Blog - Technika

A TRIATLON FEJEDELEM – PINARELLO BOLIDE TR MODELLBEMUTATÓ

 

Ez egy különleges modellbemutató lesz. Persze, mindegyik az, de ez most másképp, hiszen a Pinarello egy olyan kategóriába szánt kerékpárjáról fogunk értekezni, amely kategória külön nem is igazán létezik. Hivatalosan, legalábbis biztosan nem.

A Pinarello Bolide TR egy triatlon kerékpár. Nos, ilyen márpedig nincs. Eddig legalábbis nem volt. Most már van és, hát, ki más készítene pont ilyet, mint a Pinarello? Hiszen, ebben is lehet versenyzeni, nem? Ezt Cameron Wurf meg is teszi, aki épp egy ilyen kerékpárral iskolázza a triatlon mezőnyt. Juhéjj.

Szóval, a Bolide TR nem egy időfutam kerékpár, ez egy triatlon kerékpár. A triatlonosok többsége – jobb híján - időfutam kerékpárokat használ, és azt farigcsálja úgy, hogy az általa preferált felhasználásra minél inkább alkalmas legyen.

Nos, a Bolide TR-t nem kell farigcsálni, ugyanis erre való.

MIÉRT VÁLASSZ PINARELLO-T? 

A Pinarello a kerékpárok Ferrarija. 30 háromhetes World Tour viadalt nyertek ezzel a márkával – ebből 15 Tour de France. Harminc éve uralják a pályakerékpár sportot férfiak és nők között egyaránt. De cyclocross-ban és XCO MTB-ban is abszolút piacvezetők jelen pillanatban. Az egyórás világcsúcsok jelentős hányada a Pinarello márkához kötődik - a jelenlegi is.

Ők az egyetlen olyan kerékpárgyártó a világon, akik minden részegységet maguk fejlesztenek le a kerékpárjaikhoz – MOST néven. Évtizedek óta exkluzív szerződésük van a japán TorayCa luxus-vállalattal, akik bizonyos szöveteket és kompozitokat kizárólag a Pinarello részére készítenek. A piacvezető mérnöki munka és formanyelv megágyaz a Pinarello kerékpározási élménynek.

NO, DE VISSZA A BOLIDE TR-HEZ! 

A kérdés adja magát. A Pinarello Bolide TR (TR=triatlon) mitől triatlon kerékpár, és miben más, mint egy TT bike? 

A legszembetűnőbb különbség az időfutam kerékpár Bolide F TT és a triatlon-specifikus Bolide TR között a hozzáadott tárolódobozok megléte az utóbbi esetében, amelyek egyre népszerűbbek a speciálisan triatlon felhasználásra megálmodott kétkerekűek körében. A különböző élelmiszerekhez és gélekhez való dobozszerű tárolóegység a felső csövön található, szorosan a kormányszár mögött kezdődik, és a felső cső mentén helyezkedik el, lehetővé téve a zökkenőmentes légáramlást a kormányszártól a tároló végéig. A nagyobb tárolót - amely egyfajta szöget zár be az alsócső és az ülőcső között - szerszámok és minden további felmerülő szükséglet számára rendszeresítették. A kiterjedt szélcsatornás tesztelés és a Computational Fluid Dynamic (CFD) szimulációk révén mindkét tároló olyan alakú burkolatot alkot, amely javítja a váz aerodinamikáját a Bolide F TT-hez képest. 

A Pinarello számos további triatlon-specifikus geometriai fejlesztést vezetett be a Bolide TR-en. Először is, a fejcső 35 mm-rel magasabb, mint TT-verzióé. Az ezáltal magasabbra kerülő üléspozíció általános javulást eredményez a komfortérzetben egy Ironman-en megkövetelt hosszabb távon a rövidebb időfutam-távokhoz képest. Egy másik jelentős geometriai különbség a Bolide TR esetében, hogy a monoblokkház magassága 8 mm-rel lejjebb került. Ennek mindenekelőtt jobb kezelhetőséget és stabilitást kell biztosítania, valamint - példának okáért - Cameron Wurf szerint megkönnyíti az első számból való átszerelést is. Az üléscső dőlésszöge a rendkívül triatlonbarát 78°-ra módosult, ismételten a kényelem fokozása érdekében.

