Igaz, ami igaz, egy modell még hiányzott. Tudtuk, hogy egyszer jön, de nem tudtuk milyen lesz, és azt sem, hogy mikor és hogyan érkezik. Milyen a köntös és mi az, ami alatta van. Aztán egyszer csak megérkezett, szinte settenkedve, hangtalanul állt meg az ajtó előtt, mint valami rég nem látott rokon. Nem kérkedett, nem akart feltűnést kelteni, nem csinált hangzavart – és még a hűtőt sem zabálta ki. Ellenben gyönyörű volt, élettel teli és feltűnően hasonlított egy bizonyos dicső felmenőjére. El voltam ragadtatva.
A Pinarello F1 az F-széria legkisebb, illetve legkedvezőbb árú reprezentánsa. Mint az közismert, a Pinarello-nál mindig F-el jelöljük a teljesítményorientált szériákat, míg a komfortra kihelyzett családok, az X elnevezést kapták. Nincs ez másképp az országúti kerékpáros divíziójukban sem. Ahogyan az endurance-szegmens csúcsa a Pinarello Dogma X, alatta pedig, sorrendben (a legdrágábbtól a legkedvezőbb árúig) a Pinarello X9, X7, X5 és X1 modelleket találjuk - ugyanez a helyzet a versenydivízióban is. A teljesítményorientált országúti családjuk csúcsa – természetesen – a Pinarello Dogma F, alatta, pedig a Pinarello F9, F7, F5 és most az F1 modellek sorakoznak.
A Pinarello F1 tehát, a legendás olasz gyártó laza belépője a versenyzős országúti kerékpárok világába. A 2 millió forintos ársáv alatt eddig csak az X1-et lehetett megvásárolni. Nyilván, ez egy piaci rést eredményezett, hiszen eddig is lett volna igény egy sokak számára megfizethető árú, ready to race geometriával ellátott Pinarello országúti kerékpárra, azonban ezt eleddig csak endurance kategóriában kínálta a nagyközönség számára a legendás gyártó.
Most azonban ez megváltozott, és megérkezett a legkisebb Dogma-formájú Pinarello ready to race modell, amely egyben all around is, hiszen a felhasznált karbonszövetnek köszönhetően jóval kényelmesebb, mint a magasabb számmal ellátott kategóriatársai.
A Pinarello F1 egy prémium kategóriás TorayCa T600 UD high modulus karbon vázas ready to race/all around országúti kerékpár. A T600-as Toray karbon egy kifejezetten komfortra kihegyezett, kiemelkedő rezgéscsillapítási képességekkel rendelkező alapanyag – egyébként ebből készül az X1 is. Képzeljünk el, tehát, egy ilyen alapanyagból készült, de teljesítményorientált geometriával rendelkező országútit, és hamar megértjük, mit akart ezzel mondani a költő?
Az F1 ugyanis, nem pusztán teljesítmény-koncentrált felhasználásra alkalmas, de hosszabb országútis túrákra, közös tekerésekre, és úgy általában véve élménykerékpározásra is első osztályú. A 9-féle méretvariáció olyan szofisztikáltan képes mindenki számára a megfelelő méretet kínálni, ahogyan ezt csak a Pinarello teszi időről-időre az egész nemzetközi prémium országúti kerékpáros kínálatban. A Shimano 105 2x12-es mechanikus szettje egy tökéletes választás, hibátlanul teszi a dolgát, és – nem elhagolható szempont – a fenntartása is abszolút a kedvező sávban található. A kerékpár megjelenése, pedig egész egyszerűen pazar: jelen pillanatban egy vörös és egy kék színvariációban kínáljuk, és nincs apelláta, gyönyörű lett.
Vázkarakterisztikai jellemzők terén is a divízió jól ismert princípiumait kapjuk: Pinarello verseny-geometria, aszimmetrikus vázkialakítás, Flatback Profile, konkáv alsócső, Fork Flap, TiCR Technology, Onda villa és szupertartós olasz menetes középrész. Az F1 valóban belépő a Pinarello luxus-világába.
A Pinarello F1 után való elképesztő érdeklődés még minket is meglepett. A Bébi Dogma megjelenése valódi repülőrajtnak volt tekinthető. Rendesen, szárnyakkal, és valami különös, megfoghatatlan angyali ártatlansággal. Azt gondolom, a Pinarello lehető legjobbkor rukkolt elő ezzel a kedvező árú verseny országúti kerékpárral. Nem tolakszik, nem szeretne a legnagyobb fiúk babérjaira törni, ellenben mindent elkövet annak érdekében, hogy megtalálja a legjobb helyét abban a kategóriában, amelyben versenyezni óhajt.
A Pinarello F1 egy kiváló, többféle felhasználásra is több, mint remekül használható, luxusminőségű országúti kerékpár – telistele olasz ízekkel, színekkel és zamatokkal. Minden porcikájában Pinarello, annak összes princípiumával együtt. Azzal a külső megjelenéssel, azzal a minőségi szemlélettel, azzal a formakultúrával, kerékpározási élménnyel és természetesen azzal az árcédulával.
Az F1 drágább a konkurenseinél, de nem is azt kapod, mint tulajdonképpen bármilyen másik ilyen kategóriás országúti kerékpár megvásárlása esetén.
Nincs kétségünk: az F1 óriási sláger lesz. Tulajdonképpen, már most is az.
Follow us for special offers, exclusive products and information!