Blog - Technika

HULK DIÉTÁJA - WILIER VERTICALE SLR MODELLBEMUTATÓ

A Wilier Triestina régóta azt a mintázatot követi, hogy professzionális versenyzésre kétféle országúti kerékpárt kínál. Ha úgy tetszik, ennek hagyománya van már nálunk. Sok gyártó (a legtöbb most már igazából) egy kerékpárt készít a legmagasabb szintű versenyzők számára, míg mások – köztük a Wilier is – kettőt. Egyet síkra, sprinteléshez (Filante SLR), egyet pedig, hegymászáshoz. Jelen írásomban utóbbiról lesz szó.

Az Astana csapat egyik 2024-es csapatkerékpárja a Wilier Verticale SLR, amely külön számukra készült verziójának színét Hulk Green-nek hívják. Hulk-ról mindenkinek megvan a véleménye, azonban egy biztos: lehetetlen nem észrevenni.

Miközben Metal Hulk-on legeltetjük a szemünket, a Wilier a minden elemében korát megelőző 0 SLR után feladta magának a leckét, miszerint ezen az úton hogyan lehet úgy továbbhaladni, hogy a következő modell megint szintlépést jelentsen a szuperkönnyű prémium climber országútik öldöklő versenyében?

Lőjük el a poént: sikerült. 

A Wilier Verticale SLR minden elemében megújult, és valóban számos dolog változott a 0 SLR-hez képest. (is). Ez a minden szempontból a tökéletességbe hajló 0 SLR után egy igazán komoly teljesítmény. S ha megnézzük, milyennek kell lennie egy igazi high end climber országútinak (merevnek, könnyűnek és nagyon agilisnak), akkor a Verticale SLR még az eddigiekhez képest is erősen felértékelődik.

VÁZSZETT

Amikor egy climber országúti kerékpár vázával foglalkozunk, az első szempont, amit figyelembe kell vennünk, a felhasznált alapanyag. A legjobb minőségű kompozit anyagok használata a kiindulópont egy olyan projekthez, amely teljes mértékben a csúcsteljesítményre összpontosít. Nincs ez másként írásom főszereplője esetében sem.
 
A Wilier Verticale SLR egy teljesen megújult vázszettel támadja az újdonságokra éhes nagyközönséget. Az eddigi HUS-MOD + Liquid Crystal Polymer csúcsszövetet lecserélte a legendás liliomos gyártó ennél a modellnél, és egy saját, új TorayCa karbonmixet használ a Verticale SLR vázszettjéhez: T1100 + T800 + M46JB + Carbon monocoque UDH + R Light. Ez a mixtúra szavatolja a hihetetlen merevséget és a döbbenetesen kis tömeget. Mit is jelent ez pontosan? A Verticale SLR váz M-es méretben mindösszesen 720 grammot nyom a mérlegen, amivel természetesen a világ egyik legkönnyebb tárcsafékes országúti kerékpár váza. 
 
Persze, könnyű vázat készíteni mindenki tud. Azonban olyat, ami egyszerre könnyű, merev, illetve kiváló teljesítménnyel és vezetési tulajdonságokkal rendelkezik, már igazán komoly munka, és nagyon mély kulturális beágyazottságot is feltételez. Amellett, hogy a Verticale SLR egyértelműen ilyen, azért erről a tömegadatról már magában is érdemes váltani néhány szót.

… UGYANIS MAJDNEM 10%-AL KÖNNYEBB LETT, MINT ELŐDJE

Egészen pontosan 9,73%-al. Ha a teljes vázszettet nézzük, amely vázból, villából, nyeregcsőből és kormányból áll, a 0 SLR-hez képest ennyivel lett könnyebb a Verticale SLR. A 0 SLR ezen négy részből álló szettje, ugyanis 1 798 gramm (ami nagyon könnyűnek számít most is, 5 évvel a megjelenése után), míg a Verticale SLR ugyanezen adata mindössze 1 623 gramm. A különbség számottevő, nem kérdés.

