikai szempontból jobb csőformákat hozzon létre.

Az új villák széles kiállással rendelkeznek, amely a Pinarello szerint növeli az elülső rész merevségét és javítja az aerodinamikai teljesítményt.

A MAAT Italia támvilláit meghosszabbították, hogy javítsák aerodinamikai teljesítményüket az új UCI szabályok szerint lehetséges keretek között. Az első villa - különösen annak az alső szakaszán - széles kiállással rendelkezik, amely a Pinarello állítása szerint növeli a merevséget, valamint javítja az aerodinamikai teljesítményt „bármilyen első kerékkel”.

A Pinarello arra is utalt ezzel, hogy az új dizájn javítja a MAAT Italia váz aerodinamikai teljesítmányét, mivel segíti a levegő áramlását a versenyzők lábai felett – ezt a Team GB megpróbálta elérni a nemrég bejelentett Hope/Lotus pályakerékpárral.

HOODS POSITION ÉS AZ ÚJ INTEGRÁLT KORMÁNYSZERKEZET 

A Pinarello MAAT Italia vázhoz egy új, 38 cm széles, integrált kormányszerkezet tartozik, amely pszeudo-burkolatokkal rendelkezik, amelyek célja, hogy a versenyzők számára lehetőséget teremtsenek az egyre népszerűbb „hoods position” testhelyzet felvételére – aminek az az előnye, hogy laposabb törzsszöget tesz lehetővé vízszintes helyzetben. Alacsonyabbra kerül így az alkar és a fej, amely lényegesen aerodinamikusabb pozíciót jelent, mint a hagyományos „drops pozíciók” esetében.

A kormány 8,5 fokos drop-al rendelkezik és egy aerodinamikus felső borítást is tartalmaz - középen, a kormányszár mindkét oldalán egy kis résszel, amely csökkenti annak a szélességét a jobb irányíthatóság érdekében.

Természetesen, a Pinarello MAAT Italia váz szupertartós olaszmenetes középrésszel készült, mint bármelyik Pinarello országúti vagy időfutam kerékpár. 

Ezenkívül, a Pinarello szerint a MAAT Italia váz kompatibilis 66-os fogszámú lánctányérral is, amiről azt gondolom, hogy a legtöbb versenyző számára elegendő lesz.

A MAAT Italia váz a TorayCa T1100G 1K Dream Carbon-jából készült Nanoalloy Technológiával és a Pinarello adatai szerint festetlenül 1350 grammot nyom a mérlegen - bár azt nem határozta meg, hogy ezt a tömegadatot milyen méretre kell értenünk.


KONKLÚZIÓ 

A Pinarello MAAT Italia a világ első számú pályavázának készült, és elnézve a végeláthatatlan sikerlajstromot, a megszámlálhatatlan mennyiségű olimpiai és világbajnoki arannyal, azt gondolom, ez nem is önhittség az olaszok részéről.

A váz műszaki színvonalán már csak a külső adottságai tesznek túl, de ha már itt tartunk, azért a vázszett 10 000 € körüli publikus vételára sem a populáris kategória sajátja.

Mindenesetre, ez egy csodálatos tárgy, és nem kell olasznak lennünk ahhoz, hogy mi is nagyon szeressük.

follow us!

Follow us for special offers, exclusive products and information!