Gravel – az igazi hipster bike

A hipszter kifejezés számomra, kissé különcködő, de egyben a kinézetére rendkívül igényes modern férfit vagy nőt takar. Ők azok, akik jól tájékozottak az infokommunikációs világban, ők azok, akik értik, hogy posztmodern világunk mitől az, ami. S ez hogyan lehet jó. A hipszter sokat utazik: járt már a világ nagyvárosaiban és nemzetközi üzleti kapcsolatait rendszeresen használja, ahol csak tudja. Jól beszél angolul, s napi szinten fejleszti is azt. Ha férfi, gyakran visel szakállt és/vagy tetoválást. Tudatos vásárló, nem vesz meg akármit. Csak, ami tetszik neki. Nem az alacsony ár görcsös hajkurászása a fontos: ezt meghagyja másnak. Igyekszik eligazodni az aktuális trendek világában, legyen szó ételről, sport vagy technikai eszközről. Egyszóval: bármiről.

Akár versenyzésre is.

Ha te magadra ismertél, ha épp most léptél ki a közeli Barber shop ajtaján, akkor ez a cikk és ezek a bingák rólad, illetve neked szólnak.

A gravel, mint műfaj Amerikából származik. Én Greg Lemond egykori Tour de France győztestől láttam először egy videót, amin egy furcsa járgány nyergén ül és magyarázza, hogy milyen jó ez a kormány hajlítás és ezek a vastagabb gumik, mennyi mindent kibírnak terepen. A kerékpár cyclo-cross-nak nézett ki, de attól robusztusabb darab volt. A cyclo-cross lényege a terepen való gyors haladás, hiszen ebben a kerékpáros szakágban világbajnokságokat is rendeznek több évtizede. Nem régiben avattunk új VB ezüst érmest az U23 női korcsoportban Vas Kata Blanka személyében. Tehát, itt gyorsan kell haladni, volt olyan pálya, ahol a 40-es átlagok is röpködtek, pedig terepen mentek a versenyzők. Persze, ehhez száraz, haladós terep szükségeltetik.

A gravel más. Kicsit hosszabb a tengelytáv, vastagabbak a gumik, s ez által kissé lassabb lesz, de jóval kényelmesebb, mint a pattogós cyclo-cross társai.

A szakállas fószernek átjött a lényeg.

A gravel a kerékpárgyártók által használt szakkifejezés. Ezt a fajta kerékpárt korábban az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban használták, részben “Adventure Bikes” néven, hiszen mi sem állhatna hozzá közelebb, mint a kalandozás. A fejlesztés célja egy olyan kerékpár építése volt, amely a normál aszfalton és a föld utakon is egyaránt használható. Ez nem mountain bike, de közepes terep nehézségnél megállja a helyét, nem is cyclo cross gép, de közel olyan gyorsan halad aszfalton, mintha az lenne. Az áttételezése egészen kiváló, kevésbé edzetten is feljutsz vele a Rózsadomb tetejére. Egy váratlan eső sem okoz gondot, a gumija falja a sarat is.

Wilier Jena Hybrid – az elektromos gravel kerékpárok koronázatlan királya.

A felnik szélesebbek, robusztusabbak. A vastagabb, ballonosabb gumik általában 35-42 mm szélességgel bírnak. Alkalmasak a kavicsos, homokos, murvás utakon való közlekedésre is. A vázgeometriának köszönhetően akár csomagokkal is bátran elindulhatunk a Pilisbe vagy épp a Balaton körre több napos túrákra. A gyártók kifejezetten erre a célra fejlesztettek ki különböző méretű és praktikus helyekre elhelyezhető táskákat, melyek egyáltalán nem zavarják a tekerésben a boldog gravel-ezőt. Jószerivel, lassan egy bőrönd tartalmát magaddal viheted a bringádon, minden gond nélkül, van táska a kormányra, a felső csőre, az ülőcsőre, a csomagtartóra is.

Pinarello – szerelemszínben. Petrol.

Végül pedig, van egy jó hírem, azok számára is, akik nincsenek olyan edzettségi szinten, mint állandóan a kerékpárjukat nyúzó barátaik. Létezik már gravel bike-ból is elektromos. A Wilier Jena Hybrid nevű elektromos gravel-ja gyönyörű sötétkék- narancs színben pompázik, mind a kalandvágyó lányok, mind a vagányabb férfiak kedvence lehet.

A Pinarello Grevil és Grevil+, a Wilier Jena karbonvázas és Jareen alu változata is kiváló választás az erdő, mező és a hegyek szerelmeseinek. Mindez megvásárolható: kizárólag a Biondo Bike Kerékpárüzletben a Pinarello és a Wilier hivatalos forgalmazójánál.

Láthatólag ezt a műfajt mindenki szereti. 🙂