Blog - Technika

A tökéletesség metamorfózisa - Wilier 110X és 110FX

Ritkán fordul elő egy kerékpárgyártó vállalat életében, hogy egy topkategóriás prémiumtermékével megnyerje a világ legnehezebb MTB maratonjának tartott Cape Epic-et. Ennél is kevésbé valószínű, hogy ez még a kérdéses termék hivatalos bemutatója előtt megtörténjen. Ami pedig szinte a lehetetlennel egyenértékű, hogy ez a kérdéses gyártó két modelljével is sikerüljön - méghozzá egyszerre.

Márpedig, a 2004-es XCM világbajnok, Massimo Debertolis és társa Ondrej Fojtik a 2018-as Cape Epic-en, Master kategóriában pontosan ezt tették. Ami pedig, a segítségükre volt: a Wilier két vadonatúj, már a 2019-as modellévre bemutatott XCO/XCM MTB zászlóshajója, a Wilier 110X és a Wilier 110FX.


A PRÉMIUMSÁG ÚJ DEFINíCIÓJA

A Wilier 110X a Wilier Triestina cég valaha volt legkönnyebb XCO/XCM merev MTB váza. A váz M-es méretben alig haladja meg az 1 kilót. Ami a jelenleg is futó és csúcsmodellként funkcionáló, legendás Wilier 101X ismeretében nem tűnik nagy újdonságnak.

Azonban az ördög mindig a részletekben rejlik, mert bár mindösszesen 20 grammot faragtak le a Wilier 110X esetében a 101X-hez képest, de mindezt úgy tették, hogy a piac egyik legintelligensebb BOOST-szabványával látták el. A papuccsal ugyanis állítható a befogó méret a normál 142 mm és a BOOST adta 148 mm között, tehát lehet mindkettővel használni. A fejcsőnél, a kábelbemenet úgy van megoldva, hogy négy különböző – tehát az összes létező – prémium alkatrészcsalád kábelezésével kompatibilis legyen a váz, méghozzá úgy, hogy mindegyiknél a legoptimálisabban lehessen megoldani az elvezetést.

A geometriát tekintve változott a Wilier 110X a 101X-hez képest: természetesen itt is minden méretben külön megtervezett vázról beszélünk, azonban itt már csak 29”-es kerékhez tervezett verziók vannak, összességében négy: S, M, L és XL méretekben. Mivel itt nincsen már a 101X-nél megszokott XS méret (amit 27,5”-es kerékkel lehetett megvásárolni), ezért az ötféle méretre tervezett geometriát át kellett alakítani úgy, hogy négyfélére kiosztva is ugyanolyan tökéletesen működjön. A kísérlet sikeres volt – kimondhatjuk: sikerült ezt a feladatot is megoldani.

Ami azonban ennél fontosabb változás a geometriában, az egyfelől a picit magasabb fejcső, és a valamelyest (fél fokkal) laposabb fejcsőszög. Ez összességében véve egy stabilabb, de még épp olyan agilis, és tökéletesen irányítható célgépet eredményez, mint amilyen a 101X. Ha már a tömegadatokról értekezünk, a Wilier 110X SRAM XX1Eagle-el, Fox 32 SC Factory ORANGE villával és a legdrágább Miche K1 karbon kerekekkel, M-es méretben nem haladja meg a 8,97 kg-ot.

Anyaghasználatban nincs változás a Wilier 110X-nél sem, a Toray egyik legmagasabb színvonalú szuper karbonja, a T1000 UD (60TON) jelenti az alapot, amelyet a tökéletes egyensúly és a minél nagyobb volumenű tartósság, illetve menetkomfort érdekében kiegészítettek kisebb modulusú Mitsubishi és Toray szénszálas szövetekkel. Továbbra is a legjobb ZnO gyanta biztosítja a tökéletes kohéziót, illetve a földöntúli kényelemért változatlanul a S.E.I. film technológia felel.


A LEGHATÉKONYABB FÁJDALOMCSILLAPíTÁS

…természetesen, ha fully-t választunk. A 110FX a Cape Epic master kategóriájának igazi győztese, hiszen a Wilier vadonatúj top MTB-jét jóval többet használták az említett versenyen, mint a Wilier 110X-et. Anyaghasználatban és vázkarakterisztikai jellemzőkben – a ”headset stop”-ot leszámítva – a 110FX ugyanazon megoldásokra épül, mint a Wilier 110X.

Értelemszerűen egy picit eltérő geometriával és fully-verzióban, de az alapok meglepően hasonlóak mind a két kerékpárnál. Mint ahogyan a tömegadatokban érzékelhető minimális differencia is leginkább a fully kialakításból fakad: a Wilier 110FX SRAM XX1 Eagle-el, Fox 32 SC Factory ORANGE villával és Miche K1-es karbon kerekekkel szerelt változatánál 9,5 kg-nál áll meg a mérleg nyelve.

Nagy különbség az elődmodell 101FX-hez képest a teljesen átdolgozott hátsó háromszög, és itt most nem csak az első látásra is nyilvánvaló teljesen új csillapításra gondolok, hanem magára a háromszögre. A full karbon hátsó háromszöget jóval rövidebb láncvillákkal látták el a Wilier 110FX esetében, mint amilyen az elődmodell 101FX-nél volt, s újdonság a vázon belül elvezetett hátsó csillapításhoz tartozó lock-out kar is.

Narancs-túladagolás.

A Wilier két OFF-ROAD zászlóshajója teljesen más design-t kapott, mint amit eddig megszoktunk, s ez elképesztően jót is tett nekik. A Wilier 110X és 110FX alapvető színei a fekete és a narancs. De mindezt olyan csak az olaszokra jellemző jó ízléssel sikerült összehozni, hogy az valami csodálatos.


MENNYIBE KERÜL?

A Wilier 110X a legkedvezőbb árú felszereltségi változatban, full 1x12-es SRAM GX-el-el, Rock Shox SID villával és Miche 966-os kerekekkel 3 600 eurós áron kapható.

A 110FX ugyanezzel a felszereltséggel 4100 eurót kóstál.

Ezek az árak több mint kedvezőek, különösen figyelembe véve azt a tényt, hogy a Wilier 110X és 110FX esetében is a piac egyik legkönnyebb, legjobb erőelosztású, legigényesebb és legkomplexebb tudású célgépéről beszélhetünk. Már a legendás 101X-ről is számtalanszor elmondtuk, hogy a legjobbak között van a világon.

Erről a két modellről ellenben már egyáltalán nem túlzás kijelenteni, hogy nem csak, hogy minden elemében tudja azt a szintet, amit a Specialized, a Trek vagy a Scott ugyanezen célra tervezett csúcs OFF-ROAD versenykerékpárjai, de az árával és az elérhetőségével egyértelműen rájuk licitál.

Összességében véve, a Wilier 110X és 110FX is egy tökéletesen kompromisszummentes prémiumtermék, amelynek a Cape Epic győzelem után nem is lehet már más célja - minthogy a világ legjobbja legyen.

kövess minket!

Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!