Blog - Technika

Egy tökéletes tárgy

Azt gondolom, hogy senkit nem lep meg, hogy a Pinarello gravel kategóriában is a legjobbat szerette volna megalkotni. Feltételezem, az sem meglepő, hogy ehhez minden rendelkezésre álló know-how-t felhasználtak. Mindezek ellenére, azért azt nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy a végeredmény ehhez viszonyítva is meghökkentő lett…

A Pinarello két gravel-családot tervezett. Az egyik, a Granger X-széria – ez az endurance verzió, a másik Pedig a Grevil F-széria - ez pedig a versenyzésre, illetve sportos, teljesítményorientált felhasználásra megálmodott gravel kerékpár családja a Pinarello-nak. Jelen írásunkban az utóbbiról lesz szó.

A TŰZ FÉSZKE

Amióta a gravel kerékpárokat gyártanak, és tesztelhetünk, azóta ez a szegmens elképesztő változásokon ment keresztül, ami figyelembe véve a rövid időintervallumot különösen figyelemreméltó. Ugye, ez a szegmens alapvetően három igénytípus kielégítése céljából jött létre.

  • az első, hogy legyen egy széles körben használható kerékpárjuk azoknak, akik mindössze egy kerékpárt szeretnének tartani. Értsd: nem óhajtanak egy kerékpárt vásárolni országútra, egyet terepre, egyet télre egy negyediket pedig, esetleg görgőzni.
  • a második: az ötletgazda terve az volt, hogy legyen egy olyan kerékpár, amely valahol az országúti és a MTB között helyezkedik el, közelebb az országútihoz – és mégsem cyclocross.
  • a harmadik pedig, egy bizonyítási vágy, mely szerint a koskormány igenis minden felhasználási területre működőképes lehet.

Ehhez képest mára odáig jutottunk, hogy a gravel egy kormoly versenykategóriává nőtte ki magát, amelynek többedik éve világbajnokságot rendeznek, mi több: most már Magyarországon is van lehetőség ilyen versenyeken indulni, annak, aki azt szeretné. Meg odáig, hogy a túrakerékpár kategóriában kezdi kiszorítani a trekkingeket, sőt, van már saját endurance divíziója is, sőt, van, aki odáig merészkedett, hogy ezt a MTB kategóriához közelebb álló geometriával valósítsa meg.

A gravel tehát, korunk legdinamikusabban növekvő kerékpáros szegmense, amely napról-napra egyre nehezebben difiniálható, hogy tulajdonképpen micsoda?

Annyi mindenesetre biztos, hogy a gravel egy olyan koskormányos kerékpár, amely egyszerre szilárd útburkolatra és könnyebb terepre is alkalmas. Amellyel lehet túrázni, komfortosabb, mint egy országúti, de aszfalton gyorsabb, mint egy MTB.


MICSODA ÉS MIRE VALÓ A GREVIL F-SZÉRIA?

A Pinarello Grevil F-széria egy alapvetően sportos felhasználásra készült, a legmagasabb szintű versenyzésre is tökéletesen alkalmas prémium gravel kerékpár.

Geometriája pedig, nem pusztán támogatja ezt a felhasználást, de mindeközben éteri komfortot is kínál. A Grevil F-széria egyik legnagyobb erénye, hogy úgy kínálja a pokoli sebességég élményét terepen is, hogy nem egy országúti geometriát kapunk hozzá, hanem egy kifejezetten gravel geometriát, de azt a leginkább versenyzésre is alkalmas formában. Ez a modellcsalád hatféle méretben érhető el, egyenként megtervezett vázakkal.

Érdemes külön szót ejteni a külcsínről is: sokak szerint (és én is közéjük tartozom) a Grevil F a Pinarello valaha volt egyik leggyönyörűbb kerékpárja. Egész egyszerűen Pazar, nem tudok mást mondani: a külcsín tökéletesen tükrözi azt a döbbenetes élményt és zabolázatlan erőt, amelyet a kerékpár használatakor érzékelünk.

A Pinarello Grevil F egy tárcsafékes, karbon vázas exkluzív gravel kerékpár – ready to all race. TorayCa T700 UD és TorayCa T900 UD karbon vázszett, aszimmetrikus vázkialakítás, gravel verseny-geometria, Flatback Profile, Fork Flap, Onda villa, konkáv alsócső, TiCR Technology és szupertartós olasz menetes középrész. Minden szempontból a kavicságy csúcsa.

PINARELLO GREVIL F5, F7 ÉS F9.

A Grevil F-széria felépítése nagyon hasonló az országúti testvérekéhez. Alapvetően három modellről beszélünk, és ez a három modell fedi le tulajdonképpen az egész családot.

A Pinarello Grevil F5 egy Torayca T700 UD high modulus karbon vázas gravel kerékpár, amely Shimano GRX 1x12-es mechanikus szettel és Fulcrum alumínium kerekekkel érhető el. A Pinarello Grevil F7 váza ugyanazzal a karakterisztikával és geometriával rendelkezik, mint a Grevil F5, de már TorayCa T900 UD karbonból készült (így merevebb és még könnyebb) és az egyel erősebb mechanikus Shimano GRX jár hozzá. A Pinarello Grevil F9 váza pedig, teljesen megegyezik a Grevil F7-ével, azonban a Shimano GRX Di2 2x12-es elektromos szettjével és Princeton karbon kerekkel kapható.

ÁRAK ÉS ÍTÉLET

A Pinarello Grevil F-széria simaságával, könnyedségével, agilitásával, kezelhetőségével, komfortjával, és bődületes gyorsaságával az egyik legjobb gravel kerékpár a piacon. Ára számozástól és felszereltségtől, illetve árfolyamtól függően nagyságrendileg 2 millió és 3,7 millió forint közé esik.

Azt gondolom, nem tudnék ellenérveket felsorakoztatni azzal a megállapítással szemben, hogy a Pinarello Grevil F egy tökéletes tárgy.

kövess minket!

Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!