Egy kis intermezzo. Mindig tudtam, hogy ezt meg fogom írni egyszer, csak az időpont volt kérdéses. Talán, csak a megfelelő helyet kerestem neki.
Mikor a blog-kategóriák elnevezéseit dolgoztuk ki az új webáruházunk építésekor, igyekeztem egy olyan kategóriát is létrehozni, amelybe kellően sok mindent bele lehet tuszkolni. Azt hiszem, a SPORT ÉS ÉLETMÓD rovatnak éppen ez a funkciója. Ide beleférnek versenybeszámolók, sportolói portrék, táplálkozással kapcsolatos írások, vagy akár olyan vásárlással, illetve annak lélektanával kapcsolatos bejegyzések, amelyeket egyik másik blog-kategóriánkba sem tudnék berakni jó szívvel.
Meg aztán, én rendszerint ebben a formátumban kommunikálok veletek.
Így történt az, hogy ennek a blog-kategóriának egy réges-régen megírni vágyott bejegyzés lesz az egyik első darabja. Zárójel bezár.
Először is, miért fontos ez? A válasz egyszerűbb, mint gondolnád: azért, hogy ne érjen csalódás.
25 éve már annak, hogy a Pinarello brand-et behoztuk az országba, s azóta is mi vagyunk annak a kizárólagos márkaképviselete Magyarországon. 25 év alatt rengeteg Pinarello-t adtunk el, és még annál több emberrel érintkeztünk. Következésképpen, talán nem önhittség azt állítani, hogy a világon kevesen ismerik jobban azt az embert, akit az igazi, klasszikus értelemben vett Pinarello vásárlónak szokás nevezni – mint mi.
A Pinarello vásárlónak alapvetően két nagyon lényeges ismérve van:
Az egyik, hogy pontosan tudja, hogy mit akar. Két dolgot: Pinarello-t és vásárolni.
Ez egy amolyan kulturális cenzus. Nem arról van szó, tehát, hogy érdekli 5 márka, és abból az egyik a Pinarello. Nem. Ő csak Pinarello-t akar. Vásárolni. Ő a Pinarello kulturális gyökérzetéből, verseny-kulturájából, történeti narratívájából, formavilágából, egyediségéből és mindentől elkülönülő minőségéből akar egy darabot kiszakítani magának, majd birtokolni.
S akkor most jöjjön a már jól ismert 1 perces identitás-monológ:
A Pinarello a kerékpárok Ferrarija. 30 háromhetes World Tour viadalt nyertek ezzel a márkával, ebből 15 Tour de France győzelem. Harminc éve uralják a pályakerékpár sportot férfiak és nők között egyaránt. Az egyórás világcsúcsok jelentős hányada a Pinarello márkához kötődik – a mostani is. Számtalan világ és olimpiai bajnoki címet nyertek országúton mezőnyben, időfutamban, pályán, cyclocross-ban és cross country-ban is. Ez egy kicsit több, mint amit az összes többi jelenleg World Tour-ban jelenlévő márka fel tud mutatni - együttvéve.
Ők az egyetlen olyan kerékpárgyártó a világon, akik minden részegységet maguk fejlesztenek le a kerékpárjaikhoz. Exkluzív szerződésük van a TorayCa vállalattal, akik bizonyos karbon szöveteket kizárólag a Pinarello részére készítenek. A piacvezető mérnöki munka és teljességgel egyedi formakultúra pedig, megágyaz a Pinarello kerékpározási élménynek.
Nos, a fentebbi idézetben foglaltak azok, amelyeket a Pinarello vásárló birtokolni óhajt, és ez az a monológ, amit nem kíván végighallgatni - mert tökéletesen tisztában van vele.
A másik, nagyon fontos szempont, hogy egzisztenciálisan stabil lábakon álljon. Teljesen mindegy, hogy az a Pinarello kerékpár 1,5-2-3-4-6, vagy 13 millió forintba kerül. A lényeg, hogy annak az összegnek a kifizetése, amennyi a kinézett darab ellenértékét képezi, ne fájjon az illetőnek! Tehát, ez ne a gyerek beiskolázására, hiteltörlesztőre, nyaralásra, vagy lakásfelújításra félretett pénzből menjen el. Szóval, ne egy fájdalmas gyötrelem legyen az az út, míg az illető a kasszához érkezik, és fizet, hanem egy öröm: hogy már csak néhány perc és birtokolhatja álmai netovábbját!
