A Pinarello Nytro E5 Gravel, a Nytro E7 Gravel és a Nytro E9 Gravel története következik, de azt javaslom, induljunk a kályhától – úgyis kezd hűvösre váltani az idő...
A gravel szegmens egy egészen speciális megközelítést élvez a Pinarello-nál. Ha a legendás treviso-i vállalat eddigi gravel kerékpárokhoz fűződő történetét szemléljük, néhány nagyon egyértelmű következtetést azonnal le tudunk vonni. Az egyik ilyen, hogy a Pinarello itt sem tud elszakadni élete szerelmétől: a versenyzéstől. Nekik a versenyzés olyan, mint másnak a levegő: létfontosságú, amolyan identitásképző elem, amely nélkül nem is tudják deffiniálni saját maguk szerepét a világ körforgásában.
Ennek megfelelően született meg az egyik első gravel kerékpár-testvérpár a piacon: a Grevil és a Grevil +. Ezt ők annak idején olyannyira komolyan vették – nem is ők lettek volna, ha nem így tesznek – hogy a + (Plus) verzió vázát képesek voltak az akkor a földkerekség legdrágább és értelemszerűen legjobb szénszálas szövetéből, a TorayCa T1100G 1K Dream Carbon-jából elkészíteni. Majd később rájöttek, hogy erre a felhasználásra nem csak indokolatlan ez a luxus, de nem is feltétlenül a legcélravezetőbb. Ennek megfelelően az utód Pinarello Grevil F5, Grevil F7 és Grevil F9 modelleknél már más TorayCa szöveteket használtak, amelyek bizonyítottan ideálisabbak erre a típusú terhelésre – a világ rendje pedig, helyreállt és minden újra kerek.
Persze, a misszió változatlan maradt: a lehető leggyorsabb gravel kerékpárokat elékészíteni a világ legjobb versenyzőinek. A Grevil F-széria pedig, minden előzetes várakozásnak megfelelt, beváltotta a hozzá fűzött reményeket: szóval olyan lett, mint amilyennek megálmodták.
S akkor itt kell feltennünk már megint azt a kérdést, hogy rendben, a Pinarello ilyen, de mi van azokkal, akik bár ezt a technológiai, illetve minőségbéli színvonalat és designkultúrát szeretnék maguknak megvásárolni, de egyáltalában nem akarnak versenyzni? Valószínűleg, ők is feltették maguknak ezt a kérdést, mert a végül erre adott válasz újfent csattanósra sikerült...
Igazság szerint, a Pinarello ezt a kérdést feltette magának országúti kerékpár fronton is, és ott valami szívet melengetően cizellált megoldást talált. A Pinarello X1-től a Dogma X-ig terjedő skála és annak szofisztikáltsága, illetve a Nytro E Road-sorozat remekül eltalált felosztása még azokat is meglepte, akik egyébként semmiféle kétséget nem éreztek azzal kapcsolatban, hogy az olasz császár ezt a lécet is fölényesen megugorja. A kulcs az all around megközelítés volt – és már megint nem sikerült hibázni.
Nos, de mi a helyzet a gravel divízióval? Főleg, azért lényeges ez a kérdés, mert a gravel az egyetlen, a mai napig is folyamatos növekedésben lévő kerékpáros szegmens. Ebből következően sok olyan vásárló keres magának ilyen kétkerekűt, akinek egyáltalán nincsenek versenyzői ambíciói, a legtöbb esetben erőnlét tekintetében sem tartozik a legjobbak közé, viszont élvezni szeretné a kerékpározást, és ehhez a tevékenységhez valami tényleg jó kerékpárt keres.
Erre a Pinarello újra leporolta az all around szemléletet és a már egyszer fényesen működő receptet megtöltötte elektromossággal – majd az egészet kivitte a kavicságyra és életet lehelt belé.
Magyarán, ha versenyezni szeretnél, vagy valamilyen teljesítményalapú edzés a célod, akkor neked ott van a Grevil F5, Grevil F7 és Grevil F9. Ha pedig, nem szeretnél, neked készült a Pinarello Nytro E Gravel-széria, ami még motoros rásegítést is ad a tökéletes élményt kiegészítendő.
Arról nem beszélve, hogy már megint valami olyan elképesztően, szemet gyönyörködtetően szépek lettek ezek a kerékpárok, hogy már szinte szégyellem leírni is: mások miért nem tudnak ilyet? Miért van az, hogy a Pinarello-k mindig adnak valami pluszt és nem csak minőségben, illetve technikai tartalomban, de a szemnek is? Mert ennyi pénzért azt is etetni kell, ne legyenek illúzióink! S itt bizony, megint valami émelyítő tökéletességgel tömik be a szánkat, hogy ne fájjon annyira, amikor a kasszához fáradunk...