A további aerodinamikai előnyök és a nagyobb fékezőerő érdekében a TR+ tárcsafékekkel rendelkezik. Ez ma már nem egy nagy reveláció, de a Bolide TT sokáig kizárólag felnifékes verzióban volt elérhető. A tárcsafékek használata a hagyományos felnifékek helyett letisztultabb profilt és jobb aerodinamikai tulajdonságokat eredményez. Minden kábel vázon belül lett elvezetve (TiCR), a hidraulikus első fékkábeleket pedig, a villalábon keresztül vezették el, így minden a lehető legkompaktabb és legletisztultabb elrendezést kapta. Elülső szögből nézve a villalábak jelentősen hajlítottak (Onda Fork), hogy kevesebb turbulenciát okozzanak, és jobban elnyeljék az út felől érkező rezgéseket. 

KOMPLEX TERVEZŐMUNKA

A Pinarello a Bolide TR esetében is a hagyományaihoz megfelelően ragaszkodik a finoman ívelt felső csőhöz, támvillához, illetve első villához, miközben továbbra is prioritásként kezeli az aerodinamikai mutatók folyamatos javítását. Az ülőcső is finom íveket tartalmaz a hátsó kereket mintegy körbeölelve, hogy fokozza a légáramlást a váztól a hátsó kerék irányába.
Az alsócső alakja összetett, és mintegy szimbolizálja is a Pinarello törekvéseit a maximális aerodinamikai előnyök kiaknázása céljából. A fejcsőhöz legközelebbi rész kiszélesedő profillal rendelkezik, amely kifelé emelkedik, hogy találkozzon a villa hátsó élével, majd az egész egy vékonyabb, csepp-profilba folyik át, amelynek elülső szélén egy kivágott formát találunk, amelybe az első kerék szorosan illeszkedik. Csodálatos

MOST AERO BAR

A MOST karbon aero kormány a Pinarello házon belüli konstrukciója. Elegáns és ívelt, integrált elemekkel rendelkezik, hogy a vonalak a lehető legsimábbak legyenek. Az L-alakú túlnyúlások bőséges hosszúságot biztosítanak, hogy többfajta könyöklési pozíciót is lehetővé tegyenek. A könyöktámasz 50 mm-rel megemelhető, így rengeteg beállítási lehetőséget biztosítanak a mindennél fontosabb aero/komfort szempontok szerinti beállításhoz. A vastag habszivacs könyökpárnák pedig, többek szerint is a legnagyobb kényelmet nyújtják a piacon elérhető variációk közül.


VÁZ ÉS EGYÉB FINOMSÁGOK 

A Pinarello Bolide TR egy tárcsafékes, karbon vázas prémium triatlon kerékpár – ready to all race üzemmódban. TorayCa T1100G 1K Dream Carbon + Nannoalloy Technology vázszett, aszimmetrikus vázkialakítás, Onda villa, konkáv alsócső, TiCR Technology, Fork Flap, Flatback Profile, szupertartós olasz menetes középrész. Pazar fényűzés.

Ahogy már említettem, a TorayCa T1100G 1K Dream Carbon + Nanoalloy Tecnology szövete egy minden igényt kielégítő választás a versenyezni vágyók számára. Jobb egyensúly, jobb eredmény. Merevség, és rezgéselnyelő képesség csodálatos ötvözete jellemzi, tehát, a Bolide TR karbon vázszettjét - kompromisszumok nélkül.

REZÜMÉ

Mit lehet mondani? A Pinarello ezt is megcsinálta, és ezt is úgy, ahogy csak ő tudja. Mindenre gondoltak, nagyon magas színvonalú munkát végeztek, és a design pedig, nem egyszerűen valami hab egy tortán, hanem nagyarányú kulturális fölényt is jelez tulajdonképpen bárkihez képest.

Természetesen, lehet azzal érvelni, hogy több mint 3,5 millió forint egy vázszettért nem olcsó, de ebben a kategóriában ez nem kirívó, arról nem beszélve, hogy ha megnézzük, mit kapunk ezért a pénzért, sokan elszégyellhetnék magukat… 

Nagyon tetszett.

kövess minket!

Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!