Blog - Pinarello tesztek

BÉBI DOGMA AKCIÓBAN – PINARELLO F1 TESZT

Komolyan mondom, nagyon vártam már ezt a találkozást. A „mit tudhat egy ready to race Pinarello országúti kerékpár belépő kategóriában” kérdés mindig is rendkívül érdekfeszítő számomra. S hát, a Pinarello F1 késve érkezett, és még nem volt alkalmam személyesen kipróbálni – végre, ez is megváltozott!

S mivel az endurance országúti kerékpár kategóriában ugyanez a szint (Pinarello X1) lenyűgöző volt, ezért különösképpen vártam már a ready to race verziót – és lőn.

TÉNYLEG CSAK NÉHÁNY DOLOG ELŐZETESEN…

Részletesen most sem mennék bele a modell alapvető princípiumainak leltározásába, tekintve, hogy ITT már ezt megtettem, de azért néhány fontos elemet ismételjünk át, hátha valaki még nem tudja fejből…

A Pinarello F1 az olasz manufaktúra ready to race országúti kerékpár-portfóliójának tulajdonképpen a belépője. Az F1 valahol egy külön platform, hiszen míg a Pinarello F3, F5, F7 és F9 a második generációs Dogma F formanyelvét, design-kultúráját és műszaki tartalmát viszik tovább különböző megfizethetőbb köntösökbe bújtatva, addig az F1 deklaráltan az első generációs Dogma F hagyományaira építkezik. 

Az F1 tehát, egy az egyben az első generációs Dogma F formanyelvét, illetve műszaki tartalmát követi. Ez azt jelenti, először is, hogy ő is rendelkezik az alapvető Pinarello-jegyekkel, mint aszimmetrikus vázkialakítás, Fork Flap, aszimmetrikus vázkialakítás, konkáv alsócső és Onda villa. A geometriája is ehhez igazodik, méghozzá egyedülálló módon, 9-féle méretben érhető el.

A Pinarello F1 a TorayCa T600 UD high modulus karbon szövetéből készült, amely a komfortra, illetve a menetkényelemre van kihegyezve. Felszereltség tekinetében a Shimano 105 2x12-es mechnaikus szettje jár a kerékpárhoz, illetve a Shimano RS171-es kerekei. Kokpit terén itt is megvalósul a teljes kábelintegráció (TiCR Technology), méghozzá – még ezen a szinten is – a teljes egészében házon belül készült MOST kiegészítők segítségével.

ELSŐ IMPRESSZIÓK

Kifejezetten örülök, hogy a Ferrari-vörös verziót kaptam tesztelésre (Formula Red), mert ebben a színben tetszik a legjobban az F1. Nyilván, mindenkinek mások a preferenciái, de én ebben a színben érzem a leginkább ezt a mindenen átütő pinarelloságot. Meg kell mondjam, gyönyörű ez a kerékpár, és még ezen a szinten is tökéletesen átjön, hogy mire is tervezték pontosan. Hihetetlenül igényes az F1 mindenféle szempontból, a felületkezelés pedig, szintúgy jellegzetesen Pinarello – ahogyan Márta szokta mondani: húsa van a festésnek.

Egy 545-ös méretet kaptam az F1-ből tesztelésre (a Dogma F-ből hagyományosan 540-est használok a 178 cm-es magasságomhoz), és mivel volt már egy 545-ös F7-em (erről itt írtam tesztet már), így ismerős volt a méret, tehát nem kellett túl sokat barátkoznunk egymással. Az egyetlen dolog, amit azonnal ki kellett cserélnem, az a kormányszár volt - ugyanis az F3-hoz hasonlóan - 110 mm-es hosszúságú érkezett és én 100 mm-est használok. A kormány 440 mm széles volt (alul mérve széltől-szélig), amely pont megfelelő volt. Természetesen, felül, a fékváltókaroknál jóval keskenyebb az egész, azonban ezt az új kormányoknál már megszokhattuk.

A gumiköpenyek Pirelli P7-esek voltak, őket is már régóta ismerjük, nem tartogattak emmiféle meglepetést…

MENET KÖZBEN

Habár, a Pinarello F1 egy ready to race országúti kerékpárként van aposztrofálva, azonban már a teszt elején kiderült, hogy egy picit másról van szó. Habár a geometriája az első generációs Dogma F-éhez hasonlít kísértetiesen, de az anyaghasználat és kokpit egy picit másra predesztinálja az F1-et. Ugyanis, ez a kerékpár kényelmes. Kifejezetten komfortos. A versenyzős geometria mellett kiválóan elnyeli az út felöl jövő rezgéseket, és azt kell gondlnom, hogy ez elsősorban a T600-as karbonszövet érdeme. 

Ennek megfelelően ez a kerékpár egy inkább all around felhasználást támogat. Ezzel nem azt akarom mondani, hogy nem lehet jó versenyzésre (de), azonban ennél szélesebb körben is jó választás lehet. Kifejezetten alkamas élménykerékpározásra, hétvégi edzésekre barátokkal, Balaton-kerülésre és minden olyanra, amivel kapcsolatban nem a Pinarello F-széria jutna eszünkbe először.

Mászáskor ügyes, agilis, a kanyarodása és úgy általában véve a viselkedése jellegzetesen, letagadhatatlanul Pinarello. lefelé stabil, és síkon is abszolút jó választás. Hozzátenném, azt, hogy mennyire jó a Pinarello F1, akkor érezzük, ha egy picit rosszabb útburkolatra tévedünk, mert ott is hozza az előbbiekben leírtakat. Fantasztikus. Szentendre, illetve a Pilis-hegység közvetlen közelsége sem hozta zavarba. Nem tudnám azt mondani, hogy valahol hibádzott a koncepció.

Felszereltség tekintetében nincs nagy meglepetés, ellenben. A Shimano mechanikus 105-ös szettje tökéletesen működik, nem is csoda, hiszen jelen pillanatban ez a legjobb mechanikus hajtáslánca a japán óriásnak. Az RS171 kerekek és a Pirelli gumik is tették a dolgukat, azt hozták, amit várni lehetett tőlük előzetesen.

REZÜMÉ

A Pinarello F1 egy igazi all arounder országúti. Kiváló mászáshoz, síkon, és rossz utakon sem jön zavarba. Verszatilitása zavarba ejtő, tulajdonképpen bármilyen országúti felhasználásra alkalmas valamilyen mértékben. Azt gondolom, ez a kerékpár egy ideális belépő a Pinarello országútik világába, s aki még kényelmesebbet szeretne, annak ugyanennyiért ott van az X1.

Ha már itt tartunk: én az F1-et választanám. Tetszett.

kövess minket!

Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!