"Rövid gondolkodás után rá kell jönnöm: ez egy jó kompromisszum." Filippo Ganna a Rai mikrofonjába ezekkel a szavakkal kommentálta a Giro d'Italia talán legnagyobb technológiai újítását. De miről beszél minden idők egyik legnagyobb időfutam bajnoka?
Ganna egy új variátorról beszél, amely az első váltót helyettesíti, és lehetővé teszi a váltás újabb evolúcióját. A rendszert "Classiefied-nek" nevezik, és elősegíti a két lánctányér előnyeinek és funkcionalitásának kihasználását, annak ellenére, hogy csupán egyetlen lánctányér van előre felszerelve. A gyakorlatban ez egy sebességváltó rendszer. Gyakorlatilag, az agynak két sebességi fokozata van: Direct Drive-ban az arány 1:1, azaz a sor és az agy azonos áttételezésű (a hajtás-érzet a normál egy-lánctányéros hajtóműnél tapasztalható). Under Drive-ban az arány 0,7: ez azt jelenti, hogy a sor minden egyes fordulatánál a kerék 0,7 fordulatot tesz meg.
A rendszer lelke az agy belsejében található, és garantálná - éppen a váltó hiánya miatt - a légellenállás csökkentését. Ezenkívül, az egy lánckerékkel elkerülhető a lánc keresztben váltáskor ismeretes rossz pozíciója, illetve szintúgy a láncnak az esetleges leesése. Ha nagy lánctányérral megyünk (most Ganna 64/46-ot használ időfutamra), a gyártó szerint a lánc súrlódásának 45%-a elkerülhető volna. A teljes tömeg körülbelül 580 gramm. Ez azt jelenti, hogy a kerékpár össztömege többé-kevésbé megegyezne a normál szettekkel szerelt kerékpárokéval.
A kormányon található, egy kis akkumulátorral működő gomb vezeték nélküli jelet küld. Az átmenő tengelyben található Smart Thru Axle fogadja a jelet, és aktiválja a kerékagyban található, újratölthető akkumulátorral működő fogaskereket. Az agy fogadja a jelet, és 2 sebességfokozat között vált, hasonlóan ahhoz, mint egy első váltó a nagy, illetve a kis lánckerék között. A teljes váltási idő nagyságrendileg 150 ezredmásodperc.
Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!