Blog - Technika

Endurance Ferrari - rakéta üzemmódban

Ha meghalljuk azt a szót, hogy Dogma, valószínűleg szinte mindenkinek a legmagasabb szintű versenyzésre kihegyezett Pinarello versenykerékpár jut eszébe. Az a kerékpár, amely mindig – hol egy orr, hogy egy utcahossznyival – a komplett kerékpárgyártás előtt van, és amely minden elemében egy etalon mindenki számára. Persze, már a Dogma F is a merevség, kezelhetőség, kis tömeg, aerodinamika, komfort és tartósság szent hexagonjának a bűvöletében készül, azonban akkor is egy Forma1-es Ferrari versenyparipáról beszélünk, amely értelemszerűen minden elemében a legmagasabb szintű teljesítménynek van alárendelve.

Ebből következett az ötlet, hogy mi volna, ha terveznénk egy olyan országúti kerékpárt, amely tulajdonképpen minden olyan technológiával rendelkezik, amellyel a Dogma F, de mindeközben kényelmes? Sőt, mi lenne akkor, ha még verszatilitásában is úttörő kerékpár készülne, és akár még gravel versenyzésre is alkalmas volna?

Egyszóval: régóta várta a világ a komfort-Dogmát – és most végre itt van, megjelent a Pinarello Dogma X.



MI EZ TULAJDONKÉPPEN?

A Pinarello Dogma X egy csúcskategóriás karbon vázas all around országúti kerékpár, amelynek minőségénél már csak sokoldalúsága elképesztőbb. Ha ránézünk a geometria táblázatra, láthatjuk, hogy nem egy klasszikus endurance országúti kerékpárral van dolgunk, hanem egy attól valamelyest eltérő dologgal. Ez a geometria valahol a klasszikus endurance és a ready to race között van kétharmad úton – közelebb az endurance-hoz. A Dogma F-hez hasonlóan itt is 11-féle méret közül választhatunk, hiszen a Pinarello évtizedek óta deklarálja, hogy nem hisz a „pólóméretezésben”, amely ugye, a hatféle méretlehetőséget takarja, amennyit a legtöbb gyártó kínál ebben a szegmensben.  

Ha rátekintünk a csőhosszokra, a villaszögre, illetve a reach és a stack adatokra, valami azonnal feltűnik – mégpedig, hogy ennek a kerékpárnak nagyon gyorsnak kéne lennie. S mit tesz Isten, az is. A mutatvány lényege, hogy úgy Pinarello úgy igyekezett egy a Dogma F-hez képest jelentősen komfortosabb üléspozíciót eredményező geometriát megalkotni, hogy közben a kerékpár változatlanul bitang gyors maradjon. Mit is mondhatnánk erre? Már megint sikerült. 

Arról nem beszélve, hogy a váz akár 35 mm-es gumi fogadására is képes, így a további komfort sem képezi vita tárgyát. 

S van itt még egy nagyon fontos tény, miszerint a Dogma X, akár gravel gumi fogadására, és akár gravel versenyzésre is kiválóan alkalmas. Persze, arra is épp ezen a szinten, mint ahogyan országúton teljesít. Így az a jó hír, hogy egy kerékpár megvásárlásával, rögtön kettőt is kapunk.

Alapvetően, az egyensúlyra való törekvés mindenhatósága jellemzi ezt a Pinarello-t is, akár csak a Dogma F-et, azonban a Dogma X-nél ezt a kérdést egy teljességgel másik oldalról közelítették meg. Következésképpen, mondhatjuk: egyszerre komfortos, merev, nagyon könnyű - és hihetetlenül gyors is lett.

Összességében véve, a Dogma X egy endurance országúti, egy versenykerékpár és egy gravel kerékpár egyszerre, így nem túlzás azt állítani, hogy egy high end multifunkcionállis all around kerékpárról van szó. 


A MINDENHATÓ TECHNOLÓGIA

A Pinarello Dogma X váz – a Dogma F-hez hasonlóan - a ToryaCa T1100G1K Dream Carbon-jából készült Nanoalloy Technológiával, amely a cikk megírásának pillanatában is a világ legdrágább szénszálas szövete. A fundamentumok is természetesen, állnak: aszimmetrikus vázkialakítás, Dogma all around-geometria, konkáv alsócső, X-Stays System, TiCR Technology, Onda villa, Fork Flap, Flatback Profile és szupertartós olasz menetes középrész.


De ha már fundamentumok, beszéljünk az X-Stays System-ről!

A X-Stays System tulajdonképpen a Dogma X identitás-védjegye. Egy a támvillák felső találkozásánál lévő funkcionális X-alakú alkotmányról beszélünk. Ennek az a lényege, hogy elnyeli az út felől jövő rezgéseket, de mindeközben oldalirányban mit sem veszít a kerékpár a merevségéből, így a hajtáshatékonyság nem sérül. 

A kormány – a Dogma F-hez hasonlóan – a MOST Talon Ultra Light szuperintelligens integrált karbonkormánya, a nyeregcső pedig egy külön ebbe a modellbe készült, szintúgy TorayCa T1100G1K karbonszövet felhasználásával.

A Dogma X a Pinarello X-sorozatának a csúcsmodellje, amely nem csak az összes többi fölé magasodik, de minden elemében egy exkluzív luxustermék, épp oly totálisan fényűző, mint a Dogma F – csak egy kicsit más megközelítésben.



ÁRAK ÉS KONKLÚZIÓ

A Pinarello Dogma X Dura Ace Di2 2x12 szettel és Princeton Peak 4550 exkluzív karbon kerekekkel nagyságrendileg 14 000 eurótól indul, amely bár nem kevés, de ahhoz képest, hogy mennyire kiemelkedő minőséget képvisel tulajdonképpen bármely piaci konkurenséhez viszonyítva, és hogy egy mennyire sokoldalúan használható kerékpárról beszélhetünk, én azt gondolom, jelen pillanatban ez egy teljességgel reális ár érte. 

Összességében véve ennek a vásárlóközönségnek ez egy kiemelkedően kedvelt célpontja lehet, amelyben egyszerre kapjuk meg a mindenen túlmutató minőséget, a sokoldalúságot, a szívdöglesztő külsőt – és nem utolsósorban a világelső presztizst is.

kövess minket!

Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!