S ha ehhez hozzátesszük még, hogy a könnyebb súly mellett, nagyobb érzékenység és jobb teljesítményszint is jellemzi ezt a minden ízében különleges mászó országúti kerékpárt, nem nagyon szükséges további kérdéseket feltenni, attól tartok.
 

A Verticale SLR ma az egyik legjobb hívószó a Wilier részéről - a legjobb olasz kerékpárgyártók új generációja számára is elképesztő kihívást jelent. 

MILYEN LETT AZ ÚJ V BAR?

A V Bar integrált karbon kormány kifejezetten a Verticale SLR vázhoz lett tervezve, és vadonatúj dizájnnal rendelkezik, súlya körülbelül 310 gramm - tehát hihetetlenül könnyű.
 
Az első dolog, ami feltűnhet, az a különleges forma a differenciált kormányszélességgel. Ha elölről nézzük, a kezelőszervek magas markolatrésze alul szűkebb. Ezt az egyedi formát arra tervezték, hogy konkrét megoldásokat kínáljon a világ legjobb versenyzőinek igényeire, akik szezonról szezonra keresik az optimális aerodinamikai megoldásokat, amelyek megfelelnek az UCI által meghatározott szabályoknak és szabványoknak.
 
Van egy tendencia, miszerint a legjobb gyártók szűkítik a kormányok felső részét, miközben azok szélesednek lefelé, így hihetetlen tapadást biztosítanak a jobb kezelhetőség érdekében, ami kulcsfontosságú követelmény a sprintelésnél. A felső és az alsó rész közötti különbség 30 mm.
 
A V Bar a Wilier többi integrált karbon kormányához hasonlóan a többi prémium kerékpárjukkal is kompatibilis. 6 méretben kapható, 2 db 37/40 mm széles, 90 és 100 mm szárral, 4 db 39/42 mm széles, 110, 120, 130 és 150 mm szárral. Tehát, a választék mindenképp tekintélyes, így mindenki megtalálhatja a neki megfelelőt. 
 
A Wilier dolgozott a felső-fogáson is, különös tekintettel a fékborítások elhelyezésére. Az érintkezési felületet megnövelték, hogy javítsák a kábelek áthaladását a kormányon belül.
 
 

A SZÓ SZERINT INTEGRÁLT COMPUTERTARTÓ

A csökkentett kormánytömegre való törekvés arra késztette a legendás olasz gyártót, hogy kifejlesszen egy kifejezetten alumíniumból készült computertartó konzolt, amely elődeitől eltérően teljesen belefér a kormányba. Igen. Jól olvastad. Bele kell dugni a kormányba! Két átmenő furatnak köszönhetően biztosított a fentebbi metódus, amellyel lehetővé tették a súly további optimalizálását a korábbi modellekhez képest.
 
Hátul, a kormányszár területén látható, hogy más a meghúzási rendszer, mint amit eddig megszokhattunk. A csavarokat két alumíniumbetétben húzzuk meg, ez a megoldás megkönnyíti a cserét a szorítónál, miközben javítja az erőeloszlást a kompozit részen. 
 
A szár hátulja gumibetéttel van ellátva, hogy megakadályozza a szennyeződések és az izzadság behatolását a kormányba, így hosszú távon megőrzi megbízhatóságát. Ügyes.


AZ INTEGRÁCIÓ MÁS SZINTJE

Nyeregcső lámpával vagy beépített rajtszámmal: a nyeregcsövet két lehetséges verzióban lehet megvásárolni: 0° és -15°, mindkettőben két speciális furat található a hátsó lámpa felszereléséhez vagy a rajtszámok rögzítéséhez. Szép megoldás.


