A Pinarello X-szériája már évek óta ugyanazt a konstans luxusminőséget kínálja az endurance országúti kerékpár-kategóriában. Ez a széria tehát, minőségét tekintve tulajdonképpen semmiben sem különbözik a versenyorientált felhasználásra megálmodott Pinarello F-családtól. Felépítését tekintve is ugyanazzal a nagy műgonddal kiokumlált struktúrával találkozhatunk, amelyet már az országúti F-széria kapcsán volt szerencsénk megismerni.
2026-ra a Pinarello nem forgatta fel fenekestül az X-családot – ahogyan azt az F-divízióval megtette – néhány fontos változtatás azonban mégis történt, sőt, az X-család egy teljesen új modellel is bővül!
Nézzük meg, tehát, mit főzött ki nekünk a legendás olasz gyártó országúti endurance fronton, illetve mit kell tudnunk a legfrissebb Pinarello X-szériáról?
Ismétlés a tudás anyja. A Pinarello megfogadta, hogy többet nem bajlódik a nevekkel, és modelleket vált, de nevezéket nem. Ez a vállalás első blikkre jó ötletnek tűnt, mondjuk, egészen addig, amíg az első generáció futott valamiből. Aztán, mikor jött a második, fejvakarás vette kezdetét, és nem mindig egyértelmű, hogy ebből a slamasztikából miképp mászunk ki.
Tulajdonképpen, arról van szó, hogy egy kiválóan átgondolt struktúra mentén fejleszt a Pinarello, és ehhez a struktúrához egy szinte változtatások nélküli nevezéktan tartozik, a mindenkori új modellek, illetve a vonatkozó fejlesztések, pedig ezen koncepcióhoz igazodnak. Már nagyon sokszor leírtuk, de ismételni sosem árt. Szóval, a Pinarello minden felhasználási területre két családot kínál. A versenyzésre, illetve teljesítményorientált felhasználásra kínált divizióit mindig „F” betűvel jelöli (F, mint Fausto). Az endurance, illetve komfort-fókusszal rendelkező palettáit pedig, „X”-el látja el (X, mint cross). Nincs ez másképp a Pinarello országúti kerékpárok között sem - jelen írásunkban a legfrissebb Pinarello X-szériáról lesz szó!
Egy divizió csúcsa mindig a „Dogma” névvel ellátott modell, amely nem pusztán zászlóshajó funkciót hivatott betölteni, de egyfajta sűrítménye is mindannak, amit a Pinarello magáról gondol, és amit el szeretne mondani neked. Endurance országúti kerékpár divízióban a csúcsok csúcsa a Pinarello Dogma X, alatta pedig, kihagyjuk a „Dogma” szót, és az „X” betű után mindig egy páratlan szám következik, amely jelzi a modell műszaki és árszínvonalát (minél magasabb ez a szám, annál finomabb darabbal van dolgunk).
Nos, az előző fél évtizedben a legendás olasz luxusgyártó ebben a struktúrában fejlesztett, ezekhez az elnevezésekhez ragaszkodik, és a törekvéseiket láthatólag siker koronázta – következésképpen, jobb lesz, ha megszokjuk ezeket az elnevezéseket, mert hamarosan sokunk mindennapjainak kitörölhetetlen részévé válnak - majd azt is elfelejtjük, hogy valaha ez nem így volt.
Az alapkoncepció az volt, hogy a Dogma X karakterisztikáját és megoldásait kellett levinni egy alacsonyabb árszegmensbe – jobban mondva: több alacsonyabb árszegmensbe.
A geometria tekintetében három különböző részre lehet osztani a Pinarello X-divíziót: a Dogma X egy all around-ba hajló endurance geometria 11-féle méretben, amely akár gravel versenyzésre is alkalmas. A Pinarello X3, X5, X7, illetve az X9 egy valamivel komfortosabb, klasszikus olasz komfortgeometriát kínál 9-féle méretvariánssal. A Pinarello X1 pedig, még az előbbieknél is kényelmesebb endurance geometriát valósít meg – úgyszintén 9-féle méretben.
Az X1-et már jól ismerjük, hiszen a 2025-ös modellpalettán is találkozhattunk vele (és változatlan formában megy tovább 2026-ban is), az előbbi négy modell esetében ellenben különböző mértékű változásokról számolhatunk be – foglalkozzunk tehát, most velük! Az X3, X5, X7 és X9 modellek – mint említettem – sok mindent visznek tovább a Dogma X csúcsmodellből. Tehát, itt is találkozhatunk a Flatback Profile-al, a Fork Flap-el, a legújabb generációs Onda villával, a teljes kábelintegrációval (TiCR Technology), a szupertartós olasz menetes középrésszel, továbbá, ezeken a modelleken láthatjuk az X-Stays System-et is, amely bár valamelyest eltér attól, a Dogma X hátulján virító mára ikonikussá lett X-betűtől, de a megoldást onnan merítették – ez nyilvánvaló. Sőt, van egy upset is, amellyel beérte ez a család a Dogma X-et: hiszen ezek a kerékpárok már 35 mm-es gumit is tudnak fogadni!
Egyébként, a Pinarello X3 egy vadonatúj modell lett, amely teljesen megegyezik az X5-el, csak előbbihez alumínium, míg utóbbihoz karbonkereket kapunk. Az X5, X7 és X9 modellek pedig tulajdonképpen megegyeznek az eddigi megfelelőikkel, csak a választható színek változtak. De erről lentebb részletesebben értekezek még.