Ahogy hatolunk a téma mélységeibe, az úgy válik egyre érdekfeszítőbbé, és egyben konkrétabbá is. A Pinarello vásárlóval a következőképpen érintkezik az ember. Bejön az üzlet az ajtaján, elmondja, mit szeretne, majd megfogja, kifizeti és kimegy az ajtón. Amennyiben rendelni, vagy lefoglalni szükséges az adott darabot, kifizeti a foglalót, és utána távozik. Ez egy nagyon fontos momentum! Ugyanis, 1999 óta, nagyságrendileg 99%-ban így keltek el ezek a kerékpárok.
Tehát, kimondhatjuk: olyan nem fordulhat elő egy Pinarello vásárlónál, hogy bejön, megtekinti, amit előzetesen kinézett az online térben, majd mielőtt elsomfordálna, elmondja valamelyik közkedvelt menekülő-mantrát (például: gondolkodnom kell rajta, holnap visszaszólok (ez jó! :), el tudnád tenni holnapig (ezt nem is igazán értjük...), vagy a mindannyiunk közös kedvence: aludnom kell rá egyet).
Nos, ha neked is aludnod kell rá egyet, hidd el, a Pinarello nem neked való! Vagy azért nem, mert egzisztenciálisan számodra az adott összeg kifizetése megeröltető és – mondjuk ki – igazából nem engedheted meg ezt magadnak. Vagy azért, mert te nem Pinarello-t akarsz, hanem csupán egy jó kerékpárt – ebben az esetben tudom javasolni a többi márkát, tényleg hatalmas a választék, egyáltalán nem kell mindenkinek Pinarello-val járnia.
Tehát, akár a kulturális elköteleződés hiánya, akár az egzisztenciális problémák miatt vacilálsz - ha vacilálsz, ne vegyél Pinarello-t, mert az nem a te választásod. A legjobb, ha meg sem nézed, nem is érdeklődsz rá, mert a rossz dolgokban egyetlen jó dolog lehetséges - ha nem történnek meg.
S ezt egy olyan ember mondja neked, aki ebből él. Tehát, nekem az a primer érdekem, hogy eladjam ezeket a kerékpárokat, lehetőleg minél nagyobb számban. Ezzel együtt arra kérlek, ha bármelyik eshetőség fenn áll az esetedben, vegyél valami mást, vagy költsd azt a pénzt számodra fontosabb dolgokra!
Miért? Azért, hogy ne csalódj! S nem a kerékpárban nyilvánvalóan, hanem ebben az egészben, amely a kerékpárod megvásárlásának és birtokbavételének a rituáléja, illetőleg amelynek a fentebb már ecsetelt módon örömöt kéne okoznia számodra, nem pedig szorongást és utólagos bosszúságot.
Az egész kérdésnek a gyökere maga az ember, illetve az a mentalitás és attitűdrendszer, amelynek örve alatt ő az életét éli. A Pinarello vásárló nem bizonytalan, ő pontosan tudja, mit akar. Ettől sikeres. Ettől sokkal sikeresebb az átlagnál. Biztos magában, és válságokon átívelve képes talpon maradni, sőt gyarapodni - és úgy általában haladni a céljai felé. Tulajdonképpen, ezt nevezzük köznapi nyelven tudatosságnak, amely köztudomásúlag a siker egyik legfontosabb alapköve. Ehhez szorosan kapcsolódik, hogy nagyon erős identitása van, amit a hosszú évek alatt féken tartani is megtanult. Magyarán, ahhoz, hogy tudd, mit akarsz, először azt kell tisztáznod magadban, hogy ki is vagy tulajdonképpen?
Nos, ez a tudatosság és magabiztosság az élete minden területén jelen van, miért éppen egy kerékpárvásárlás képezne kivételt ez alól?