ÚJ NYEREGCSŐ RÖGZÍTÉSI RENDSZER

A rögzítőelemet finomhangolta az olasz óriás, ami már nem felülről, hanem átlósan alulról rögzíthető. Ez a meghúzási rendszer lehetővé tette számukra, hogy a váz ezen pontján csökkentsék a tömeget a 0 SLR-hez képest (is).


ÚJ ÁTDOBÓ-FELFOGATÁS 

Egy másik fontos és alapvető újdonság az első-váltó felfogatásnál keresendő, amely a Verticale SLR esetében már nincs hozzászegecselve a vázhoz, így áthelyezhetővé vált.
 
Így sikerült lecsökkenteni az átdobó-felfogatás súlyát. Ezen túl, két lehetséges konfigurációval rendelkezik, amelyek lehetővé teszik 50-34-es vagy 53-39-es hajtómű beszerelését, a másikba pedig, egy túlméretezett, akár 55-56 fogszámú áttételt is, amelyet időnként a World Tour csapatok megkövetelnek.


ÚJ VÁLTÓTARTÓ-FÜL

Ami a hátsó háromszöget illeti, új, speciálisan körvonalazott formával kialakított váltótartó papuccsal rendelkezik a Verticale SLR, amely megakadályozza annak elfordulását, ezáltal nagyobb megbízhatóságot garantál. 
 
A cserélhető rész konzolos kialakítású, amely jelentős teret hagy a lánc és a tartókonzol között, és elkerüli az esetleges érintkezési pontokat. 
 
Természetesen, minden kompatibilis az összes vezeték nélküli szettel!
 

ASZIMMETRIKUS VILLA-KIALAKÍTÁS

A kihívás egyértelmű volt: egy látszólag egyszerű alkatrész súlyának és teljesítményének javítása. A Wilier megőrizte a jellegzetes aszimmetrikus formát. A féknyergeket befogadó rúdszerű szerkezeten lévő részek túlméretezettek, míg a jobb oldali tartó részek könnyebbek és filigránabbak lettek.
 
Újdonság a baloldali villatartó, amely csavart alakot formáz. Ez a forma két okból is javulást eredményez: a szénszálak jobb orientációja gördülés közben (hogy jobban reagáljon a rezgésekre), valamint a féknyergek által kifejtett erőkkel szembeni jobb ellenállás a fékezés során. 
 

ÚJ VERSENYGEOMETRIA 

Az első nagy különbség a Wilier 0 SLR-hez képest a reach adat változása volt. Arra koncentráltak, ami a kerékpárost leginkább érdekli. Vagyis a kezük helyzete a középrészhez képest.
 
Az eredmény: a váz és a kormány geometriája is megváltozott. A stack adat változatlan maradt. A reach viszont az XS és S méreteknél kissé lerövidült, míg az XL és XXL méreteknél a klasszikus geometriánkhoz képest meghosszabbodott.
 
Ami a kormányt illeti, ez a pozíció a legjobb teljesítményt szavatolja a sportoló részére. Ez lehetővé tette a Wilier számára, hogy olyan terméket állítson elő, amely kialakítását tekintve minden igénynek és bármilyen típusú kerékpárosnak megfelelő lehet.
 

VÉGSZÓ 

Tán nem túlzok, ha azt állítom, hogy a Wilier Verticale SLR egy kisebb technológiai csoda. Szabadalmak és innovációk buja, csokros gyűjteménye. Ennek megfelelő természetesen az ára is, azonban ebben a kategóriában - én azt gondolom - nem számít kiugróan drágának, különösen ahhoz képest, amit nyújtani tud szerencsés és jóízlésű tulajdonosának.
 
Egyértelműen a világ egyik legjobb climber országúti kerékpárja a Verticale SLR, amely nem csak hihetetlenül könnyű, de minden elemében a kerékpárost, a végfelhasználót állította a középpontba. S hogyha még hozzáveszem az olaszosan szép külső megjelenést, nem túlzás egy igazi instant get-nek tekinteni.

follow us!

Follow us for special offers, exclusive products and information!