A Pinarello Nytro E9 Gravel a széria csúcsa, a legendás olasz gyártó legjobb elektromos gravel kerékpárja. A Nytro E9 Gravel váza a TorayCa T900 UD ultra high modulus karbon szövetéből készült, amely egyszerre merev és könnyű, így tökéletesen alkalmas az ilyen típusú kerékpárok alapjául szolgálni. Vázkarakterisztikai jellemzők terén is a szokásos Pinarello DNS-jegyek jönnek szembe velünk: Fork Flap, TiCR technology, Onda villa, szupertartós olaszmenetes középrész és még sok minden más. Geometriáját tekintve egy all road/all around gravel geometriáról van szó, ahol a váz országúti gumiban 25 és 35 mm között, gravel gumiban 32 és 50 mm között, illetve ha valaki 650B MTB gumikkal használná, 2,1”-ig képes fogadni. Felszereltség tekintetében a SRAM Red AXS XPLR gravel csúcsszettjét kapjuk a Nytro E9 Gravel-hez és mindez a Princeton Grit 4540 DB kerekeivel van megspékelve.
A Pinarello Nytro E7 Gravel vázát tekintve – a színét leszámítva – teljesen megegyezik a Nytro E9 Gravel-el, tehát az ő esetében is a TorayCa T900 UD ultra high modulus karbon szövetével találkozhatunk, amely egyszerre merev és könnyű, így tökéletesen alkalmas az ilyen típusú kerékpárok alapjául szolgálni. Vázkarakterisztikai jellemzők terén itt is ugyanazok a szokásos Pinarello DNS-jegyek jönnek szembe velünk: Fork Flap, TiCR technology, Onda villa, szupertartós olaszmenetes középrész és még sok minden más. Geometriáját tekintve egy all road/all around gravel geometriáról van szó, ahol a váz országúti gumiban 25 és 35 mm között, gravel gumiban 32 és 50 mm között, illetve ha valaki 650B MTB gumikkal használná, 2,1”-ig képes fogadni. Felszereltségben van az igazi differencia az Nytro E7 Gravel és Nytro E9 Gravel között, ugyanis előbbi esetében a SRAM Force AXS XPLR szettjét és a Fulcrum Rapid Red 500-as kerekeit kapjuk a csomagban.
A Pinarello Nytro E5 Gravel a legkisebb fivér. A legkedvezőbb árú Nytro E Gravel kerékpárja az olasz luxusgyártónak. A Nytro E5 Gravel váza a TorayCa T700 UD high modulus karbon szövetéből készült, amely egyszerre merev és kényelmes, így tökéletesen alkalmas az ilyen típusú kerékpárok alapanyagának. Vázkarakterisztikai jellemzők terén is a szokásos Pinarello DNS-jegyek jönnek szembe velünk: Fork Flap, TiCR technology, Onda villa, szupertartós olaszmenetes középrész és még sok minden más. Geometriáját tekintve egy all road/all around gravel geometriáról van szó, ahol a váz országúti gumiban 25 és 35 mm között, gravel gumiban 32 és 50 mm között, illetve ha valaki 650B MTB gumikkal használná, 2,1”-ig képes fogadni. Ha a felszereltséget nézzük, a Nytro E5 Gravel-hez SRAM Rival AXS XPLR elektromos szettet és Fulcrum Rapid Red 900 DB kerekeket kapunk.
A teljes Pinarello Nytro E Gravel sorozat a TQ-HPR50 Drive Unit vadonatúj rendszerét használja, amely mindösszesen 1850 grammot nyom a mérlegen. Ez a legcsendesebb középmotor a világon, amely kompakt méretével és letisztult kialakításával, valamint a versenytársaknál sokkal (!) könnyebb súlyával is lenyűgözött bennünket. A biomechanikai előnyökről nem is beszélve. A Q-faktor - vagyis a hajtókarok forgássíkjai közötti távolság - hasonló a hagyományos kerékpárokon lévő Shimano GRX hajtókaron lévő távolsághoz. A TQ-HPR50 Drive Unit motor 300 W-al tud segíteni, a forgatónyomaték 50 Nm, az akkumulátor-kapacitás pedig, 360 Wh. Mindez egy ennyire könnyű pedelec kerékpárhoz több, mint elég, amely könnyűséghez és nagyfokú használhatósághoz éppenséggel a szóban forgó motor is nagyban hozzájárul.
A Pinarello Nytro E Gravel divíziója fantasztikusan sikerült, így nem is nagyon kell ezt ecsetelni a továbbiakban. Rettenetesen magas színvonalú, technológiai tartalmát, minőségét tekintve a legeslegjobbak közé tartozó, megjelenésében pedig, egész egyszerűen páratlan társat kapunk a Nytro E Gravel sorozat valamely tagjának megvásárlásával. Pisztáciás croissant-t kavicságyon szervírozva. Nagyon szeretjük.
Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!