Az új weboldal elindítását megelőzően komolyan gondolkodtam rajta, hogy olyan szívesen csinálnék egy saját blogot, ahol végre arról írok, amiről akarok. Mivel az oldalon található blogcikkek nagyjából 99%-át én írom, ezért azt igazán nem lehetett mondani, hogy grafomán hajlamaim kiélésére nincs platform és lehetőség, és akkor még a webáruház megtervezéséről, megszövegezéséről és mindennapos karbantartásáról nem is beszéltem. De azért ez mégsem olyan.
Nem olyan, mert ha az ember márkaképviselet és üzletet visz, akkor a témák mégis csak valamennyire kötöttek. Magyarán, arról kell írni, ami van. S most semmiképp nem a sajnálatodra szeretnék apellálni, mert az „ami van” rendszerint egybeesik olyan témákkal és tárgyakkal, amelyek alapvetően az érdeklődésemre tartanak számot. Azonban egy bölcsésznek a kötöttség az csak kötöttség marad, még egy nagy adag felelősségtudat birtokában is.
Először, jöttek a gazdasági témájú publicisztikák - ezek mondatnánk zajos sikert arattak, hiszen számos neves gazdasági szaklapban is publikálhattam őket, viszont itt is vannak bizonyos kötöttségek. Például, hogy az embernek azt azért mindig szem előtt érdemes tartani, hogy egy kerékpár márkaképviseletet azonosítanak a nevével (nem is akármelyiket, ugye), ennek megfelelően a témaválasztásnál, illetve, a véleménye megfogalmazásakor is le kell mondania a szabadságának egy meglehetősen érzékeny darabkájáról. A diagnózis felállítása céljából sok mindent fel lehet hozni természetesen, le lehet írni fontos dolgokat, különböző társadalmi jelenségeket is lehetséges szintetizálni - majd a végén le kell vonni azt a konzekvenciát, amellyel érdemes vigyázni, mert sokak számára sértő, bántó vagy egyenesen felháborító lehet. S a végtelen lehetőségek tárházából csak egy pillanat, és tilalomfák sokasága kerekedik, az egyszeri humán értelmiségi pedig, csak kapkodja a fejét, miképp tudná úgy kikerülgetni ezeket, hogy a kecske is jóllakjon, és a káposztaföld se legyen sivatag.
Majd jött a gasztroblogolás, ahol még az előbbinél is jobban el lehet szakadni a kerékpározás világától. A dolognak annyi szépséghibája van, hogy sem Márta, sem én igazából nem értünk a gasztronómiához, és lelkes műkedvelő státusz pedig, nem igazán feltételez szakmaiságot. Félre ne érts, a gasztroblogolásnak éppen ez a lényege: mindenki képes eldönteni, hogy valami ízlik—e neki vagy sem, vagy, hogy jól érzi-e magát egy adott helyen… valami hiányérzetem, ellenben mindig maradt.
S akkor jött az ötlet, miszerint mi volna, ha indítanék az oldalon egy saját blogot, ahol olyan témákról (is) írhatok, ami épp aznap jutott eszembe? Nem sokat gondolkodtam rajta, gyorsan megcsináltuk az oldalra és most már végre valami – azt hiszem – a helyére került. Hiszen, szabadon írhatok a legkülönbözőbb témákban és nem kell amiatt aggódnom, hogy esetleg nem vág az üzlet profiljába a mondandóm, hiszen ennek a blogkategóriának pont az a lényege, hogy ennek egyáltalán nem kell érdekelnie engem. Végre.
Tegnap kérdezte tőlem valaki, hogy én magamnak milyen kerékpárt választanék? Egy olyan kategóriában kérdezte az illető, amely meglehetősen távol áll a személyes preferenciáimtól. El is kellett gondolkodnom rajta, és innen jött az ötlet, hogyha már van saját blogom - ahol szabadon garázdálkodhatok a kósza szavakkal - mi lenne, ha indítanék egy sorozatot, ahol különböző felhasználási területeken leírhatom, hogy én, személy szerint magamnak mit választanék?
Ez egy virtigli kerékpáros téma, és végülis el tudom mindani a véleményemet, ha nagyon muszáj…
Tehát, ez egy sorozat lesz, amelynek az első részében azokat a versenyzésre, illetve teljesítményorientált célzattal tervezett országúti kerékpárokat szedem össze különböző árszemensekben, amelyeket én választanék egy konkrét vásárlás esetén. Kezdjük!
Ez azért nehéz kérdés, mert 1,5 millió forint alatt lassan a lehetetlennel egyenértékű olyan normális minőségű, kifejezetten teljesítményorientált országúti kerékpárt találni, amelyet szívesen választana az ember. Endurance kategóriában jóval könnyebb lenne a helyzet, de hát most nem ők képezik a vizsgálat tárgyát. Szerencsére azért még találni ilyet, csak hát, nem túl nagy a választék, s ennek megfelelően keresni kell. De aki keres, az talál!
Egyértelmű, hogy itt még mechanikus váltóval szerelt bringák között kell keresgélni belépő kerékkel. Valamiért mindenképp be szerettem volna erőszakolni ide a Wilier Gardát, de aztán eszembe jutott, hogy a Pinarello gondoskodott nekünk egy bivalyerős pályázóról, csak az akció szűrőt kell beállítanunk, mert egyébként nem férne bele a kijelölt költségvetésbe. A Pinarello F1 úgy nyert nálam ebben a kategóriában, hogy mikor felötlött előttem a sziluettje, hirtelen nem is találtam komolyan vehető konkurenst.
