Blog - Bence blogja

MILYEN ENDURANCE ORSZÁGÚTI KERÉKPÁRT VÁLASZTANÉK ÉN?

Minden levél egy vallomással kezdődik. Az én leveleim sem mások. Időnként az ember olyan dolgokat is kipróbál és igyekszik vele megismerkedni, amik esetleg nagyon messze állnak az eredeti karakterétől, és még az is előfordulhat, hogy időközben megtalálja a szóban forgó dolog szépségeit és elismeréssel adózik annak, aki ezt az egészet kitalálta… Valahogy így vagyok én az endurance országúti kerékpár szegmenssel.

Nem kertelek: nem ez a kedvenc kategóriám. Nekem az országúti kerékpározás egyáltalán nem erről szól, én szeretem a sebességet, az agilitást, szeretem azt a fajta reszponzívitást, amit egy versenyzős, ready to race országúti kerékpár kínál. Ettől függetlenül, természetesen értem, hogy valaki miért választ ilyet, ha valamit megtanultam az elmúlt 15 évben, akkor az az, hogy nem magamnak kell kerékpárokat értékesítenünk, hanem olyan embereknek, akiknek a személyes preferenciái adott esetben szögesen eltérnek az enyémektől. S ez így van rendjén. 

Az endurance kategória tulajdonképpen a vadló megszelídítésének története. Amikor a mustang féktelenségének és zabolázatlan erejének, gyorsaságának és szabad szellemének mégiscsak zablát adunk a szájába. Betörjük és domesztikáljuk olyanná, hogy fel tudjunk rá ülni. Hogy ne csak a cowboy-ok lovagolhassanak, hanem tulajdonképpen bárki. Akár te is, aki ezt most olvasod.

Az endurance kategória tulajdonképpen a kerékpár archetípusának, illetve annak megszelídítésének narratívája, amelynek újraalkotott keretrendszerében azok is élvezhetik az országúti kerékpározást, akik nem akarnak annyira hajlongani. Vagy éppen koruknál, vagy egészségügyi állapotuknál fogva az országúti kerékpározás klasszikus, régimódi megfogalmazása nem az ő műfajuk. Sőt, még azok is idetartozhatnak, akik nagyon rossz minőségű aszfalton közlekednek, és oda valóban egy ilyen endurance országúti kerékpár alkalmasabb, mint egy aero vagy úgy általában véve egy versenyzésre megálmodott verzió.

Nézzük, tehát, eddigi tapasztalataim alapján a különböző árszegmensekben én milyen modellt válsztanék, illetve melyiket ajánlom nektek megvásárlásra?

ENDURANCE ORSZÁGÚTI KERÉKPÁR 1,5 MILLIÓ FORINT ALATT

Sokszor leírtam már – most sem teszek másként – hogy igazán jó minőséget képviselő, komoly színvonalat hozó márkák esetében nehéz ebben a kategóriában találni bármit is. Országúton legalábbis nem könnyű. Az endurance szegmensben mégis sikerült néhány modellt találni, és abból is kiválasztani a szerintem legjobbat. Alapvetően két modell jöhet szóba, az egyik a Wilier Garda, a másik a Pinarello X1. A Wilier Gatdából ennyiért már akár elektromos váltóval, vagy karbon kerékkel szereltverzió is szóba jöhet, azonban én mégis az X1-et választottam.

Ugyanis meggyőződésem, hogy a Pinarello X1 a legjobb bringa ebben a kategóriában, amiképp ezt itt meg is írtam. Így számomra nem lehetett kérdés, hogy őt választom, ugyanis, ha megnézem a felszereltséget (Shimano 105 2x12-es szett és Shimano RS171 kerekek) ez a standard ebben a kategóriában, viszont minden más az olyannyira meghaladja a kategória által kínált keretrendszert, hogy nem is kérdés, hogy nálam a Pinarello X1 a favorit.

Úgyhogy, én ebben a kategóriában a Pinarello X1-et választanám!


ENDURANCE ORSZÁGÚTI KERÉKPÁR 1,5 ÉS 2,5 MILLIÓ FORINT KÖZÖTT

Itt sok minden szóba kerülhet. Itt már van Wilier Garda (mindennel felszerelve), Wilier Granturismo SL (sőt, akár még ez az extra akciós Granturismo SLR is), Pinarello X3, de akár belefér egy Pinarello X5 is.

Nagyon nehéz volt a választás, és nagyjából 5 percenként felülvizsgáltam a korábbi álláspontomat, mert találtam egy érvet egy másik modell mellett, azonban végül a Pinarello X3 mellett döntöttem.

Az X5 mellett nem tudtam letenni a voksomat, mert az ugyanaz, mint az X3 (csak karbonkerék jár hozzá), viszont az X3-nak így akciósan jelentősen jobb az ára és gyönyörű is, nem beszélve a karakterisztikáról, ami tényleg világverő.

A Granturismo SL többször felmerült, és majdnem elcsábultam, ugyanis egy valóban bivalyerős kihívóról van szó, azonban az X3 karaktere engem lenyűgözött, így végül őt választottam.

Úgyhogy, én ebben a kategóriában a Pinarello X3-at választanám!


ENDURANCE ORSZÁGÚTI KERÉKPÁR 2,5 ÉS 4 MILLIÓ FORINT KÖZÖTT

Ez nálunk az egyik legközkedveltebb kategória, így komoly fejtörést okozott a döntés. Van itt Pinarello X7, Wilier Granturosmo SLR, de még Wilier Granturismo SL is. 

Nem szaporítom a szót, azt gondolom, a legjobb modellt választottam a kategóriában. A Wilier Granturismo SLR egy dedikált csúcsmodell, ráadásul 4 millió forint alatt akár Miche Kleos karbonkerekekkel és Dura Ace Di2 szettel elérhető, ideértve természetesen a Zero Bar karbon integrált kormányt. Actiflex 2.0 rezgéscsillapó konzol, nagyon alacsony tömeg és olyan csúcsminőség, amely egész egyszerűen megkérdőjelezhetetlen. 

Úgyhogy, én ebben a kategóriában a Wilier Granturismo SLR-t választanám!


ENDURANCE ORSZÁGÚTI KERÉKPÁR A HIGH END KATEGÓRIÁBAN

Amennyiben a határ a csillagos ég, álmodjon nagyot az ember: én ebben az árszegmensben a Pinarello Dogma X-et válsztanám. Ha valamin ott szerepel az a felirat, hogy „DOGMA”, az nem lehet rosszabb a legjobbnál, így nem volt kérdés, hogy őt választottam. Arról nem is beszélve, hogy a nevezett modell rendkívül sokoldalú, hiszen akár gravel versenyzésre is alkalmas, mint ahogyan azt az Ineos-ban tekerő srácok közül többen is bizonyították már.

Úgyhogy, én ebben a kategóriában a Pinarello Dogma X-et választanám!


Én ezekben a kategóriákban ezeket a kerékpárokat választanám. Magamnak. Te pedig, lehet, hogy egyetértesz ezzel, és lehet, hogy nem. Mindenesetre, hamarosan jövök a következő résszel, ahol a kedvenc gravel kerékpárjaimról lesz szó.

kövess minket!

Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!