Blog - Technika

AZ ENDURANCE KÖZÉPKATEGÓRIA ETALONJA – PINARELLO X5 TESZT

 

A Pinarello endurance divíziójáról már hosszasabban írtunk ITT és ITT, sőt a belépő modellnek szánt X1-ről már írtunk tesztet és összehasoníltó tesztet is, sőt kipróbáltuk a Dogma X-et is! Ennek megfelelően, épp ideje volt letesztelni egy hamisítatlan középkategóriás X-modellt is a legendás olasz gyártó háza tájáról.

A Pinarello X5 az igazi prémium középkategória. A még sokak számára elérhető ársávban kínálja a létező legmagasabb szintű minőséget, tehát olasz luxusminőséget kínál, elérhető áron - a legigényesebb vásárlóközönség számára. Az értékelés, és maga a teszt is ennek a jegyében született, hiszen egy ennyire sokak érdeklődésére számot tartó modell mindig másként esik a latba nálunk, mint egy kevesebbek számára elérhető darab, amelyre bár mindenki kiváncsi - azonban csak keveseknek adatik meg a birtoklás öröme.

A Pinarello X5-öt 545-ös méretben kaptam kézhez XOLO BLACK színben, amely tulajdonképpen egy szatén zárólakkot jelent feket alappal, illetve ezüst-tükörkróm feliratokkal. Különös, hogy már sok ilyen kerékpárt láttam az üzletben, de csak most, hogy teszteltem, néztem meg tüzetesebben milyen is. Hát, nagyon szép meg kell, hogy mondjam! Rendkívül ízléses ez a kombináció, s még akkor is így gondolom ezt, ha a fekete és a matt nem feltétlenül az én színvilág, és hát mi sem bizonyítjajobban, hogy nincs rossz szín, csak rosszul eltalált kompozíció – nos, ez egy telitalálat, kár is volna tagadni.

Ennek a kerékpőárnak az alapkoncepciója tulajdonképpen a gyors endurance országúti. Valahogy az volt az érzésem, hogy ugyanazt a kérdést próbála megfogni, mint az F5, csak míg ez utóbbi a sebesség és a gyorsaság oldaláról, addig az X5 a kényelmet helyezi fókuszba. Tulajdonképpen, kettőjük között ez adja a lényegi különbséget.

Egyébként, ha már itt tartunk, támadt is egy ötletem egy F5-X5 összehasonlító tesztet illetően...


ELSŐ IMPRESSZIÓK

Míg az F5-öt a Balaton északi partján teszteltem nyári körülmények között, addig az X5-öt (az X1-hez hasonlóan) a Pilis nem túl kiemelkedő minőségű útjain sikerült kipróbálnom – ráadásul télen. Előrebocsátom: hihetetlen, de talán az összes komfortos Pinarello országúti közül ez tetszett a legjobban. Pedig, mentem a Dogma X-el, az X1-el és az X3-al is korábban. Ennek az elsődleges oka, minden bizonnyal a kiegyensúlyozottság. Ugyanis, ez a bringa tényleg gyors, miközben valóban kényelmes. Nem versenyzésre való, az már ránézésre is lerí róla, rá sem kell ülni ennek a megállaptásnak a megtételéhez, de maga a teszt is pontosan ugyanezt támasztja alá.

A TorayCa T700 UD high modulus carbon szövete márrégi ismerős, és nekem személy szerint az egyik kedvencem, és komolyan azt gondolom, hogy ebben a kategóriában ennél ideálisabbat találni keresve sem lehetne. Ugyanis, ez a szövet úgy komfortos, hogy közben a magunkból kipréselt hajtásenergia zöme az aszfaltra zúdul, magyarán nem vész el. Nem tészta, nem nyeklik, de ezeken a rettenetes pilisi utakon is kiváló komfortot kínál – úgy, hogy közben haladunk is. Teljesen meg voltam vele elégedve. A geometriája kifejezetten jó. Az X1 még ennél is kényelmesebb, viszont az valamivel nehezebb és ennyire nem gyors, mint az X5. Arról nem beszélve, hogy az X5 hátulján már megtaláljuk az X-Stays System-et, amely valódi rezgéscsillapítást kínál kompromisszumok nélkül, ha nem is olyan földöntúli intelligenciával, mint ahogyan azt a Dogma X esetében tapasztalhatjuk – itt tenném hozzá, hogy amannak az ára földöntúli az X5 viszonylatában, hiszen hősünk kétmillió forint alatt kapható jelen pillanatban, míg a Dogma X hatmillió forint felett…

Felfelé kifejezetten jól mászik – ha nem is olyan álomszerűen, mint az F5/F7, nem beszélve a Dogma F-ről. Lefelé stabil, síkon pedig, állítom, hogy a leggyorsabb endurance bringa ebben az árszegmensben - tulajdonképpen minden közül, amihez valaha szerencsém volt eddig.     

 

FELSZERELTSÉG 

Erről ugyanazt tudom mondani, mint az F5 esetében – hiszen ugyanaz tulajdonképpen van rajta. A Shimano 105 Di2 2x12-es szettjével nem kellett bemutatkoznunk egymásnak, mert sokszor teszteltem már. S egy nagyon jól működő, kiváló ár/érték arányú és minden funkcióját stabilan tudó alkatrészcsaládról van szó. A váltásteljesítmény tökéletes, én megmondom őszintén, nem tudnám megkülönböztetni egy Ultegra Di2-tól, ha bekötnék a szememet. A fékteljesítmény szintén nagyon jó, bár ott talán már az Ultegra Di2/Dura Ace Di2 rendszerek egy leheletnyivel jobbak - fékerőben mindenképp. Persze, ez utóbbi csak akkor jön ki, ha egymás után próbáljuk ki a két platformot. 

A DT Swiss A1800 30DB Spline alumínium kerekek szintúgy jól teljesítettek, nem éreztem ridegnek őket, elég jó csapágyazással és pont annyira magasított kialakítással rendelkeznek, amit én szeretek, és ami illiek egyilyen karakterű kerékpárhoz, mint az X5.

A kokpit már ismerős volt, hiszen a Prince-emen, illetve az F5-ön is ugyanezt használtam annak idején, bár a kezelőszervek hosszai nem azok voltak, amikhez n hozzászoktam már, de ez nem igazán akadályozott meg az önfeledt kerékpározásban. 

VERDIKT 

A Pinarello X5 a kategóriája egyik etalonja, de - őszintén szólva - én még ennél is továbbmennék: mert még nem ültem – számomra - jobb endurance kerékpáron a 2 millió forint alatti ársávban. Tél ide, hideg oda, sok réteg ruha és csapnivaló kondíció amoda – az X5 egy kifejezett élmény volt minden körülmények között, és egyszer sem volt az az érzésem, hogy ennél valami jobbra lenne szükségem. Ez nem véletlenül egy rendkívül közkedvelt kategória és azt hiszem, ennél többet nem várhatunk el ennyi pénzést. Kiegyensúlyozott, kényelmes, gyors és hihetetlenül minőségi minden porcikájában.

A legtöbbeknek nehezen tudnék elképzelni az X5-nél jobb ajánlatot.

kövess minket!

Speciális ajánlatainkért, exkluzív termékeinkhez, információkhoz kövess be minket!