Blog - Pinarello tesztek

KOMFORTOS ETALON A KÖZÉPKATEGÓRIÁBAN – PINARELLO X3 TESZT

Mindig, ha endurance országútit tesztelek, kényszeresen elmondom, hogy ez nem az én világom. Tudom, hogy rendkívül népszerű ez a kategória és azt is tudom, hogy sokaknak valóban ez a jó választás, de attól, én még nagyon nehezen venném rá magam, hogy ebből a szegmensből válasszak országúti kerékpárt.

Aztán, mindig rá kell jönnöm, hogy ez abszolút nem fontos szempont. Az, hogy én személy szerint milyen preferenciákkal rendelkezem, valószínűleg rajtam, és néhány hozzám közelebb álló egyénen kívül nem sok mindenkit befolyásol, és ez így is van rendjén. Hiszen nem nekem, hanem magának választ kerékpárt az illető, és nem én fogok a kasszánál fizetni érte, hanem ő.

Innentől kezdve pedig, az embernek egy ilyen teszt során meg kell próbálnia magát a másik ember helyébe képzelnie, és ennek megfelelő ítéletet hoznia a végén. Ahogy eddig, most is így tettem, és a végeredmény önmagáért beszél, azt hiszem.

ÚJABB ELMARADHATATLAN BEVEZETÉS

Ha ez F3 tesztnél nem hagytam ki, akkor most sem teszem.

Részletesen most sem mennék bele a modell alapvető princípiumainak leltározásába, tekintve, hogy ITT már ezt megtettem, de azért néhány fontos elemet ismételjünk át, hátha valaki még nem tudja fejből…

A Pinarello X3 az olasz manufaktúra endurance országúti kerékpár-portfóliójának nagyjából a közepén helyezkedik el. Az X1 egy külön platform, az X7 és X9 ugyanaz, csak a szett a különbség közöttük. Az X3 és az X5 pedig, úgyszintén megyegyezik, mindössze annyi a differencia, hogy az X3 alumínium, míg az X5 karbon kerekekkel van szerelve. Nos, hozzánk egy X3 érkezett. 

Az X3 tehát, már egy az egyben a Pinarello X5 formanyelvét, anyaghasználatát, illetve műszaki tartalmát követi. Ez azt jelenti, először is, hogy ő is rendelkezik az alapvető Pinarello-jegyekkel, mint aszimmetrikus vázkialakítás, Fork Flap, X-Stays és Onda villa. A geometriája egy igazi, klasszikus olasz endurance méretezést takar, amely még meg van spékelve azzal, hogy mindösszesen 9-féle (!) méretben kapható!

A Pinarello X3 a TorayCa T700 UD high modulus karbon szövetéből készült, amit nagyon szeretünk, mivel egy kifejezetten jó egyensúlyt kínál a merevség és a komfort között.

Felszereltség tekinetében a Shimano 105 Di2 2x12-es elektromos szettje jár a kerékpárhoz, illetve a DT Swiss A1800 30 DB Spline kerekei. Kokpit terén egy újdonság került az X3-ra, ezek a MOST Claw-sorozatába tartozó alkatrészek igazán csinosak lettek, de ami a legfőbb előnye az elődjéhez képest, hogy a szerelőknek ezt már valamelyest könnyebb összeszerelni. Állítólag. Azért örülünk így is.

LE PRIME IMPRESSIONI 

Most is leírhatnám, hogy az X3 nagyon szép, de azt hiszem, egy Pinarello esetében ez alapértelmezett, így nem szükséges folyton kiemelni… de OK, legyen: a kerékpár szép. Impulse Grey Matt színben érkezett hozzánk az X3. Megmondom őszintén, nekem a másik (Victoria Blue Matt) színvariáció közelebb áll az ízlésemhez, de ez legyen mindenkinek a személyes preferenciája – alapvetően mind a két szín jól néz ki, mindenki eldöntheti, neki melyik tetszik jobban. Rendkívül igényes a felületkezelés, de ezt is várjuk egy Pinarello-tól, nincs ebben meglepetés, tehát! 

