Valahogy éreztem, hogy a Pinarello F3 lesz az egyik első modell, amit le fogunk tesztelni a legendás olasz gyártó 2026-os modellpalettájáról. Persze, ehhez nem kellett különösebb jóstehetség, tekintve, hogy minden harmadik vásárló megkérdezte tőlem, hogy erről a modellről mikor lesz végre teszt? Én mindig azt válaszoltam erre, hogy ott van az összes létező információ róla az oldalon, illetve van részletes bemutatócikkünk is. Jó-jó, de a tesztcikk mikor jön? Nos, ennek is eljött az ideje.
Sajnos az Achilles-szakadásom, illetve permanensen sűrűsödő munkaügyi elfoglaltságaim okán egy kissé elmaradtam a 2026-os kerékpártesztekkel mostanában, de ha már itt a tél (…), igykeszem ezt a tőlem telhető leggyorsabban pótolni.
Részletesen nem mennék bele a modell alapvető princípiumainak leltározásába, tekintve, hogy ITT már ezt megtettem, de azért néhány fontos elemet ismételjünk át, hátha valaki még nem tudja fejből…
A Pinarello F3 az olasz manufaktúra versenyzésre szánt országúti kerékpár-portfóliójának nagyjából a közepén helyezkedik el. Az F1 egy külön platform, az F7 és F9 ugyanaz, csak a szett a különbség közöttük. Az F3 és az F5 pedig, úgyszintén megyegyezik, mindössze annyi a differencia, hogy az F3 alumínium, míg az F5 karbon kerekekkel van szerelve. Nos, hozzánk egy F3 érkezett.
Az F3 már a legújabb Dogma F formanyelvét és műszaki tartalmát követi. Ez azt jelenti, először is, hogy ő is rendelkezik az alapvető Pinarello-jegyekkel, mint aszimmetrikus vázkialakítás, Fork Flap, konkáv alsócső és Onda villa. A geometriája rendkívüli módon hasonlít a második generációs Dogma F-éhez, ellenben az F3 9-féle méretben kapható. Itt is van már Aero Keel, a Bolide F TT ihlette hátsó háromszög, illetve második generációs Dogma F-formanyelv.
A Pinarello F3 a TorayCa T700 UD high modulus karbon szövetéből készült, amit nagyon szeretünk, mivel egy kifejezetten jó egyensúlyt kínál a merevség és a komfort között.
Felszereltség tekinetében a Shimano 105 Di2 2x12-es elektromos szettje jár a kerékpárhoz, illetve a DT Swiss A1800 30 DB Spline kerekei. Kokpit terén egy újdonság került az F3-ra, ezek a MOST Claw-sorozatába tartozó alkatrészek igazán csinosak lettek, de ami a legfőbb előnye az elődjéhez képest, hogy a szerelőknek ezt már valamelyest könnyebb összeszerelni. Állítólag. Azért örülünk így is.
Jajj, nagyon szép ez a kerékpár! Alabaster White Shiny színben érkezett hozzánk az F3, és első ránézésre annyira hasonlít a Crystal White elnevezésű festéssel rendelkező Dogma F-re, hogy az üzletben kétszer is összekevertem őket a napokban. Ez, persze, jó hír, hiszen kinek nem hízeleg, ha egy Dogma F-hez hasonlítják? A festésnek pedig - ahogy Márta szokta mondani – húsa van. Hihetetlenül igényes a felületkezelés, de ezt is várjuk egy Pinarello-tól!
Szóval, nagyon szép, de ez nem egy túlzottan meglepő fejlemény, legyünk őszinték!
Én egy 545-ös méretet kaptam (a Dogma F-ből hagyományosan 540-est használok a 178 cm-es magasságomhoz), és mivel volt már egy 545-ös F7-em (erről itt írtam tesztet már), így ismerős volt a méret, így nem kellett túl sokat barátkoznunk egymással. Az egyetlen dolog, amit azonnal ki kellett cserélnem, az a kormányszár volt, 110 mm-es hosszúságú érkezett és én 100 mm-est használok. Sajnos, az átszerelénél az a tapasztalat, hogy semmivel sem lett egyszerűbb az átszerelés, de ez legyen a mi problémánk… A kormány 440 mm széles volt (alul mérve széltől-szélig), amely pont megfelelő volt. Természetesen, felül, a fékváltókaroknál jóval keskenyebb az egész, azonban ezt az új kormányoknál már megszokhattuk.
A gumiköpenyek a Pinarello saját márkás MOST termékei voltak 30 mm-es szélességben, egyébként, ezek a gumik a Vittoria gyárában készülnek, de egyedi fejlesztésről van szó – tehát, nem Vittoria gumikról! Na, nézzük!
Azt hiszem, értem, mit akartak ezzel a kerékpárral! Ahogy felültem rá, egy sor ismerős érzés kerített hatalmába. Olyan jellegzetesen Pinarello. Fantasztikusan kanyarodik, hihetetlnül kezes és reszponzív. Rögtön érződik rajta, hogy a Pinarello F3-at teljesítményorientált felhasználásra szánta a legendás olasz luxusgyártó. Az F3 ugyanis, gyors. Felülsz rá, és mindenféle átmenet nélkül megélénkül és egy szobában simogatandó műtárgyból hirtelen egy vadállat lesz. Annyira jól megy ez a bringa, hogy még a balasetem utáni lábadozás okán korlátozott kondícióm ellenére is éreztem, hogy bizony, az F3-al nagyon gyorsan lehet menni.
Ami igazi Dogma F-es karakterjegy, hogy minden terepviszony közepette borzasztóan hatékony. Felfelé, lefelé, és – természetesen – síkon is. Értelemszerűen, nem ildomos őt egy Dogma F-hez hasonlítani, hiszen egészen más árfekvést képviselnek, de annyit azért még a Dogmával szemben is meg kell jegyeznem, hogy ez a kerékpár kiválóan megállja a helyét, még ha amaz nyilván még az F3-nál is érezhetően jobb – ennyi pénzért egy igazi főnyeremény ez a kerékpár! Sima, krémes és közben hihetetlenül hatékony, ráadásul abszolút Pinarello minden pillanatban!
A Shimano 105 Di2 szettnek a nagyszerűségén mindig el kell képednem, nem volt ez másként most sem. Azt hiszem, jelen pillanatban ez az egyik legjobb ár/érték arányú elektromos alkatrészcsalád a piacon és – ami rendkívül pozitív - a kokpit is abszolút illik az F3 alapkarakteréhez. A MOST gumik meglepően jók voltak, nyilván egy új fejlesztésről van szó, és egy út alapján olyan nagyon mélyremenő következtetéseket egy gumival kapcsolatban nehézkes volna levonni - de ezúttal jól vizsgázott.
A XVI. kerület és Csömör dombjain kiválóan visekedett a kis Dogma, és a Margit-szigeten sem vallott szégyent, nagyon jól gyorsult és kanyarodni vele pedig, egy igazi vallásos élmény…
Az F3 nem okozott valódi meglepetést, fantasztikus minden elemében – én nagyon szerettem. Semmi olyat nem találtam benne, amiért ne ezt a kerékpárt választanám ebben az árszegmensben, viszont minden olyannal rendelkezik, amiért igen!
Én azt hiszem, hogy aki nagyjából 1,5 és 2 millió forint között keres magának egy minden értelemben teljesítményorientált országúti kerékpárt, és mindehhez a földkerekség legnagyobb presztizsével és versenykultúrájával rendelkező gyártóját is szeretné bezsákolni, annak jelen pillanatban nem létezik ideálisabb választás az új Pinarello F3-nál.

Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!