S nyilván, ehhez bizonyos intellektuális és gyakorlati képességek is szükségeltetnek. Épp ezért nem véletlen, hogy a Pinarello vásárló képes kezelni egy weboldalt. Ő nem kérdez meg olyan dolgokat, amelyek fent vannak a webáruházunkban, mert egyrészt tud olvasni, másrészt, olyan információ nagyjából nem létezik, ami a mi weboldalunkon nincs fent, tehát, miért is kérdezné meg? Az idő pénz. Mindenkié. Ez egy nagyon jellegzetes attitűd az ő részükről. Tudja tehát, kezelni az oldalt, tud és hajlandó olvasni, szöveget értelmezni, az üzletbe pedig, vásárolni jön és nem nézelődni. Ő a Pinarello vásárló.
Az, hogy valaki mit nem csinál, legalább olyan sokat elárul róla, mint az, amit csinál.
Az igazi Pinarello vásárló például, nem próbál meg alkudozni. Tudja, mennyibe kerül az adott kerékpár az adott felszereltséggel (és nem kérdezi meg, hiszen előzetesen már látta a webáruházunkban, amit ugye, képes használni!), hiszen ő már korábban eldöntötte, hogy melyik az a modell, amely az ő igényeinek és pénztárcájának megfelel - pont azért jött. Magyarán nem a vágyaihoz igyekszik alakítani a valóságot, hanem reziliens, azaz ő alkalmazkodik a valóság adta keretekhez.
S ez is egy nagyon fontos pont, hiszen ez egy olyan tulajdonsága, amely nagyban hozzájárul ahhoz, hogy sikeres. Képes mintázatokban gondolkodni, és nem pillanatnyi ingerek határozzák meg a viselkedését.
Nem vesz használt kerékpárt. Bár azt gondolnám, ezt le sem kell írnom, de a teljesség kedvéért álljon itt. Ez nem sznobéria, hanem egyszerű józanész kérdése. Ő tudja, hogy a pénzért dolgozni kell, és nem kívánja kétes eredetű és minőségű, ki tudja honnan származó szemétre eltékozolni a megkeresett forintjait/euróit. Másfelől, azt is tudja, hogy egy ilyen kerékpár fenntartási költsége használtan is épp annyi, mint egy újnak – csak utóbbira van garancia, ugye.
Ha pedig, már megesett a dolog valamilyen okból kifolyólag, nem megy a hivatalos márkakereskedésbe vázalkatrészért kuncsorogni, majd nem vált át követelőzésbe, mikor nem kapja meg, amiért jött.
Mert egy Pinarello vásárló tud viselkedni. Ezért nem rabolja másnak az idejét. Sosem kéri például azt, hogy egy kerékpárt rakjunk el neki, hanem vagy megvásárolja azt, vagy ha nincs készleten, megrendeli. Utóbbi esetben foglalót fizet. mert tudja, hogy ennek ez a módja, ez a világ és a normális együttműködés rendje.
Mert ő érti az emberi együttélés és együttműködés minimumát és azt, hogyha ezeket betartja, az akár egy hosszú évtizedes jó kapcsolat alapja is lehet. Mint ahogy.
S ők sosem csalódnak. Mindig boldogok és végtelenül elégedettek a döntésükkel. Hiszen pontosan azt kapták, amit szerettek volna és pontosan úgy, ahogyan azt elvárták.
Azért fontosak ezek a dolgok, mert rengeteg időt és feszültséget megspórolhat magának az ember márkaképviseleti és vásárlói oldalról is. Stresszmentes vállalkozás nincs, ezt a szakmát átszövi a feszültség és a különböző megoldandó problémák sora. Azonban, az ember nyilván igyekszik az elkerülhető problémákból eredő feszültségeket lehetőleg elkerülni, vagy legalábbis minimális mértékűre csökkenteni. Ennek a módját igyekeztem most a képzeletbeli papíromra vetni.
Ha magadra ismertél, mint Pinarello vásárló, akkor a legnagyobb szeretettel várunk, mert minket neked találtak ki. Ha pedig nem, akkor sem történt semmi - olvasni mindig jó. :)
Follow us for special offers, exclusive products and information!