Azon már túltettük magunkat, hogy a kompetíció mindenhatóságában tobzódó Pinarello endurance országúti kerékpárok terén is az egyik legjobb, azt viszont még szoknunk kell, hogy még elektromos rásegítéssel ellátva is valid ugyanez az állítás. Pedig, ez csak a mi szűklátókörűségünknek az eredménye, mivel ha egy kicsit felfrissítenénk a memóriánkat, rögvest elfelejtenénk ezt a badarságot.
A Pinarello Nytro E9 Road, Nytro E7 Road és Nytro E5 Road ugyanis már a harmadik generáció a Pinarello pedelec országúti kerékpárjainak sorában, s ez még akkor is így van, ha a második generáció inkább egy ráncfelvarrása volt az elsőnek. Az első generáció Fazua motorral érkezett és az egyik első elektromos rásegítéssel rendelkező országúti kerékpár volt a piacon. A maga 13 kg-os tömegadatával nála csak a Wilier Cento1 Hybrid volt könnyebb, de az összehasonlítás annyiban nem ér, hogy amaz Mahle eBikemotion X35 motorral volt szerelve, amely egy hátsó-agymotor és jóval könnyebb, mint a Fazua középmotorjai.
Ettől függetlenül, a Pinarello Nytro (második generációs botox-kúra után: Pinarello Nytro Road) egy reveláció volt a maga idejében, nem véletlen, hogy hosszú évekig hasonló formában volt elérhető. Az új Nytro E Road széria viszont alapjaiban újult meg, teljesen más kerékpárok lettek, mint a korábbi Nytro (Road).
Szóval, mi a helyzet ezzel az új Nytro E Road szériával és mi a csuda ez a szaloncukor dolog?
Hát, igen, a Pinarello-ról azt is tudjuk, hogy a minőség mellett a design-al sem szokása mellélőni, és ez miért volna másképp ezen széria esetében? A Pinarello Nytro E5 Road, Nytro E7 Road és Nytro E9 Road vizuális kielégüléssel ápolt gyöngéd viszonyrendszere már első látásra is szembetűnő. S habár nekem sosem volt saját használatú pedelec kerékpárom, de ha ezek közül bármelyikre ránézek, attól tartok, nem utasítanék vissza egyet és rögvest megtalálnám a helyét a hétköznapjaim táplálékláncában.
Írhattam volna azt is, hogy gyönyörűek, de ez így mennyivel jobban leírja azt a fajta tomboló esztétikum-dózist, ami a Pinarello Nytro E Road-szériája kínál? Na, ugye. Olyan az egész, mint egy nagyon exkluzív szaloncukor, ami hajlamos túlragyogni magát a karácsonyfát is…
A Pinarello Nytro E Road széria esetén háromféle váz és felszereltségi szintről beszélünk, de legalább a geometriájuk teljesen megegyezik.
A Pinarello Nytro E9 Road a széria csúcsa, a legendás olasz gyártó legjobb elektromos országúti kerékpárja. A Nytro E9 Road váza a TorayCa T900 UD ultra high modulus karbon szövetéből készült, amely egyszerre merev és könnyű, így tökéletesen alkalmas az ilyen típusú kerékpárok alapjául szolgálni. Vázkarakterisztikai jellemzők terén is a szokásos Pinarello DNS-jegyek jönnek szembe velünk: Fork Flap, TiCR technology, Onda villa, szupertartós olaszmenetes középrész és még sok minden más. Geometriáját tekintve egy all road/all around geometriáról van szó, ahol a váz 35 mm-es gumit is fogadni képes. Felszereltség tekintetében a Shimano Dura Ace Di2 szettjét kapjuk a Nytro E9 Road-hoz és mindez a Princeton Grit 4540 DB kerekeivel van megspékelve.
A Pinarello Nytro E7 Road vázát tekintve – a színét leszámítva – teljesen megegyezik a Nytro E9 Road-al, tehát az ő esetében is a TorayCa T900 UD ultra high modulus karbon szövetével találkozhatunk, amely egyszerre merev és könnyű, így tökéletesen alkalmas az ilyen típusú kerékpárok alapjául szolgálni. Vázkarakterisztikai jellemzők terén itt is ugyanazok a szokásos Pinarello DNS-jegyek jönnek szembe velünk: Fork Flap, TiCR technology, Onda villa, szupertartós olaszmenetes középrész és még sok minden más. Geometriáját tekintve egy all road/all around geometriáról van szó, ahol a váz 35 mm-es gumit is fogadni képes. Felszereltségben van az igazi differencia az Nytro E7 Road és Nytro E9 Road között, ugyanis előbbi esetében a Shimano Ultegra Di2 szettjét és a MOST Ultrafast Carbon 40 mm-es karbon kerekeit kapjuk a csomagban.
A Pinarello Nytro E5 Road a legkisebb fivér. A legkedvezőbb árú Nytro E Road kerékpárja az olasz luxusgyártónak. A Nytro E5 Road váza a TorayCa T700 UD high modulus karbon szövetéből készült, amely egyszerre merev és kényelmes, így tökéletesen alkalmas az ilyen típusú kerékpárok alapanyagának. Vázkarakterisztikai jellemzők terén is a szokásos Pinarello DNS-jegyek jönnek szembe velünk: Fork Flap, TiCR technology, Onda villa, szupertartós olaszmenetes középrész és még sok minden más. Geometriáját tekintve egy all road/all around geometriáról van szó, ahol a váz 35 mm-es gumit is fogadni képes. Ha a felszereltséget nézzük, a Nytro E5 Road-hoz Shimano 105 Di2 elektromos szettet és Fulcrum Rapid Red 500 DB kerekeket kapunk.
A teljes Pinarello Nytro E Road sorozat a TQ-HPR50 Drive Unit vadonatúj rendszerét használja, amely mindösszesen 1850 grammot nyom a mérlegen. Ez a legcsendesebb középmotor a világon, amely kompakt méretével és letisztult kialakításával, valamint a versenytársaknál sokkal (!) könnyebb súlyával is lenyűgözött bennünket. A biomechanikai előnyökről nem is beszélve. A Q-faktor - vagyis a hajtókarok forgássíkjai közötti távolság - hasonló a hagyományos kerékpárokon lévő Shimano GRX hajtókaron lévő távolsághoz. A TQ-HPR50 Drive Unit motor 300 W-al tud segíteni, a forgatónyomaték 50 Nm, az akkumulátor-kapacitás pedig, 360 Wh. Mindez egy ennyire könnyű pedelec kerékpárhoz több, mint elég, amely könnyűséghez és nagyfokú használhatósághoz éppenséggel a szóban forgó motor is nagyban hozzájárul.
A Pinarello Nytro E Road-szériája összességében véve egy minden igényt kielégítő pedelec országúti kerékpár divízió. Minden pixelében csúcsminőség és mindenek feletti jó ízlés jellemzi. Három igényszintet is igyekszik kiszolgálni, ami további jó pont részünkről. Virtigli olasz szaloncukor piacvezető technológiával és páratlan presztizzsel. A legigényesebbeknek ajánljuk.
Follow us for special offers, exclusive products and information!