A Pinarello F1 az első generációs, 2024-ig gyártott Dogma F vonalait és geometriáját viszi tovább, saját MOST alkatrészekkel rendelkezik, teljes kábelintegrációt kapott, nagyon szexi és a kevesebb, mint 1,2 millió forintos akciós árával nem is volt kérdés, hogy őt válasszam.
Úgyhogy, én ebben a kategóriában a Pinarello F1-et választanám!
Nos, itt már azért sok minden felmerülhet. Ez az igazi prémium középkategória, valóban komoly karbonvázzal, elektromos váltással, jobb kerekekkel és többféle színben. Sok minden eszembe jutott, ebbe az árba belefér a Wilier Filante SL Ultegra Di2-vel és karbonkerékkel, a vadonatúj Pinarello F3, de még akár az új Pinarello F5 is.
Megmondom őszintén az F5 nálam gyorsan kiesett, mégpedig azon egyszerű oknál fogva, hogy teljesen megegyezik az F3-al, csak karbonkerekeket kapunk hozzá. Most azon túl, hogy nem különösebben tetszik az F5 színe, az F3-at sokkal jobb vételnek tartom. Olyannyira sokkal jobbnak, hogy amikor az utolsó körben megversenyeztettem a Filante SL-el, elég hamar eldőlt, hogy nálam a Pinarello F3 lesz a befutó.
Fantasztikus színek, az új Dogma F-formakultúrája és geometriája, teljes kábelintegráció, Shimano 105 Di2 szett, DT Swiss kerekek és 1,7 millió forintos akciós ár. Ez egy olyan csomag, ami nálam valószínűleg ennél magasabb áron is nyert volna, így pedig rajt-cél győzelem.
Úgyhogy, én ebben a kategóriában a Pinarello F3-at választanám!
Itt aztán van felhozatal. Ebben a kategóriában ott van az új Pinarello F7, a Wilier Filante SLR, vagy éppen a Wilier Verticale SLR. Itt azért már komolyabban gondolkodnom kellett. Megmondöm őszintén, én szerettem volna az F7-et választani (főleg, mert volt is nekem ilyen), de ha 4 millióban húzzuk meg a kategória végét és mindent figyelembe veszünk, itt nem nyerhet. Pedig, nagyon komoly karbonvázat kínál új Dogma F-formanyelvvel és geomtriával, és ugyanazzal a MOST Talon Ultra Fast integrált karbonkormánnyal, mint amely az új Dogma F-ben is szolgálatot teljesít. Shimano Ultegra Di2 szettet, s karbon kerekeket kapunk hozzá, illetve Pinarello P Zero gumikat. Nehéz volna belekötni ebbe a csomagba. S ha pusztán a Filante SLR lett volna a kihívó talán még hajlottam is volna rá, hogy az F7-nek adjam a diadalt, de mivel a Verticale SLR is – akcióban - belefér ebbe az árba, ezért most utóbbi nyert nálam.
A Wilier Verticale SLR ugyanis egy dedikált csúcsmodell, amely amellett, hogy döbbenetesen könnyű, olyan igényes műszaki megoldásokat vonultat fel, amely mellett egész egyszerűen nem lehet elmenni. Itt fontos kiemelni, hogy a Verticale SLR nem egy all around versenykategóriás országúti kerékpár, hanem egy igazi climber bike, amely még Ultegra Di2 felszereltséggel is valami brutálisan könnyű… Ahogy alapfelszereltségként kapunk hozzá egy computertartót, amely be van építve (!) a kormányszerkezetbe, és ahogy tulajdonképpen bármit kiviteleztek ezen a bribgán… nos, az valóban példaértékű.
Ultegra Di2 szettel, prémium Miche karbonkerekekkel, illetve bézs oldalfalú Vittoria Corsa G2.0 gumikkal 3,7 millió forintos akciós áron érhető el ez a kerékpár, és ennyiért ilyen szintű bringát nem igazán kapni.
Úgyhogy, én ebben a kategóriában a Wilier Verticale SLR-t választanám!
Szóval, a határ a csillagos ég. Írhattam volna azt is az árkategória megjelöléseképpen, hogy „4 millió forint felett”, de így azt hiszem, egyértelműbb a dolog. S a döntésem sem kevésbé egyértelmű. Bár tulajdonképpen minden belefér ebbe a ketegóriába, ami nagyon jó és drága, azonban a Pinarello Dogma F attól Pinarello Dogma F, hogy bármivel szembeállítva őt választanám! Az új Dogma F mindennek a csúcsa és kvintesszenciája, ami országúti kerékpározás, és azt hiszem, ezzel sem vitatkozni, sem versenyre kelni nem igazán lehet.
Úgyhogy, én ebben a kategóriában a Pinarello Dogma F-et választanám!
Én ezekben a kategóriákban ezeket a kerékpárokat választanám. Magamnak. Te pedig, lehet, hogy egyetértesz ezzel, és lehet, hogy nem. Mindenesetre, hamarosan jövök a követkő résszel, ahol a kedvenc gravel kerékpárjaimról lesz szó.
Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!