A Wilier Triestina hagyományosan erős az endurance országúti kerékpár vonalon. Számukra ez a szegmens kiemelten fontos, és ezt időről-időre deklarálják is a nagyközönség felé. Számos legendás endurance/all around, avagy nem kifejezetten versenyzésre való országúti kerékpár díszíti meglehetősen gazdag munkásságukat.
Ez egy olyan műfaj, amely számos olyan mindennapjainkban létező problémára igyekszik válaszokat adni, amely a ready to race országúti kerékpárok számára lehetetlen küldetés. A Wilier Granturismo SL egy olyan kísérlet, amellyel lassan minden prémium gyártó megpróbálkozott már – a Wilier annyiban különbözik az imént említett tömegrecepttől, hogy nekik rendszerint ez sikerülni is szokott.
S nem okoznak csalódást ismét: ez most sincsen másként.
A Wilier első nagy dobása ebben a témakörben a 2010-es évek legelején piacra dobott (mily meglepő) Granturismo nevű modell volt. Ebből lett a hatalmas sikerű GTR Granturismo, majd végül a minden eladási rekordot megdöntő, az egészen a közelmúltig megvásárolható GTR Team. A sors fintora, hogy egyiküket sem árasztották el nemzetközi díjakkal, ellenben a GTR Team-el egy időben debütált „nagytestvérrel”, a GTR SL-el, amely a legendás liliomos gyártó történetének egyik legjobban sikerült modellje volt, és amely rögtön a megjelenését követően egy „Év Kerékpárja” díjjal lett gazdagabb.
Ennek megfelelően a Wilier következő szezonkezdetkor le is szedte a palettáról, mert állítólag nem hozta a számokat, amelyeket elvártak tőle. Kafkai történet.
Közben, volt még a Cento1 NDR, de ami igazán nagyot dobbantott, az ennek a nagytestvére, a Cento10 NDR volt. A Wilier Cento10 NDR nem csak a Eurobike-on volt „Év Országúti Kerékpárja”, hanem ezt a díjat négy különböző nemzetközi magazintól is elnyerte az első 2 évében. S aki ült rajta már, az tudja, hogy ez nem is a véletlen műve. Speciális karakterének középpontjában az Actiflex nevezetű hátsó villába aplikált konzol, avagy mozgó elem volt, amely az akkor ilyesmivel próbálkozó négy gyártó (Pinarello, Trek, Specialized) közül egyedüliként valóban jól működött, amely végeredményben egy pazar kerékpárt eredményezett. Amikor a Cento10 NDR-nek befejezeték a gyártását, áthidaló megoildásként érkezett a Garda, de már akkor sejthető volt, hogy ez nem folytatása az iménti sikertörténetnek, hanem inkább bevezetése a következőnek.
Így aztán az ügy félreérthetetlen sikerén felbuzdulva, néhány évre rá a Wilier kijött az utóddal: ő volt a Granturismo SLR. A Wilier Granturismo SLR újfennt beépített csillapítással támadja a kátyúkat, ez az Actiflex 2.0 nevezetű konzol és természetesen a kerékpár minden elemében jobb lett, mint a minden létező díjat besöprő elődmodell.
Már csak egy probléma áll fenn, mi van azokkal, akik a 3,3-5 millió forintos vételártól nem derülnek azonmód jobb kedvre? Nos, őnekik született a középosztály luxusának is beillő, új olasz endurance csodaparipa: a Granturismo SL.
Szóval, megérkezett. Persze, már konzol és nagyon sok milliós vételár nélkül (a ledrágább verzió is az elemzés megírásának pillanatában közelebb van a kétmillió forinthoz, mint a háromhoz). Egy kicsit nehezebb kivitelben, de prémium minőségben, feltűnősen csinos külsővel és középosztálybéli árazással – így debütált az olasz középkategória a komfortzónában.
A Granturismo SL geometriáját tekintve nagyon hasonló a Granturismo SLR-hez, de még annál is picit komfortosabb, hosszabb tengelytávval bíró, igazi endurance romboló. A váz NHU-MOD + High Impact Strenght high modulus UD karbonból készült és mindezt az összetéveszthetetlen Wilier karakterjegyek teszik teljessé: szuperintelligens Easy Fit spacer-ek, press fit középrész, Balanced Design, totális kábelintegráció, Ritchey 1-Bolt Seatpost Clamp és persze, a már említett, külön ehhez a kerékpárhoz, méretenként megtervezett, komfortos geometria. A Granturismo SL váz – a nagytestvéréhez hasonlóan – 38 mm országúti kerékpár gumi fogadására is képes. Nem mondhatnánk, hogy ott Rossano Veneto-ban nem tették bele a legjavát annak, amit a tudnak – és az, ugye, nem kevés.
Felszereltség tekintetében, természetesen kizárólag elektromos szettek közül választhatunk már: a Shimano 105 Di2, Ultegra Di2, illetve a SRAM Rival AXS és Force AXS szettjei közül lehet csemegézni és mindegyikhez variálhatóak a Miche alumínium és karbon kerekei.
A Wilier Filante SL összességében véve egy kiváló endurance országúti kerékpár, amely abszolút méltó a patinás liliomos gyártó meglehetősen gazdag vonatkozó hagyományaihoz. Kényelmes, könnyű, ízléses és kiválóan funkcionál azokon az borzalmas utakon is, ahol a legtöbb kerékpár már a kellemetlenebbik oldalát mutatja. Letisztult, de csinos külsővel, feltűnően jó árazással és rendkívülk magas szintű technológiai tartalommal száll ringbe. Csodálkoznánk, ha nem egy újabb sikertörténet küszöbén állnánk.
Mint ahogyan kezdtem az analízist: a legtöbb prémiumgyártó időről-időre megpróbálkozik ezzel a kategóriájú, erre célra tervezett kerékpárjaival piacon maradni, több-kevesebb sikerrel.
A Wilier viszont újfent megcsinálta.
Follow us for special offers, exclusive products and information!