Blog - Technika

A KÖNNYEDSÉG LUXUSA WILIER MÓDRA – WILIER URTA HYBRID TESZT

 

A Wilier Urta Hybrid a legendás lilomos gyáró új prémium performansza az elektromos rásegítésű, szuperkönnyű mountain bike-ok piacán. Ahol a mezőny valóban erős, viszont a Wilier nem viccelt: rögtön megcsinálta a legkönnyebbet a világon, ami ha hozzávesszük, hogy egy downcountry/trail fully-ról van szó 120 mm-es rugóúttal, és mindössze 16 kg-ot nyom M-es méretben, minden kétséget kizáróan parádés teljesítmény.

Persze, az hogy egy bringa nagyon könnyű, még nem feltétlenül jelenti azt, hogy jó is – magyarán: a kis tömegadat nem feltétlenül korrelál a kiváló menettulajdonságokkal és minőséggel, de hát ezek a tesztek pont azért vannak, hogy ezekre az égető rejtéyekre valamiképp fény derüljön!

HOGY NÉZ KI, MIT KÉNE TUDNIA, MIRE VALÓ – MI EZ TULAJDONKÉPPEN?

A Wilier imádja megcsinálni mindenből a legkönnyebbet, így a vonatkozó rekodadat nem igazán lepett meg – fogalmazzunk úgy: számítottam rá. Amni elsőre is feltűnt, hogy a kerékpár gyönyörű, egyszerűen kevesen tudnak ilyen jó ízléssel hozzányúlni egy ennyire nem finom és nőies (vagy legalábbis nem annak tűnő) dologhoz, mint a Wilier. Csodálatosan szép, és szerintem ez egy hárommilió forintos nagységrendű árcédulával rendelkező kerékpárnál igenis fontos, de legalábbis nem elhanyagolható szempont. Amikor a forma, a színek, és a funkció valami egészen tökéletes harmóniában léteznek egymás mellett, és amikor a design az nem csak egy burkolat, hanem egy kifejezésmód is – és ez a Wilier Urta Hybrid esetében teljes egészében így van.

A Wilier Urta Hybrid egy szuperkönnyű, karbon vázas, 120 mm-t mozgó downcountry/trail fully, amelyről minden infó ITT megtalálható, illetve ITT a korábban megjelent vonatkozó modellbemutató cikkünkben – ennek megfelelően most a már előbbiekben részletezett adatokra külön nem térnék ki. A tesztmodellt Rock Shox SID 120 mm-t mozgó villával, Rock Shox Deluxe Select 210X55 rugóstaggal, Shimano XT 1x12-es szettel, Miche 966 kerekekkel, illetve a Fazua Ride 60 Drive Unit motorjával kaptam készhez M-es méretben és zöld színben.

Az olaszországi Asiago adott otthont a tesztnek, amely egy kicsit olyan, mintha a világ tetején lenne. Tulajdonképpen, csak felfelé vagy lefelé lehetmenni – ideális hely tehát, a teszthez.

MILYEN VOLT MENET KÖZBEN AZ URTA HYBRID? 

Két dolog jut eszembe róla első felütésre. Az egyik, hogy nagyon-nagyon könnyű, a másik, hogy hihetetlenül kényelmes. 

Megmondom őszintén, mostanában ritkán mountain bike-ozom, így kifejezetten örülök minden alkalomnak, amikor mountain bike-okat tesztelhetek. Szeretek országútizni és a gravel is közel áll a szívemhez, de a mountain bike az valami különös szinergia a természettel és az embernek saját magával. Magammal. Különös kapcsolat, amit semmilyen más sporteszközön nem lehet megélni. 

Annak is örültem, hogy végre egy igazi, valóban kihívásokkal teli környezetben lehetett gyötörni a célszerszámot, hiszen Asiago erdőségei tartogatnak olyan meglepetéseket, amelyekkel itthon nem feltétlenül szembesül az ember. A Wilier Urta Hybrid egy igazi telitalálat. Ugyanis, olyan könnyű, hogy sok esetben rásegítés nélkül is megállja a helyét és igazi élvezetet jelent vele a kerékpározás, ahol pedig, elfogyna az erő, ott rá lehet kapcsolni a rásegítést és, amely átlendíti az embert az esetleges holtpontokon. 

Feltűnően jó a geometriája. Tulajdonképpen, szinte minden terepkörülménynek képes megfelelni, kellőképpen merev, miközben komoly komfortot is kínál. Lefelé remek megoldás a dropper post – azt hiszem, egy ilyen kerékpáron ez közel nélkülözhetetlen. A SID villa tette a dolgát aszintúgy Rock Shox rugóstaggal egyetemben, a 120 mm-es út nagyjából mindenhova elégséges volt, pedig komolyan mondom, igekeztem kihívások elé állítani a tudását. Ugyanezt tudom elmondani az 1x12-es Shimano XT szetről és a 29”-os Miche 966-os kerekeiről is: kiválóan tették, amit kell, s egyszer sem éreztem, hogy bármelyik ne lenne tökéletes egy ilyen kerékpárba! 

Külön kiemelném a Vittoria Saguaro 2,4”-os gumiait, amelyek egész egyszerűen éteri tapadást kínáltak: komkrétan az egyik legjobb OFF-ROAD gumik voltak, amit valaha volt szerencsém próbálni. Egyébként, elvileg 25” a tyre clarence, tehát a gyártó szerint az a legszélesebb, ami belefér a vázba, de tapasztalataink alapján még annál szélesebbet is elbír az Urta Hybrid vázszett - ha épppen arra szottyanna kedvünk. 

A Fazua motor pedig, azt kell mondanom, pont ebbe a kerékpárba való. Ennyi rásegytés kell egy ennyire könnyű pedelec fully-ba, én azt gondolom mindenhová elég, és nem neheztíti el feleslegesen ezt a pazar, pehelykönnyű montit. 

ÖSSZEGZÉS

Összességében véve, a Wilier Urta Hybrid – meg merem kockáztatni – az egyik legjobb kerékpár ebben a kategóriában és mindenkppp a legkönnyebb a világon. Természetesen, nem olcsó, de az a színvonal, amit egy ilyen fully pedelec sohasem az.

Aki szeret mountain bike-ozni, ott motoszkál benne a kalandvágy, szereti a kiemelkedő minőségű, nagyon szép high end cuccokat, s közben szeretne megfeledkezni mindenről, és időnként bekapcsolni  a rásegítést – annak az Urta Hybrid-nél nehéz volna ideálisabb választást találni. Nagyon tetszett.

kövess minket!

Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!