A Pinarello X-család hivatalosan 5 tagból áll. Nos, ez igazából csak három modell...
A Pinarello X1 egy különálló modell. A Pinarello X3 és X5 is különálló modellek, de a két kerékpár tulajdonképpen teljesen ugyanaz, a különbség (a festésen kívül) mindössze annyi, hogy az X3-ban alumínium kerék van, az X5-ben pedig, karbon. Az X7 és az X9 is különálló modellek, de az a két kerékpár is teljesen megyegyezik egymással, a különbség mindössze a szettben van, az X7-hez Ultegra Di2-t/SRAM Force AXS-t, míg az X9-hez Dura Ace Di2-t/SRAM Red AXS-t kapunk. Magyarán van az X1, aztán van az X3/X5, vegül az X7/X9. Ez igazából három modell, és nem öt.
Nézzük őket egyesével!
A Pinarello X9 a Dogma X legnagyobb kistestvére. Ez a legmagasabb színvonalú olyan Pinarello endurance országúti kerékpár, amely rendelkezik az X Stays technológiával és tulajdonképpen majdnem ugyanazt a karakterisztikát kapjuk, mint a Dogma X esetében. TorayCa T900 3K ultra high modulus karbon váz, TiCR Technology, Fork Flap, aszimmetrikus vázkialakítás, és még minden, amire csak vágyhatsz. Az X9 egy kiemelkedő választás ebben a kategóriában.
Az X9-ről minden információ itt érhető el
A Pinarello X7 a Dogma X középső testvére. A vázszett teljesen megegyezik az X9-el, mindössze a groupset jelenti a különbséget. TorayCa T900 3K ultra high modulus karbon váz, TiCR Technology, Fork Flap, X Stays, aszimmetrikus vázkialakítás, és minden, amiről csak álmodni lehetséges. Az X7 az egyik legjobb ár/érték arányú tagja a Pinarello X-családnak, s emellett egy kiváló választás ebben a kategóriában - talán éppen Neked.
Az X7-ről minden információ itt érhető el
A Pinarello X5 a Dogma X középkategóriás testvérkéje. Ez az egyik legkedvezőbb árú olyan Pinarello endurance országúti kerékpár, amely rendelkezik az X Stays technológiával, továbbá rendkívül hasonló karakterisztikát kapjuk itt, mint amit a Dogma X esetében tapasztalhatunk. TorayCa T700 UD high modulus karbon váz, TiCR Technology, Fork Flap, aszimmetrikus vázkialakítás, és még nagyon sok minden más is a csomag része. Az X5 egy kiemelkedő választás a prémium endurance középkategóriában.
Az X5-ről minden információ itt érhető el
Teljesen megegyezik az X5-el - csak alumínium kerékkel van szerelve. A Pinarello X3 egy merészen pazar vonalakat felvonultató tárcsafékes, karbon vázas endurance országúti kerékpár. Az X9 és az X7 kedvezőbb árú verziója. TorayCa T700 UD high modulus karbon, aszimmetrikus hátsórész, X-Stays támvillák, TiCR Technology és gyönyörű olasz design. Az X3 egy csodálatos Pinarello-performansz - felesleges sallangok nélkül.
Az X3-ról minden információ itt érhető el
A Pinarello X1 a legkisebb prémium endurance üstökös. Az X1 az X3, X5, X7 és X9 adekvát kistestvére, illetve az ők kedvezőbb árú verziója. A Pinarello endurance-formanyelv legújabb, újraértelmezett követője, amely Téged is magával ragad. Csinos formák, gyönyörű színek és kompromisszummentes, prémium minőség. TorayCa T600 UD high modulus karbon, aszimmetrikus vázkialakítás, konkáv alsócső és TiCR technológia. Kategória-etalon.
Az X1-ről minden információ itt érhető el
Az F-szériához hasonlóan itt is meg kell jegyeznünk, hogy a köznyelvi értelemben vett ár/érték arányban ez a divízió komoly potenciált képvisel. Olyannyira, hogy egyik másik Pinarello X-variánsnak kifejezetten jó az ára! Ezt azért emelem ki, mert egy ilyen presztizsű, és ilyen versenykultúrával rendelkező luxugyártó esetében egyszerűen nem elvárható szempont az, hogy alacsony ára legyen. Egyáltalán nem. Az elvárás az, hogy a legmagasabb minőséget kínálja, a legkiemelkedőbb formakultúrával karöltve. Az pedig, hogy sokba kerül, mindennek a velerájója. Viszont, itt vannak olyan modellek, amelyek árban is kifejezetten versenyképesek a jóval alacsonyabb polcon lévő gyártók hasonló célra kínált modelljeivel – és mondanom sem kell, hogy egy Pinarello esetében nagyon nem azt a színvonalat kapod, mint amazoknál…
A Pinarello különösen jól számolt, mert nem pusztán egy bivalyerős divíziót hozott össze pazar technikai tartalommal és külcsínnel, hanem árban is odatette ezt a családot, hogy szinte képtelenség elmenni mellette.
Szóval, nézzük meg jól a fentebb ecsetelt mestermunkákat, mert a Pinarello megint elvégezte a házi feladatot. A Pinarello X-divízióban sokan megtalálhatják a számításaikat, és végre azt vásárolhatnak, amit mindig is szerettek volna... kompromisszimok nélkül.
Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!