A Wilier elektromos országúti kerékpár palettája talán a legfejlettebb az egész piacon. Miért állítom ezt? Mert minden modellciklusnál megcsinálják a legkönnyebb és leginnovatívabb modellt. Miért épp az országútik? Nyilván, egy országúti gyökerekkel és kultúrácval rendelkező olasz gyártónak ez a divízió áll a legközelebb a karakteréhez és ez még akkor is így van, ha a Wilier épp OFF-ROAD vonalon is éppen olyan erős, mint aszfalton. Ennek a jegyében született meg a Wilier Filante Hybrid, amely az elektromos országúti kerékpárjaik közül is a legmagasabb színvonalat képviseli.
Egy olyan modellről beszélünk, amely M-es méretben, csúcsfelszereltséggel 10 kg alatt van! Ez annyira megdöbbentő adat, hogy már csak ezért is kíváncsiak voltunk mit tudhat élőben, így tűkön ülve vártuk a beígért tesztet.
A Wilier Filante Hybrid egy HUS-MOD + Liquid Crystal Polymer ultra high modulus karbon vázas, szuperkönnyű elektromos országúti kerékpár, Mahle eBikemotion X20-as motorral és a létező legmagasabb színvonalú szerelékkel, amerre csak a szem ellát. A kerékpárról minden információ ITT olvasható, illetve részletes bemutatócikkünket ITT találod.
Ez a kerékpár alapvetően arra lett megálmodva, hogy alkalmas legyen akár hagyományos országúti felhasználásra is, de ha elfogy a watt a lábakból, akkor legyen opció erre az eshetőségre is – ez lenne a motoros rásegítés. A Filante Hybrid tulajdonképpen a Filante SLR elektromos rásegítéssel rendelkező megfelelője, amely ez utóbbinál egy leheletnyivel komfortosabb geometriával rendelkezik, valamint továbbra is aerodinamikus, kellően merev és természetesen pehelykönnyű.
A külső megjelenése – hogyhogy nem – rendkívül csinos, egyáltalán nem látszik rajta, hogy tartalmaz elektromos rásegítést is, és egészen fantasztikus színekben érhető el, így a külsőre szerencsére nem lehet panasz.
Az Urta Hybrid-hez hasonlóan a Wilier Filante Hybrid-et is az olaszországi Asiago-ban sikerült kipróbálnunk. Erről a helyről – a festői megjelenésén és a hegyi levegőn túl – azt érdemes tudni, hogy szinte nincsen sík része. Ennek megfelelően, ha valaki egy elektromos kerékpár képességeit szeretné letesztelni, akkor nehéz volna ennél ideálisabb körülményeket találni a nevezett célra.
Magyarországi viszonylatokban elképzelhetetlen emelkedők és lejtők tarkítkák a rendszerint tüköraszfaltot. Én egy M-es méretű, matt fekete színű verziót kaptunk tesztelésre SRAM Force AXS szettel és Miche karbon kerekekkel.
A Wilier Filante Hybrid legfeltűnőbb tulajdonsága – számomra – az volt, hogy mennyire jól illik hozzá ez a motor. Az, hogy ez a váz nagyon jó, nem igazán lepett meg, hiszen ismertem már az elődjét is, illetve mentem már a Filante SLR-el és a Filante SL-el is, így már amolyan „régi ismerősként” nem volt szükség semmiféle bemutatkozásra. De akkor leírom: ez a váz kiváló, semmilyen hibát, vagy hiányosságot nem tudnék felhozni: valóban a legmagasabb színvonalat képviseli.
No, de vissza a motorra. Ez a Mahle X20-as motor valószínűeg a legjobb választás ebbe a kerékpárba, amit csak el tudok képzelni. Én nagyon szeretem a TQ motorjait, és a Fazua is nagyon jó tud lenni – de nem a Filante Hybrid-be! Itt nyilván az éteri könnyűség miatt nem igazán jöhetett szóba más, mint egy hátsó kerékagyba szerelt rásegítés, hiszen a középmotorosok mind nehezebbek, még a TQ is. Ellenben, ami nagyon jó volt benne, hogy azokat a hibákat és apró bosszúságokat, amiket az előd X35 tartogathatott időnként, itt teljesen kijavították, arról nem beszélve, hogy ez még annál is könnyebb és még erősebb is. Mindent tud, amit szeret(t)ünk az X35-ben: ezt a nagyon intelligens módon való rásegítést, az APP-on keresztül való tényleg kompromisszummentes elérést, és azt hogy összességében véve az embernek kerékpározási élménye van még harmadik fokozatban is, és nem az az élmény, hogy valami rettenetes, megfoghatatlan erő tolja felfelé az embert. Egyszóval telitalálat.
A Force AXS szett fantasztikusan működött, de ez sem lepett meg, hiszen sokat mentem ilyen szettel, viszont a Miche erre a kerékpárra kifejlesztett karbon kerekei még annál is jobbak voltak, mint amire előzetesen számítottam. Főleg mészásnál adtak valami egészen megfoghatatlan légies érzést, aminek nem tudtam eléggé örülni.
Minden terepviszony közepette ez a kerékpár megállta a helyét, ki merem jelenteni, hogy ez volt a kedvenc elektromos országútim, amin valaha ültem. Igen, az összes közül, amihez eddig szerencsém volt. S ez még akkor is így van, ha egy L-es méret jobban jobb lett volna méretben, mint a tesztelt M-es.
Talán, kiérződik a tesztcikkből, hogy nagyon szerettem ezt a kerékpárt. A Wilier Filante Hybrid méltó a legendás liliomos gyártó hírnevéhez és minden kétséget kizáróan ez a világ (egyik) legjobb elektromos országúti kerékpárja – amellett, hogy a legkönnyebb is.
Egy igazi high end modellről van szó azoknak, akik igazán igényesek és valami egészen különlegesre vágynak. A Filante Hybrid nekik lett kitalálva.
Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!