Egy 545-ös méretet kaptam (a Dogma F-ből hagyományosan 540-est használok a 178 cm-es magasságomhoz), és mivel volt már egy 545-ös F7-em (erről itt írtam tesztet már), így ismerős volt a méret, tehát nem kellett túl sokat barátkoznunk egymással. Az egyetlen dolog, amit azonnal ki kellett cserélnem, az a kormányszár volt - ugyanis az F3-hoz hasonlóan - 110 mm-es hosszúságú érkezett és én 100 mm-est használok. A kormány 440 mm széles volt (alul mérve széltől-szélig), amely pont megfelelő volt. Természetesen, felül, a fékváltókaroknál jóval keskenyebb az egész, azonban ezt az új kormányoknál már megszokhattuk.

A gumik a Pinarello saját márkás MOST termékei voltak 32 mm-es szélességben, egyébként, ezek a gumik a Vittoria gyárában készülnek, de egyedi fejlesztésről van szó – tehát, nem Vittoria gumikról! 

A TESZT 

Az X5 és az X1 – illetve korábban a Dogma X – próbája után nem mondhatnám, hogy az X3 hatalmas meglepetéseket tartogatott. Ismerős volt minden rezdülése, és ez egy ilyen kerékpár esetében nagyon jó hír. 

A geometriáját tekintve az X1-nél egy kicsit sportosabbnak érződik az X3 menet közben is. Lefelé és felfelé ez mindenképp előnynek tekinthető – síkon hasonlóan viselkedett a kistestvérhez viszonyítva. Egyébként, amit a legjobban szerettem ebben a kerékpárban, hogy nem volt lomha. Tehát, nagyon reszponzív és agilis volt a deklarált kényelmességével együtt is. Gyönyörűen tapadt bele a kanyarokba, és a Pinarello-kra jellemző extra fordulékonyságot is nagyszerűen hozta az X3. S emellett persze, ki kell emelni, hogy rosszabb utakon is hozta mindezt, és azért a Budapest-Gödöllő útvonalon akad néhány ebből a szempontból problémásabb útszakasz...

Az iméntiekből is jól látszik, hogy ez egy igazi all around bringa: ha van erő az ember lábában, ezzel bitang gyorsan lehert közlekedni, de emellett jóval több komfortot kínál, mint egy teljesítményorientált felhasználásra készült országúti.

Itt is elmondom: A Shimano 105 Di2 szettnek a nagyszerűségén mindig el kell képednem, nem volt ez másként az X3 teszt közben sem. Azt hiszem, jelen pillanatban ez az egyik legjobb ár/érték arányú elektromos alkatrészcsalád a piacon és – ami rendkívül pozitív - a kokpit is abszolút illik az X3 alapkarakteréhez. A MOST gumik meglepően jók voltak, nyilván egy új fejlesztésről van szó, és egy út alapján olyan nagyon mélyremenő következtetéseket egy gumival kapcsolatban nehézkes volna levonni - de ezúttal is jól vizsgázott.

VERDIKT 

Az X3 nem okozott valódi meglepetést, egy igazi klasszikus, olasz endurance geometriával rendelkező endurance országúti kerékpár all around jegyekkel. Gyors, agilis – és mellette nagyon kényelmes. A minőség és design pedig, adott, hiszen egy Pinarello-rólvan szó. 

Semmi olyat nem találtam benne, tehát, amiért ne ezt a kerékpárt választanám ebben az árszegmensben, erre a felhasználási területre. 

Én azt hiszem, hogy aki nagyjából 1,5 és 2 millió forint között keres magának high end minőségű endurance országúti kerékpárt, és mindehhez a földkerekség legnagyobb presztizsével és versenykultúrájával rendelkező gyártóját is szeretné behúzni, annak jelen pillanatban az egyik legideálisabb választás az új Pinarello X3.

kövess minket!

Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!